Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chiptuning 1.6 cr tdi

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Chiptuning 1.6 cr tdi

Beste,

Kan er iemand me misschien vertellen of er al iets geweten is over het chippen of obd tunen van een 1.6 common rail van het VAG type? Tot op heden, na een 20-tal bedrijven inzake (chip-) tuning te contacteren (in België en Nederland), is er nog steeds geen firma die erin slaagt om dit type te kraken of softwarematig te wijzigen (weliswaar na uitvoerige testen/controleren en alsnog een betrouwbare firma).
    Ja er is ABT maar die kostprijs ligt aanzienlijk hoger en de motorgarantie die zij bieden is uitsluitend voor Duitsland (daar dit in België niet gekeurd is voor distributie) Is er iemand die een idee heeft hoever ze staan hiermee? (en nee powerbox is geen oplossing )

Bedankt!

.

Beste,

momenteel is er nog geen oplossing in zicht. Vrees dat het nog een tijdje zal duren
    Ze zijn er druk mee bezig maar naar het schijnt is het "ONE BIG SHIT" :-)

Comment

staat de ATH in je nick voor wat ik denk?

Comment

.

yep ik werk bij autotuneheinz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MikeATH Bekijk Berichten
          Beste,

momenteel is er nog geen oplossing in zicht. Vrees dat het nog een tijdje zal duren
          Ze zijn er druk mee bezig maar naar het schijnt is het "ONE BIG SHIT" :-)
          Bedankt voor de toelichting ik denk dat het een overbodige vraag is maar is er een vermoedelijke datum dat het mogelijk zou zijn? kwestie dat ik niet al die firma's blijf irriteren met mijn telefoontjes en mails

Comment

ik verwacht het zeker niet binnen de eerste weken ...
            Ik zou zeggen hou de forums en websites gewoon regelmatig eens in het oog want vanaf het moment dat het zal gaan zal dit overal in KOEIEN VAN LETTERS geschreven staan
            Iedereen zal ermee uitpakken dus je zal het zeker niet kunnen missen :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MikeATH Bekijk Berichten
              yep ik werk bij autotuneheinz

ah mikey, 't werd tijd dat ge u eens met het serieuse werk zou bezig houden , welkom op autowereld !

PS doe je PPP morgen ? ik vermoedelijk niet, te veel werk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mar-CoZ Bekijk Berichten
                Beste,

Kan er iemand me misschien vertellen of er al iets geweten is over het chippen of obd tunen van een 1.6 common rail van het VAG type? Tot op heden, na een 20-tal bedrijven inzake (chip-) tuning te contacteren (in België en Nederland), is er nog steeds geen firma die erin slaagt om dit type te kraken of softwarematig te wijzigen (weliswaar na uitvoerige testen/controleren en alsnog een betrouwbare firma).
                Ja er is ABT maar die kostprijs ligt aanzienlijk hoger en de motorgarantie die zij bieden is uitsluitend voor Duitsland (daar dit in België niet gekeurd is voor distributie) Is er iemand die een idee heeft hoever ze staan hiermee? (en nee powerbox is geen oplossing )

Bedankt!
                Het heeft geen zin om alle bedrijven af te lopen, wereldwijd zijn er slechts 3-4 bedrijven die zich bezig houden met inter-ECU communicatie protocollen, het "hacken" dus van de passwoorden van de motorcomputer. Tuners houden zich dus bezig met het afstellen van de motor, niet met het hacken van deze passwoorden. De tuners zelf hebben meestal een abonnement bij die 3-4 grote bedrijven en van zodra er dus iemand een oplossing heeft ga je dit bij elke tuner op de website zien verschijnen

ABT werkt zoals zovelen met een powerbox voor de 1.6 TDI, dat staat ook o vermeld op de website van ABT.

groetjes
                Bruno

Comment

Over welke wagen gaat het?
                  Apec chipt de 1.6 CRDTI 105 pk naar 135 pk en 310 NM
                  2013- Volvo V60 D3 R-Design
                  2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThomasT Bekijk Berichten
                    APEC chipt de 1.6CRTDI ook nog niet hoor

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThomasT Bekijk Berichten
                      Dat is inderdaad zoals eerder gezegd niet mogelijk, heb al meerdere malen met Apec communicatie gehad en zij hadden bij eerste bericht gereageerd dat het wel ging met obd tuning, maar na een tweede en zelfs derde maal correspondentie, hebben ze telkens vermeld dat het nog steeds niet mogelijk was voor de 1.6 crtdi, ook al staat er op hun blog en site dat de nieuwe VAG motoren (common rail) mogelijk te chippen zijn .

Comment

Ow, de wagen is een seat leon (bj 2011)

Comment

Dat is inderdaad zoals eerder gezegd niet mogelijk, heb al meerdere malen met Apec communicatie gehad en zij hadden bij eerste bericht gereageerd dat het wel ging met obd tuning, maar na een tweede en zelfs derde maal correspondentie, hebben ze telkens vermeld dat het nog steeds niet mogelijk was voor de 1.6 crtdi, ook al staat er op hun blog en site dat de nieuwe VAG motoren (common rail) mogelijk te chippen zijn .
                          Op de banner staat Modeljaar 2011 voertuigen met DCM3.7/EDC17 sturing (1.6TDI heeft Continental PCR), en op de blog staat dat Tuning Protection 8 VAG's getuned kunnen worden (ook daar is er geen vermelding van de 1.6TDI).

Nog even geduld (en "even" kan ik jammer genoeg ook niet definiëren)...

Comment

ik had gekeken bij de VW polo en skoda fabia dacht ik, en daar stond de 1.6 CRDTI toch ingevuld van 105 naar 135.
                            foutje in de tabel dan?

edit: bij de seat leon ook
                            2013- Volvo V60 D3 R-Design
                            2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

Beste,

Bedankt!
                              Waarom in godsnaam een 1,6tdi chippen??? Is gemaakt voor mensen die weinig willen verbruiken en een toch nog vlotte auto willen hebben,en die kunnen genieten van 15%. Blijf er gewoon af en aanvaard zoals hij is.
                              Dan moest ge maar een zwaardere hebben gekocht.

Comment

"Dan moest ge maar een zwaardere hebben gekocht hebben" ... Wat een onzin. Dan moet je geen enkele wagen chippen hé. Of het nu een 1.6, 1.9, 2.0, 3.0 is heeft er toch helemaal niks mee te maken?
                                Mini Cooper D & Citroën Berlingo (LV)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Devildriver Bekijk Berichten
                                  Waarom in godsnaam een 1,6tdi chippen??? Is gemaakt voor mensen die weinig willen verbruiken en een toch nog vlotte auto willen hebben,en die kunnen genieten van 15%. Blijf er gewoon af en aanvaard zoals hij is.
                                  Dan moest ge maar een zwaardere hebben gekocht.
                                  niet iedereen heeft het budget om een 2 liter met 170 pk te kopen. laat staan de biv ervoor te betalen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
                                    niet iedereen heeft het budget om een 2 liter met 170 pk te kopen. laat staan de biv ervoor te betalen.
                                    zelfs als je deze kan kopen , waarom deze dan niet chippen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
                                      Kan zijn, maar de belastingbetaler moet wel bijleggen voor zijn 15% korting ?

Comment

Het staat u vrij om zelf een wagen te kopen waarmee u zelf van deze regel kan genieten hé
                                        Mini Cooper D & Citroën Berlingo (LV)

Comment

Working...
                                        X