Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chiptuning 1.6 cr tdi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
    dus met 150pk en originele turbo zonder dpf (ca 2400mbar@4000rpm) heb je een hogere uitlaatspruitdruk dan met een hybride turbo (zelfde uitlaatspruitstuk ) met dpf en 160pk.
    Bruno,

    Waar hebben wij gezegd dat onze stage 3 een hybride turbo is, dat is dus namelijk niet zo


    Wat jij zegt klopt ongeveer en is afhankelijk wat voor soort hybride je gebruikt, meestal is het enkel de inlaatkant (inducer) die vergroot wordt, dan klopt je uitleg. Maar als je de uitlaatkant (exducer) vergroot dan klopt je uitleg ook maar gedeeltelijk. Want als de uitlaagassen er sneller uitkunnen, dan verlaag je ook de dynamische compressie en EMP, wat het gewoon veel betrouwbaarder maakt.

    Bij onze stage 3 is zowel de inlaatkant als uitlaatkant en spruitstuk diameter groter, hierdoor is de kans op overbelasting nihil en loopt niet alles over zijn limiet zoals bv 150pk met standaard turbo.

    Ik zeg niet dat het niet kan 150pk met de standaard turbo, maar de kans om iets stuk te maken is veel groter. Dit is pure logica. Nogmaals, ik zeg niet dat het zo zal zijn, maar de kans is veel groter. Wij streven naar betrouwbaarheid en niet to het uiterste.

    Maar nu zijn we al veel te veel aan het prijs geven, ik neem aan dat je me begrijpt.
    Ieder heeft zijn filosofie en zijn wijze van werken. Ik kan inkomen dat jij jouw werkwijze wenst te promoten, maar dat wil niet zeggen dat het werk van een ander ondermijnd moet worden.

    Jij bent van het jouwe overtuigd en het is idd goedkoper. DPF delete is dan ook noodzakelijk in jouw geval.

    Comment


    • #82
      wat is dpf?

      hoe komt eigenlijk dat het koppel van de 1.6 lager ligt dan die van de oudere 1.9? als ik ze bekijken zitten de meeste maar rond de 300 -310Nm en mijne 1.9 zit aan bijna 330Nm
      BMW X5 45e

      Comment


      • #83
        Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
        wat is dpf?

        hoe komt eigenlijk dat het koppel van de 1.6 lager ligt dan die van de oudere 1.9? als ik ze bekijken zitten de meeste maar rond de 300 -310Nm en mijne 1.9 zit aan bijna 330Nm
        DPF = diesel partiekel filter. Deze houdt de roetdeeltjes tegen en zorgt voor een milieuvriendelijke uitstoot.
        Koppel is onderandere afhankelijk van cilinderinhoud.

        Comment


        • #84
          Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
          Bruno,

          Waar hebben wij gezegd dat onze stage 3 een hybride turbo is, dat is dus namelijk niet zo
          strange, de foto die je zelf hebt gepost was anders duidelijk een hybride turbo met origineel spruitstuk, ik zal mijn bril niet hebben opgehad....

          sorry voor de vergissing collega
          Last edited by ; 11/10/2012, 16:25.

          Comment


          • #85
            Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
            strange, de foto die je zelf hebt gepost was anders duidelijk een hybride turbo met origineel spruitstuk, ik zal mijn bril niet hebben opgehad....

            sorry voor de vergissing
            Inderdaad serieus verkeerd bruno. En zoals gezegd was de golf, jetta, leon,... een ander paar mouwen dan gewoon deze turbo erop te zetten. Zie tijdspanne tussen posten foto en plaatsen resultaat...

            Vergissen is menselijk, maar intussen steek ik mijn tijd in mijn advocature verdediging.
            Last edited by Geert DVX; 11/10/2012, 16:28.

            Comment


            • #86
              Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
              Inderdaad serieus verkeerd bruno.
              volgende keer goede foto posten

              Comment


              • #87
                Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                volgende keer goede foto posten
                Allee, kijk nog eens goed en neem een foto van een originele. Er is 1 klein zaakje waaraan je ziet dat het geen Hybride is.
                Dus zeeer goed kijken he en laat me de oplossing maar weten.

                ZOEK DE VERSCHILLEN was mijn favoriete bezigheid. Maar wel een enorm tijd-opslorpende bezigheid...

                Comment


                • #88
                  Als ik goed kijk zie ik toch een origineel uitlaatgedeelte wat past op de originele downpipe en dpf, lijkt me dus toch een hybride turbo, maar ja nu belanden we waarschijnlijk in de eeuwige discussie wanneer nog hybride en wanneer niet...

                  maakt overigens weinig verschil, de bottleneck blijft de DPF en de EGT's en drukken zijn hoger (je kan moeilijk zeggen dat de druk in een lege buis hoger is dan een buis met dpf in ) dus er kan gedebatteerd worden, maar we wijken af, terug on topic en dat was de vergelijking tussen de Stage 3 van DiVX en APEC, persoonlijk vind ik de kurve van Apec voor eenzelfde setup toch wel knapper, is geen kritiek, neem het niet verkeerd op, hoop dat je hiermee aan de slag kan en mss zit er dan nog een verbetering in, Apec bewijst dat het kan.

                  Comment


                  • #89
                    Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                    Als ik goed kijk zie ik toch een origineel uitlaatgedeelte wat past op de originele downpipe en dpf, lijkt me dus toch een hybride turbo, maar ja nu belanden we waarschijnlijk in de eeuwige discussie wanneer nog hybride en wanneer niet...

                    maakt overigens weinig verschil, de bottleneck blijft de DPF en de EGT's en drukken zijn hoger (je kan moeilijk zeggen dat de druk in een lege buis hoger is dan een buis met dpf in ) dus er kan gedebatteerd worden, maar we wijken af, terug on topic en dat was de vergelijking tussen de Stage 3 van DiVX en APEC, persoonlijk vind ik de kurve van Apec voor eenzelfde setup toch wel knapper, is geen kritiek, neem het niet verkeerd op, hoop dat je hiermee aan de slag kan en mss zit er dan nog een verbetering in, Apec bewijst dat het kan.

                    Bruno. Lucht koelt, dus EGT daalt.
                    Maar zoals je zegt, dit kan blijven duren.

                    Had je me niet aangevallen was ik zeker niet in discutie gegaan. Regel nummer 1 van ons persoonlijk gesprek.

                    Comment


                    • #90
                      Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten

                      Had je me niet aangevallen was ik zeker niet in discutie gegaan. Regel nummer 1 van ons persoonlijk gesprek.
                      ik val niemand aan en zeker jou niet, als je aangevallen voelt dat is een andere zaak, maar back on topic pleaseeeeee

                      Comment


                      • #91
                        ZA-LIG, die tunerkes onder elkaar
                        Ik hoop al heel den tijd iets bij te leren, maar ik snap er de ballen van....

                        Comment


                        • #92
                          Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                          ZA-LIG, die tunerkes onder elkaar
                          Ik hoop al heel den tijd iets bij te leren, maar ik snap er de ballen van....
                          Dag Ralph, zeker de posts eens lezen
                          Last edited by ; 11/10/2012, 18:35.

                          Comment


                          • #93
                            Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                            Dag Ralph, zeker onderaan post n°77 eens lezen
                            gelezen


                            Btw Bruno, klopt dat Davy dezelfde bank heeft als u?
                            Zoja, dan zit ik er eens aan te denken om mijn gechipte wagen op beide banken te laten testen.

                            Greets

                            Comment


                            • #94
                              Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten

                              Btw Bruno, klopt dat Davy dezelfde bank heeft als u?
                              heb dat ook horen vertellen, maar klopt totaal niet, ze zijn beiden van hetzelfde merk, maar verder hebben ze niets gemeen , beide testbanken vergelijken zou een beetje hetzelfde zijn als een BMW 116i vergelijken met een BMW X6M.

                              Wat niet weg neemt dat je niet op beide banken dezelfde wagen kan meten om het verschil te zien, je zou dan wel best op dezelfde dag op beide plaatsen meten meteen na elkaar anders krijg je andere meet-omstandigheden (temperatuur, druk enz )

                              Comment


                              • #95
                                't is toch niet ver uit elkaar he

                                Comment


                                • #96
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                                  't is toch niet ver uit elkaar he
                                  inderdaad, dus perfect mogelijk ;-)

                                  Comment


                                  • #97
                                    ik wil da verschil op beide banken ook wel is zien.

                                    Comment


                                    • #98
                                      ik zou eigelijk het liefst van al eens bij alle bekendste gaan.
                                      BR, DVX, APEC en Heinz zeker?

                                      Resultaten worden dan niet direct vergeleken, enkel achteraf.
                                      Zodat ze het niet van elkaar weten.

                                      greets

                                      Comment


                                      • #99
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                                        ik zou eigelijk het liefst van al eens bij alle bekendste gaan.
                                        BR, DVX, APEC en Heinz zeker?

                                        Resultaten worden dan niet direct vergeleken, enkel achteraf.
                                        Zodat ze het niet van elkaar weten.

                                        greets
                                        alleen als jij dit doet gaat uiteraard niemand de resultaten geloven je bent alles behalve onpartijdig gezien je banner, veel tuners ijken ook hun testbank in functie van resultaten op testbank bij andere tuners, wij doen daar niet aan mee, onze bank wordt jaarlijks geijkt , die van Apex ook dacht ik gezien te hebben op hun FB

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                                          alles behalve onpartijdig gezien je banner

                                          Comment

                                          Working...
                                          X