Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chiptuning 1.6 cr tdi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
    Wel ja, ik vind persoonlijk grafiekjes vanaf 1000 veel realistischer voor de daily driver. Precies omdat je anders alles moet uitleggen via niet-cijfermateriaal, terwijl je net graag met cijfermateriaal afkomt .
    Sommige onder ons zijn kritische rotzakjes

    Info geven vanaf 1500 en hoger is zo ...... "racing achtig"? En daar staat de 1.6 helemaal al niet voor open. Eco-tuning op koppel speelt bv ook al helemaal niet op dergelijke grafieken. Zou daar ook een curveke van willen zien.
    Ik rijd niet aan 1000 toeren in voorlaatste versnelling. Maar je hebt een punt. Tijdens de "opleiding" bij een nieuwe bank wordt ons dit zo aangeleerd. En blijkbaar bij alle tuners en andere merken van banken wordt dit zo gedaan. Wij stappen nu over naar superflow en daar werken ze op net dezelfde wijze. Dit zorgt ook voor een conformiteit onder de tuners.

    Comment


    • De reden is blijkbaar dat ze niet meer aan hun emissie norm geraken..

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Mr Polo Bekijk Berichten
        De reden is blijkbaar dat ze niet meer aan hun emissie norm geraken..
        niet vanwege tjoeningkid of wa?????

        Comment


        • Haha neee:-D ni alles draait er rond e..

          Comment


          • Nu we toch over grafiekjes bezig zijn, hoe ziet er de perfecte grafiek uit? en waarom?

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door AudiCQ Bekijk Berichten
              Nu we toch over grafiekjes bezig zijn, hoe ziet er de perfecte grafiek uit? en waarom?
              afhankelijk van wat je wil bereiken. velen zweren bij een typische V8.
              Een typische atmosferische V8 op naft ziet er zo uit:



              Maar laat zo een klassiek verloop nu net overeenkomen met bv een moderne VW TSI motor (4 cilinder turbo). Veel koppel vanaf laag, vlak tot +/- 5000 toe en dan wegebben. Het vermogen stijgt LINEAIR tot 5000 toeren. Je hebt natuurlijk de sound niet.



              Een vaak voorkomende verliezer (sommige vinden het wel eens grappig maar dat is het ook) is de "turbogat" motor: wanneer de turbo werkt heb je koppel, er voor en er na weinig. bv 1.9 tdi, ja idd typisch voor de basis turbodieseltjes. Dit resulteert in heftige "ruk" rond 2000 toeren die dan naar adem trapt (vermogen stijgt minder er minder vlug).

              Bijgevoegde Bestanden
              Last edited by ; 04/12/2013, 22:45.

              Comment

              Working...
              X