Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Camber probleem bij Mercedes W211 T

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Camber probleem bij Mercedes W211 T

    Forumers,

    Ik veronderstel dat hier en daar toch ervaren mensen op dit forum zitten.

    Mijn daily is een W211 270 CDI uit 2003 deze is uitgerust met airmatic en heb deze auto geërft van pa aan 295.000 km. ik heb er replica AMG velgen onder gegooid 18" vooraan 245*45*18 achter 265*45*18. deze zijn de maximum toegelaten voor dit model dus ook geen enkel probleem op de keuring.


    Nu zit ik wel met volgend probleem : na 15.000 KM is de binnenkant van mijn banden versleten. Banden&velgen zijn geplaatst door een banden centrale en is uitgelijnd geweest.
    Dus ben ik opnieuw naar de centrale geweest om opnieuw een uitlijning te laten doen.

    Voor & achter staat camber -1° wat dus de oorzaak is van de slijtage, maar helaas kan er geen camber meer geregeld worden. vooraan staat hij op het maximum & achter is er heleaal geen mogelijkheid tot camber regelen.

    Magic cambers zijn 1 oplossing vooraan maar kunnen max 0.5° goed maken,
    nu was mijn vraag wat kan een reden zijn van deze spooring ?
    er staan nu 340.000 km op. zijn de draag armen versleten zodat die beginnen door te buigen ?



    graag gepaste info, want die bandjes kosten me vrij veel geld.

    groeten Roderick

  • #2
    Met airmatic moet je wel oppassen qua uitlijning.

    Uitlijning moet gebeuren ahv hoogte van het voertuig, en niet gewoon auto op de brug zetten en beginnen uitlijnen. Misschien zit daar het probleem?

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
      Met airmatic moet je wel oppassen qua uitlijning.

      Uitlijning moet gebeuren ahv hoogte van het voertuig, en niet gewoon auto op de brug zetten en beginnen uitlijnen. Misschien zit daar het probleem?
      ik heb de auto laten uitlijnen op comfort stand, op sport 1 en op sport 2
      (zijn zo 2h bezig geweest)
      enkel op raise dus maximium hoogte komt de camber in de buurt..
      op comfort was het -1.1° op precies te zijn,
      op sport 2 was het -1.3°..

      wat wel is op een droog wegdek kan ik SNOEIhard door de bochten, een snelweg oprit aan 120 is NO problem..

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Dutry R Bekijk Berichten
        ik heb de auto laten uitlijnen op comfort stand, op sport 1 en op sport 2
        (zijn zo 2h bezig geweest)
        enkel op raise dus maximium hoogte komt de camber in de buurt..
        op comfort was het -1.1° op precies te zijn,
        op sport 2 was het -1.3°..

        wat wel is op een droog wegdek kan ik SNOEIhard door de bochten, een snelweg oprit aan 120 is NO problem..
        Ik zou eens bij een dealer stoppen om te laten uitlijnen

        Gaat niet veel meer kosten dan bij een gewone bandencentrale, en die hebben apparatuur om de hoek van de ophangingsarmen te meten, waardoor je aan de hand van die waarde real-time de juiste uitlijngegevens krijgt.
        Niet elke auto op Airmatic hangt exact even hoog.

        Comment

        Working...
        X