Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Insignia OPC tunen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door psycho dad Bekijk Berichten
    [/B]

om bovenstaande reden laten de meesten hun wagen toch chippen
    true, was slecht uitgedrukt van me... bedoelde eigenlijk dat de veranderingen aan de curve in lagere toerentallen (en wanneer volledige power nog niet wordt gegenereerd/vrijgegeven) alleen al voor een veel interessantere motor zorgen en dat daar ook de grootste mogelijkheden liggen bij deze motor.
    Maar dus zonder dat je veel aan die max pk's/nm's van de piek zit te denken.

Then again zal zoiets wel persoonlijke voorkeur zijn, maar mij stoort het vooral dat ie onder de 4 a 5k toeren niks doet.
    Last edited by ; 10/10/2011, 14:16.

Comment

Met chiptuning haal je +500nm in de middenzone dus dat zal jouw wens wel tegemoet komen denk ik. Ik langs de andere kant heb liever een vlakke curve die plots explosief omhoog gaat. Dit geeft meer sensatie ervaring en komt een sportieve rijstijl ten goede waar je zowiezo in de tweede helft van de toerenteller zit.

Als ik een bom wens onder de 5000rpm, dan neem ik wel een diesel a la 335 van bmw. Voor leutige rijstijl een benzine met turbo of kompressor. Nu ja ik moet nog ni te veel zeggen want zit nog in de koopfase ;-)
      Last edited by ; 10/10/2011, 19:21.

Comment

daar geef ik je gelijk ik had namelijk 2.0 cdti 110 pk en 260nw stock en op de testbank had hij er 126pk en 360 nw nu na de tuning 190pk en 426nw
        zeer leuke wagen hoor natuurlijk niet te vergelijken met de opc

Comment

Sjonge wat heeft Opel slechte acceleratietijden... Een 2.8 turbo met 325pk en 435Nm koppel die er 6s over doet naar de 100? Of zelfs 6,3 met automaat?? En die hebben dan 4WD? Waar gaat dat allemaal heen?

On topic: zoiets zou ik enkel tunen samen met hardware aanpassingen.

Comment

Gewicht, banden-/velgenkeuze, ...?
            Ze gebruiken het XWD systeem van saab dat samen met haldex is ontwikkeld.

Comment

de insignia is geen lichte wagen en het is en blijft een opel he... Wel rekening mee houden dat je hem later amper kwijt geraakt moest je hem na paar jaar wegdoen.
              er zijn een paar die alleen in opel doen maar dat zijn allemaal mannen in DE.

Comment

Beschleunigungsduell zwischen einem Opel Insignia OPC und einem BMW 330d xDrive. Beides sind Kombis mit Allradantrieb und 6-Gang Automatik. Es geht um das Du...

Comment

hou rekening dat een golf 6 gti dsg stock een stock insi opc bijhoudt zowel aan de lichten of in de tussenacceleraties
                  een collega van mij heeft er ene. hij is ondertussen bijgewerkt tot ca 390pk in nl

Comment

Working...
                  X