Mededeling

Collapse
No announcement yet.

subwoofer aansluiten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• subwoofer aansluiten

Ik heb 2 1200 watt subwoofers http://www1.conrad.be/scripts/wgate/...&scrwidth=1024
    het zijn passiefe subwoofers dus heb hier een versterker voor nodig maar hoe bepaal je nu juist welke versterker de juiste is & waar kun je deze eventueel verkrijgen?
    schema's van hoe deze aan te sluiten zijn ook steeds welkom.
    kan ik dan deze versterker aansluiten op mijn infotainment cd 30-radio?
    ik weet dat je deze het beste in een kist kun inbouwen maar ga ze gewoon in mijn hoedeplank plaatsen omdat ik ze er op regelmatige basis wil uithalen (doormiddel van een stekker-verbinding).
    tips en opmerkingen zijn altijd welkom!

alvast bedankt!

het RMS vermogen van de subwoofers heb je zeker nodig aan versterker, ook RMS vermogen dan, en let ook op de impedantie, en hoe je ze aansluit, paralel of serie of elk op een uitgang indien mogelijk. Een versterker voor een subwoofer mag zelfs vele zwaarder zijn dan de woofers zelf, je gaat de bass vele strakker kunnen regelen en de versterkers wordt vele minder bellast. Ik zou opletten met deze in de hoedenplank te monteren, indien het geen free-air woofers zijn gaan deze snel stuk zijn omdat de fiber en cone demper hier niet geschikt voor is.

Greetzzz

Comment

waarmee moet ik dan rekening houden bij de impedantie?
      en als je de hoedenplank verstevigt?

Comment

het heeft niets te maken met u hoedenplank maar met de klankkast.
        er is een reden dat die kasten van woofers worden berekent op een bepaalde inhoud.
        als jij die gewoon in je houdenplank steekt zonder verdere afdichting dan speel je die woofers kapot.

Comment

dus mocht ik mijn woofers onder de hoedenplank afdichten zou het ook geen probleem mogen zijn?
          en hoe bereken je die 'inhoud'? en hoe bepaal je jouw versterker want dat snap ik precies nog niet..?

Comment

Niemand monteert 2 zware subs in zijn hoedeplank..
            Steek ze gewoon in een kist, die kan je toch ook uit de auto halen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
              Niemand monteert 2 zware subs in zijn hoedeplank..
              Steek ze gewoon in een kist, die kan je toch ook uit de auto halen.
              voor je vraag hoe je dat berekent, daar bestaan sites voor
              en jah, een gewone kist met een subwoofer in is volgens mij ook veel handiger.
              indien niet gewenst kabeltjes uittrekken, kisteruitnemen en klaar.
              en voor het monteren van die kist, gebruik de harde velcro kant op de onderkant van de kist.
              dan blijft die ook mooi staan.

Comment

ok, komt goed
                bedankt!

Comment

In de meeste grote Car Audio zaken kan je zelfs speciale connectors kopen, indien je de versterker dan bv op de rug van de kist monteerd, kan je alles in één beweging loskoppelen. je kan ook grof schuurpapier plakken op de bodem van je kist indien je geen grove Velcro vind, zo brlijft deze ook netjes op zen plek, en gaat je koffertapijt niet uitrafelen als je deze er vaak uitneemt.

Comment

Working...
                  X