Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Extra set velgen voor nieuwe Audi A5 sline sportback facelift

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Extra set velgen voor nieuwe Audi A5 sline sportback facelift

    hallo,

    In april ontvang ik mijn nieuwe A5 SB .
    Het is de bedoeling om de originele 18 inch sline set te poederlakken in het mat zwart en als wintervelg te gebruiken.

    Ik zou dan een nieuwe set zomervelgen kiezen:

    Ik zoek:

    19 inch voor A5 SB facelift (is er verschil met de prefacelift ?)
    vermits A5 wit is, zoek ik zwarte of minstens 50% zwarte velgen
    geen Audi OEM velgen die rijden er al genoeg rond en zijn ook weinig in zwart verkrijgbaar.
    mag agresieve look hebben
    max 2500 euro incl BTW en banden
    liefst in belgie te bestellen
    en kwaliteitsvelg

    In deze richting zoek ik :



    Last edited by carman; 12/11/2011, 14:48.

  • #2
    moest je geintresseerd zijn, kameraad van mij verkoopt zijn 6 maand oude Work velgen



    20x9,5 et 30 rondom en 245/30 R20 zijn de maten

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
      moest je geintresseerd zijn, kameraad van mij verkoopt zijn 6 maand oude Work velgen

      20x9,5 et 30 rondom en 245/30 R20 zijn de maten

      Bedankt voor de tip maar 20 inch is er wat over , ik rij 40000 kilometer per jaar dus het moet wat comfortabel blijven daarom ook max 19 inch velgen

      Comment


      • #4
        no problem, maar ik zou wel een ander model van velg zoeken. die laatste is redelijk populair geweest bij de wannabe tuners.




        of iets uit het bbs gamma

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
          no problem, maar ik zou wel een ander model van velg zoeken. die laatste is redelijk populair geweest bij de wannabe tuners.



          http://www.ozracing.com/car_wheels_v...III/25485.aspx

          of iets uit het bbs gamma
          het is verder niet de bedoeling de wagen te gaan tunnen , buiten mischien nog een andere uitlaat


          deze is leuk



          en deze



          wat kost dat ding ?
          Last edited by carman; 12/11/2011, 15:42.

          Comment


          • #6
            antwoord op uw vraag:
            Discover the latest alloy wheels and tyres online. Shop from over 5000 wheels, 6000 tyres and accessories from Wheelbase Alloys.


            Discover the latest alloy wheels and tyres online. Shop from over 5000 wheels, 6000 tyres and accessories from Wheelbase Alloys.

            Comment


            • #7
              de a5 is zeer gevoelig voor trillingen in het stuur, je hebt veel kans hiertoe als je niet originele velgen plaatst. is hier al verschillende keren op het forum aan bod gekomen.

              het is maar een tip

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door BART7457 Bekijk Berichten
                de a5 is zeer gevoelig voor trillingen in het stuur, je hebt veel kans hiertoe als je niet originele velgen plaatst. is hier al verschillende keren op het forum aan bod gekomen.

                het is maar een tip
                Volgens de eerste test zijn er wel wat wijzigingen aan de facelift waaronder ook de besturing, dus je kan niet zomaar er vanuit gaan dat dit ook nu het geval is
                Ik hoop dat er ergen wel een uitgebreid facelift test komt tegen april.


                Trouwens ik ga me netjes aan de velgmaten van audi houden
                en OZvelgen gebruikt Audi zelf in hun races dus zou wel kwaliteit moeten zijn.

                Trouwens de kwaliteit van het bandenmerk kan ook al verschil maken in comfort.
                zie hieronder:
                Audi wins 10th title at 24Hours Le Mans

                http://www.ozracing.com/news_det/mot...Le%20Mans.aspx
                Last edited by carman; 13/11/2011, 14:42.

                Comment


                • #9
                  Al eens bij Keskin gekeken?

                  Voor de kenners hier, klopt het dat bij ET 35 de velg 1cm meer naar buitenligt dan bij ET-waarde 37?
                  Wat betekend op een duitse Wheelsite ML? Is dit de naaf? bvb ET 35 / LK 5 X 112 / ML 72.6
                  thx
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                  Comment


                  • #10
                    jep, da's het center. "Mittenloch"

                    Comment


                    • #11
                      ET 35 en ET 37 is 2mm verschil

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichten
                        jep, da's het center. "Mittenloch"
                        Aai, dan zal het niet gaan vrees ik. Naaf is 66.5.... THX!!!!!

                        Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                        ET 35 en ET 37 is 2mm verschil
                        Oei, 1 cm zou ook wat veel zijn zekers THX!!!!
                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                        Comment


                        • #13
                          naafgat moet wel lukken hoor, als het groter is op de velg kan je gewoon met een centreerring aanpassen.
                          veilig en cheap

                          voorbeeldje:
                          Your #1 source for alloy wheel hub centric rings. All sizes 24,90 € only (= ca. $34 USD) / set, 4 pieces. FREE SHIPPING!

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichten
                            naafgat moet wel lukken hoor, als het groter is op de velg kan je gewoon met een centreerring aanpassen.
                            veilig en cheap

                            voorbeeldje:
                            http://www.hubcentric-rings.com/
                            Zooooo, en dat mag op de keuring?
                            Dus ook die ET 35 ipv ET 37 mag geen probleem zijn?
                            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                            Comment


                            • #15
                              als ge met van die ringen begint moet ge wel conische wielbouten steken, maw bouten die de velg centreren. Zo'n plastiek ringetje op zich alleen gaat de job heus niet geklaard krijgen. Dat is goed voor de velg erop te kunnen leggen, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Doet ge dat niet, dan hebt ge ineens een verklaring waarom uw nieuwe velgen trillen.
                              www.peugeotforum.be

                              Comment


                              • #16
                                heb nu toch al meerdere auto's gehad met enkel zo'n plastic ring en nooit problemen mee gehad. ook niet op de keuring oid. waren allemaal peugeots btw

                                Comment


                                • #17
                                  en ge had de standaard platte bouten gebruikt om de wielen mee vast te zetten?
                                  www.peugeotforum.be

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                    als ge met van die ringen begint moet ge wel conische wielbouten steken, maw bouten die de velg centreren. Zo'n plastiek ringetje op zich alleen gaat de job heus niet geklaard krijgen. Dat is goed voor de velg erop te kunnen leggen, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Doet ge dat niet, dan hebt ge ineens een verklaring waarom uw nieuwe velgen trillen.
                                    mmmmm, we zullen het maar bij de originele velgen houden zeker?
                                    Denk dat het voor de TS ook beter zou zijn.
                                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                      en ge had de standaard platte bouten gebruikt om de wielen mee vast te zetten?
                                      ja. ik zie geen probleem.
                                      de velg past gewoon over de naaf (waar die plastic ring ophangt) en de wielen zitten gewoon vast met de ori bouten. er is geen lengteverschil en geen extra druk op de bouten omdat de velg gecentreerd zit.

                                      Comment


                                      • #20
                                        waarom? Bij Scheuneman in mechelen (als die er nog is) kon ge indertijd steekloze en centergatloze velgen kopen. Die werden dan bij hem volledig op maat gefreesd: met juiste steek, centergat en ET waarde.
                                        En er zijn velgenfabrikanten genoeg. Het zou me dus verbazen mocht ge niet ergens een velg naar uw goesting vinden die aan alle eisen voldoet.
                                        Ik ben ook van 17 naar 19 gegaan. Wel met OEM velgen. Maar dat is geen punt: ze passen gewoon zowel naar steek, ET en centergat toe... zonder toevoeging van plastieken ringskes.
                                        www.peugeotforum.be

                                        Comment

                                        Working...
                                        X