Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Extra set velgen voor nieuwe Audi A5 sline sportback facelift

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    en wat is dan het probleem met platte bouten en plastic centreerringen?

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichten
      ja. ik zie geen probleem.
      de velg past gewoon over de naaf (waar die plastic ring ophangt) en de wielen zitten gewoon vast met de ori bouten. er is geen lengteverschil en geen extra druk op de bouten omdat de velg gecentreerd zit.
      dat is niet het punt. Uw velg moet ergens op rusten. En dat is ofwel op het centergat ofwel op de conische wielbouten. Als ge de standaard platte peugeot bouten hebt gebruikt (die dus niet conisch zijn) rust het hele gewicht van uw auto op dat ene plastieken ringske. Dat kan een tijdlang goedgaan, maar eens gaat die ring slijten of tikken krijgen als ge eens in een diepe put rijdt. Iets wat niet kan gebeuren als uw velgen echt deftig passen.
      Als ge het dan toch centerringen wil doen, steek er dan metalen.
      Last edited by flappy; 13/11/2011, 22:31.
      www.peugeotforum.be

      Comment


      • #23
        zover ben ik nooit geraakt, wissel teveel van auto

        Comment


        • #24
          't is simpel: als ge uw velgen er moet afhalen ziet ge direct of ze goed passend zijn of niet

          als ge moeite moet doen om ze eraf te krijgen dan passen ze uitstekend. Vallen ze eraf na het verwijderen van de laatste bout (dus niet bij conische wielbouten) dan passen ze niet.
          En bij conische wielbouten moet ge ook zien dat die ervoor gemaakt zijn dat ze de krachten die erop uitgeoefend worden kunnen verdragen. Daarom in mijn ogen altijd opteren voor velgen met een PASSEND centergat. ET waarde en steek is zelfs nog niet zo belangrijk. Daar bestaan adaptors voor om het desnoods passend te krijgen.
          www.peugeotforum.be

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
            't is simpel: als ge uw velgen er moet afhalen ziet ge direct of ze goed passend zijn of niet

            als ge moeite moet doen om ze eraf te krijgen dan passen ze uitstekend. Vallen ze eraf na het verwijderen van de laatste bout (dus niet bij conische wielbouten) dan passen ze niet.
            En bij conische wielbouten moet ge ook zien dat die ervoor gemaakt zijn dat ze de krachten die erop uitgeoefend worden kunnen verdragen. Daarom in mijn ogen altijd opteren voor velgen met een PASSEND centergat. ET waarde en steek is zelfs nog niet zo belangrijk. Daar bestaan adaptors voor om het desnoods passend te krijgen.
            Had volgende http://www.auto-tuning-shop.com/shop...n-kt12msba.jpg gezien. In brons. Zou niet misstaan in combi met dakotagrijs denk ik.
            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
              dat is niet het punt. Uw velg moet ergens op rusten. En dat is ofwel op het centergat ofwel op de conische wielbouten. Als ge de standaard platte peugeot bouten hebt gebruikt (die dus niet conisch zijn) rust het hele gewicht van uw auto op dat ene plastieken ringske. Dat kan een tijdlang goedgaan, maar eens gaat die ring slijten of tikken krijgen als ge eens in een diepe put rijdt. Iets wat niet kan gebeuren als uw velgen echt deftig passen.
              Als ge het dan toch centerringen wil doen, steek er dan metalen.
              Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
              't is simpel: als ge uw velgen er moet afhalen ziet ge direct of ze goed passend zijn of niet

              als ge moeite moet doen om ze eraf te krijgen dan passen ze uitstekend. Vallen ze eraf na het verwijderen van de laatste bout (dus niet bij conische wielbouten) dan passen ze niet.
              En bij conische wielbouten moet ge ook zien dat die ervoor gemaakt zijn dat ze de krachten die erop uitgeoefend worden kunnen verdragen. Daarom in mijn ogen altijd opteren voor velgen met een PASSEND centergat. ET waarde en steek is zelfs nog niet zo belangrijk. Daar bestaan adaptors voor om het desnoods passend te krijgen.
              Lijkt mij logische vaststellingen te zijn. Weeral wat bijgeleerd. THX
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

              Comment


              • #27
                spacers mijden of geen porbleem

                Iemand een idee of spacers (5 mm) een probleem geven ?

                Ik bedoel dan naar slijtage toe van de onderdelen die hier mee in contact komen.
                of kunnen er andere problemen van komen ?


                Of best enkel velgen nemen met de juiste ET waarde ?

                Comment


                • #28
                  ge moet u richten op de spoorbreedte. Die wordt gemeten vanaf het midden van de band. Zolang ge daar in de buurt van blijft (wettelijk is er een bepaald % afwijking mogelijk) gaat ge geen problemen hebben. En ja, als ge kunt zoveel mogelijk velgen kiezen met de juiste ET waarde. Die moet ge soms berekenen als ge velgen gaat nemen die breder zijn dan de originele velgen.
                  www.peugeotforum.be

                  Comment


                  • #29
                    spacers is ieder zen keuze, ik zou het zo laten voor wat het is en gwn goed uitrekenen qua breedte en et's.

                    Comment


                    • #30
                      inderdaad, maar soms kunt ge bijna niet anders omdat de velg niet in de juiste ET waarde geleverd wordt.
                      Mits bouten die lang genoeg zijn en ge niet overdrijft kan het geen kwaad.
                      www.peugeotforum.be

                      Comment


                      • #31
                        hier mijn 3 voorkeurvelgen van OZ
                        Bijgevoegde Bestanden

                        Comment


                        • #32
                          dan zou ik voor de 2de set gaan, eerste is teveel poetswerk en te fragiel vind ik

                          Comment


                          • #33
                            Het gaan waarschijnlijk dus deze worden uiteindelijk tenzij er tegen april nog iets leuker op de markt komt

                            de OZ superturismo ML

                            zijn ze ook in belgie te vinden?


                            Iemand ervaring met banden met RIMprotection ? want dit zijn geen velgen om een borduur mee te nemen
                            Bijgevoegde Bestanden
                            Last edited by carman; 21/11/2011, 21:31.

                            Comment


                            • #34
                              bewust parkeren is al protection genoeg

                              ik weet niet hoe het zit met uw A5, maar bij mijn auto gaat de buitenste spiegel die ik manueel selecteer naar het desbetreffende achterwiel draaien zodat ik netjes de borduur in het oog kan houden bij het inparkeren.

                              En dan nog: putten genoeg in de weg die je velgen gaan beschadigen. Als je dat niet wilt, koop dan wieldeksels. Anders hang je er elke zoveel jaar aan om je velgen te laten herdoen om ze terug perfect te hebben.
                              www.peugeotforum.be

                              Comment


                              • #35
                                Na de OZ velgen in reallive te hebben gezien niet helemaal meer overtuigd.

                                Ben ook wel onder de indruk van de BBS- CH -R


                                Als zomer velgen wil ik de BBS CH-R 19 inch aankopen.
                                http://www.bbs.com/en/company/news/2010_ch-r_rad.html

                                Nu komt het moeilijke deel. Als ik bij de velgenshop een offerte laat maken krijg ik steevast het model CH-126
                                met ETwaarde 32.

                                Als je echter op de bbs.com site kijkt dan zegt men in de application guide dat het model ch-126 niet geschikt is voor de A5 sportback
                                http://www.bbs.com/en/service/downlo...ion-guide.html

                                De 2 velgenshops zweren dat ze al meerdere 19 inch sets (ET32) geplaatst hebben op een sportback en dat ze passen.

                                Nu het kan wel zijn dat ze passen maar zijn ze daarom wel goed? En dan denk ik eventueel aan problemen met de aandrijving op termijn of bvb trillingen aan het stuur.
                                BBS gaat toch niet zomaar in zijn gids zeggen dat ze niet voor de sportback geschikt zijn?


                                Dus heeft er iemand al de BBS CH-R met ET 32 geplaatst op zijn A5 sportback en geeft dit problemen.

                                volgens bbs zou je de bbs ch-r met ET40 moeten plaatsen ? waar zit hem het verschil ?

                                Comment

                                Working...
                                X