Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LED-daglichten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• LED-daglichten

hoi, ik rij sinds vorige week met n citroen c4 eHDI (110pk);
    ik zou hierop aftermarket-LED daglichten willen in plaats van de gewone daglichten.
    is t mogelijk om deze zo te installeren dat enkel de LED"s overdag branden en niet meer de grewone daglichten?

Kan perfect, kabels van dagrijlichten omleggen naar de aftermarket leds.

Is het trouwens geen beter idee om de dagrijlichten nu te vervangen door ledlampen? Ik krijg de laatste tijd veel Renaults binnen die hun gele lampen laten vervangen door witte led lampen. Die lampen die ik beschikbaar heb daarvoor bevatten 54 leds en zijn dus redelijk helder. Ziet er ook mooier uit dan aftermarket handel aan uw wagen hangen...
    Last edited by Streamline; 16/12/2011, 11:44.
    sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

Dik! Post zeker eens wat foto's als je het gestoken hebt !

Comment

Ik heb op mijn "oude" C4 LED dagrijlichten geplaatst.
        Mijn keuze ging naar de versie met 4 LEDs van Philips.
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HotHatch.be Bekijk Berichten
          Kan perfect, kabels van dagrijlichten omleggen naar de aftermarket leds.

Is het trouwens geen beter idee om de dagrijlichten nu te vervangen door ledlampen? Ik krijg de laatste tijd veel Renaults binnen die hun gele lampen laten vervangen door witte led lampen. Die lampen die ik beschikbaar heb daarvoor bevatten 54 leds en zijn dus redelijk helder. Ziet er ook mooier uit dan aftermarket handel aan uw wagen hangen...
          Heb die in mijn Mégane ook zitten van Pilot. Al vind ik het serieus tegenvallen omdat ze toch vrij blauw uitvallen...

Alle lampen in mijn wagen zijn pilot leds en die zijn allemaal wit, buiten die sokkels van mijn dagrijverlichting en die van mijn mistlichten Wel een dikke tegenvaller eigelijk.

AL is het nog altijd een pak knapper dan het gewone lampje dat er normaal inzit

Zet jij daar eigelijk condensatoren ofzo tussen ? Want als ik mijn auto stilleg nadat die gebrand hebben blijf je altijd zo een heel klein beetje licht zien aan die leds. Duurt echt dagen eer dat echt uit is, niet dat het stoort maar toch Bij de gewone Leds (standlichten, interieurverlichting, ...) heb ik dit niet, ook weer enkel bij die dagrijverlichting.

Oorspronkelijk geplaatst door Matthi Bekijk Berichten
          Dik! Post zeker eens wat foto's als je het gestoken hebt !
          Komt eigelijk pas echt tot zijn recht als het iets of wat donker is, maar het geeft toch een idee...
          Zoi ziet het er bij mij uit:

Last edited by ; 19/12/2011, 10:50.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ken_DS Bekijk Berichten
            Zet jij daar eigelijk condensatoren ofzo tussen ? Want als ik mijn auto stilleg nadat die gebrand hebben blijf je altijd zo een heel klein beetje licht zien aan die leds. Duurt echt dagen eer dat echt uit is, niet dat het stoort maar toch
            Dat is uw batterij die nog wat minieme spanning afgeeft (eigenlijk licht spanningsverlies), dat gebeurt soms maar bij een Renault heb ik het nog niet meegemaakt. Een normale lamp zou daar nooit van oplichten maar een ledje, die heel weinig stroom nodig heeft, wel. Ik heb het wel al gezien bij een BMW.
            sigpic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HotHatch.be Bekijk Berichten
              Dat is uw batterij die nog wat minieme spanning afgeeft (eigenlijk licht spanningsverlies), dat gebeurt soms maar bij een Renault heb ik het nog niet meegemaakt. Een normale lamp zou daar nooit van oplichten maar een ledje, die heel weinig stroom nodig heeft, wel. Ik heb het wel al gezien bij een BMW.
              Ik weet wat het is, maar ik vraag me af of je dit kan verhelpen met een condensator er tussen te gooien ?

Het stoort me niet en zoals je zegt is het maar minimaal, niet dat het men batterij leegtrekt Maar soms komen mensen tege me zeggen "hey uw lichten branden nog"

In het donker zie je dat toch redelijk goed, ook al zouden die mensen moeten beseffen dat dat niet fel genoeg is om effectief te branden maar soit

Comment

Ik weet wat het is, maar ik vraag me af of je dit kan verhelpen met een condensator er tussen te gooien ?
                Ik zou daar afblijven hoor, zie het als een goedkoop parkeerlicht
                sigpic

Comment

Ok dan

Eve offtopic maar als ik jouw site bekijk: staat er dat alle leds legaal zijn voor de wetgeving ?
                  Aangezien ik leds heb in mijn standlichten, interieurverlichting, mistlichten, plaatverlichting zou het wel mooi zijn als ik deze kan laten zitten voor de keuring...
                  In mijn vorige wagens heb ik ze er altijd uitgehaald omdat ik niet zeker was of het mocht... Weet jij zeker of dat mag ?

Comment

Geen condensator, maar een weerstandje 1k over de voedingsspanning van uw led's.

Comment

Ok dan

Eve offtopic maar als ik jouw site bekijk: staat er dat alle leds legaal zijn voor de wetgeving ?
                      Aangezien ik leds heb in mijn standlichten, interieurverlichting, mistlichten, plaatverlichting zou het wel mooi zijn als ik deze kan laten zitten voor de keuring...
                      In mijn vorige wagens heb ik ze er altijd uitgehaald omdat ik niet zeker was of het mocht... Weet jij zeker of dat mag ?
                      Mag 100% zeker als het witte zijn, ik heb dat nagevraagd bij de keuring en liet ze ook altijd zitten als ik ging met de Leon vroeger.
                      sigpic

Comment

Working...
                      X