Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Achterspeakers 306

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Achterspeakers 306

Beste mensen,

Ik heb al lang rond gezocht in de wagen zelf en op het internet, maar het lukt me gewoonweg niet. Hopelijk kan hier iemand me helpen!

Ik heb een Peugeot 306 XS. Ik was al zover dat daar standaard GEEN kabels voor achterluidsprekers in zitten, maar gelukkig heeft de vorige eigenaar kabels getrokken. Ook de speakers in de voordeuren zijn vervangen (nu JBL 17cm)

Het probleem is nu dat ik geen geluid krijg uit mijn 6x9" speakers als ik ze achter aansluit. Er komen vier kabels uit de linker kant van de koffer: twee effen gekleurde (groen en oranje) en twee gestreepte (groen/zwart en oranje/zwart). Het maakt niet uit in welke combinatie ik de kabels aansluit; er komt geen muziek uit de boxen... Als ik deze speakers van voren aansluit (aansluiting voor speakers in deuren) werken ze wel normaal...

Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Heb de bekabeling al nagekeken en die is goed gelegd, komt gewoon op de ISO uit..

Alvast bedankt!!!

Bekijk de FAD instellingen eens op je radio zelf.

Comment

Ben je zeker dat die kabels van je nieuwe speakers naar je radio (ISO) lopen ?
      Ik denk dat de vorige eignaar die speakers op een versterker had aangesloten en de draden daarmee gewoon in je koffer uitkomen.
      Daarmee ook dat het met de aansluiting op de voorste wel werkt

Comment

Ik heb het probleem gevonden!

Na de volledige onderkant van het dashboard te hebben verwijderd ben ik tot de constatering gekomen dat de kabels die in de koffer liggen wel netjes naar de ISO leiden, maar dat ze tussen ISO en de radio zijn afgeknot.. d.w.z. de kabels voor de achterspeakers zitten wel aangesloten op de iso connector, maar krijgen dus geen signaal van de radio zelf.. Morgen even nieuwe kabels trekken!

Comment

Succes !
          Als je iets opnieuw aansluit, wees er zeker van dat je een zeer goed electrisch contact hebt, en werk je bedrading netjes af, zowel aan de verbindingen ( tape , krimpkous etc ) als mechanisch ( bevestiging met colsonbandjes ofzo ). Je zal er op den duur méér plezier van hebben ( lees= minder misérie). Voor uw speakerbedrading is dat niet zo cruciaal, daar gaan geen mega-vermogens door, maar als je +12v en aux.power nog moet aansluiten, doe het voorzichtig!

Comment

Working...
          X