Hey,
ik mag een nieuwe leasewagen kiezen, klasse goed uitgeruste Insignia/508 of iets kalere A4, 320 of C.
Vermits je tegenwoordig toch meer stilstaat dan rijdt, vind ik het audio/navigatiesysteem ook best belangrijk.
Maar wat zijn er veel systemen, wat kosten ze veel en hoe weinig informatie vind je erover terug op het internet!
Momenteel heb ik een Passat met RNS-510. Eén van de weinige die nog niet gestolen zijn, dus ik zit nog met een oude, met ook nog vrij oude software.
Niet slecht, maar ik hoop dat er na 4 jaar toch al wel wat vooruitgang is gemaakt.
Nu is de vraag dus: wat kan hier aan tippen?
Wagens waar ik momenteel naar aan het kijken ben:
- Opel Insignia met DVD900.
- Peugeot 508 met hun navigatie systeem
- Mazda CX-5 met een ingebouwde TomTom systeem
- Audi A4 met DVD navigatie. Is de HD navigatie de meerprijs waard?
- Toyota Avensis met Touch en Go (Plus)
- Hyundai i40 met hun navigatie systeem
Waar ik interesse in heb:
- goed scherm met hoge resolutie
- liefst ook goed bedienbaar zonder touch screen (vind ik vrij gevaarlijk op de Passat)
- goede integratie met GSM: bellen en muziek, maar ook agenda, SMS, ...
- eigen POI gemakkelijk in te voeren (dus niet met nieuwe DVD te branden zoals op RNS510), liefst ook met onderscheid tussen de categorieën: flitspalen, restaurants, winkels, addressen vrienden, ...
- internet verbinding? Dit zie ik vermeld op Toyota Touch&Go, ook in een Mazda 5 stond een Google icoontje.
Of kan ik beter een simpele TomTom nemen met een goede smartphone?
Graag alle ervaringen met deze systemen! Andere aanraders mag ook.
ik mag een nieuwe leasewagen kiezen, klasse goed uitgeruste Insignia/508 of iets kalere A4, 320 of C.
Vermits je tegenwoordig toch meer stilstaat dan rijdt, vind ik het audio/navigatiesysteem ook best belangrijk.
Maar wat zijn er veel systemen, wat kosten ze veel en hoe weinig informatie vind je erover terug op het internet!
Momenteel heb ik een Passat met RNS-510. Eén van de weinige die nog niet gestolen zijn, dus ik zit nog met een oude, met ook nog vrij oude software.
Niet slecht, maar ik hoop dat er na 4 jaar toch al wel wat vooruitgang is gemaakt.
Nu is de vraag dus: wat kan hier aan tippen?
Wagens waar ik momenteel naar aan het kijken ben:
- Opel Insignia met DVD900.
- Peugeot 508 met hun navigatie systeem
- Mazda CX-5 met een ingebouwde TomTom systeem
- Audi A4 met DVD navigatie. Is de HD navigatie de meerprijs waard?
- Toyota Avensis met Touch en Go (Plus)
- Hyundai i40 met hun navigatie systeem
Waar ik interesse in heb:
- goed scherm met hoge resolutie
- liefst ook goed bedienbaar zonder touch screen (vind ik vrij gevaarlijk op de Passat)
- goede integratie met GSM: bellen en muziek, maar ook agenda, SMS, ...
- eigen POI gemakkelijk in te voeren (dus niet met nieuwe DVD te branden zoals op RNS510), liefst ook met onderscheid tussen de categorieën: flitspalen, restaurants, winkels, addressen vrienden, ...
- internet verbinding? Dit zie ik vermeld op Toyota Touch&Go, ook in een Mazda 5 stond een Google icoontje.
Of kan ik beter een simpele TomTom nemen met een goede smartphone?
Graag alle ervaringen met deze systemen! Andere aanraders mag ook.
Comment