Mededeling

Collapse
No announcement yet.

versterkte koppeling seat ibiza fr

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
    Waarom zoek je dan een koppeling die 500nm aankan? Wat is dan het hele punt van uw topic?
    Moet zeker meer aankunnen. Door allerlei omstandigheden varieert de wrijvinsfactor van je frictiemateriaal in de koppeling tussen 0,2 en 0,5. Bij ideale omstandigheden is dat 0,35. Als je dan een koppeling neemt die maar 400Nm aankan, en de wrijvingsfactor daalt naar 0,2 dan kan je koppeling maar 65% van je motorkoppel overbrengen, wat dus niet goed is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
      Moet zeker meer aankunnen. Door allerlei omstandigheden varieert de wrijvinsfactor van je frictiemateriaal in de koppeling tussen 0,2 en 0,5. Bij ideale omstandigheden is dat 0,35. Als je dan een koppeling neemt die maar 400Nm aankan, en de wrijvingsfactor daalt naar 0,2 dan kan je koppeling maar 65% van je motorkoppel overbrengen, wat dus niet goed is.
      thnx voor de goede uitleg

Comment

No problem.

Je moet dus een koppeling hebben die bij een wrijvingsfactor 0,2 je 400Nm kan overbrengen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
          No problem.

Je moet dus een koppeling hebben die bij een wrijvingsfactor 0,2 je 400Nm kan overbrengen.
          ja normaal zou deze koppeling goed moeten zijn denk ik deze rallykoppeling of heb je er een ander idee over??? goede uitleg altijd welkom

Comment

Daar heb ik eigelijk geen idee van. Op school hebben wij voorlopig enkel de koppeling gezien die je in gewone auto's en vrachtwagens, en moto's tegenkomt. Dus daar kan ik niet echt een antwoord op geven. Wutputt zal dat misschien wel kunnen, die weet zowat alles van techniek.

Comment

Maar zo een race koppeling rijd toch niet fijn vind ik
              Kun je niet rustig mee rijden iedere keer da geklop

Comment

ik was voor mijn sachs race engineering (tot 420nm) 790 euro kwijt incl plaatsing

Comment

Working...
                X