Mededeling

Collapse
No announcement yet.

versterkte koppeling seat ibiza fr

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• versterkte koppeling seat ibiza fr

iemand enig idee wat het mij zou kunnen kosten voor een versterkte koppeling inclusief plaatsing??? tot 500 nm moet hij aankunnen. ik kan het niet vinden mss dat iemand mij kan helpen met het zoeken van de prijs?? liefst van sachs of een ander goed merk!

En hoeveel nm kan je bak aan?
    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
      En hoeveel nm kan je bak aan?
      da zou ik nie kunnen zeggen vanbuiten

Comment

doe eens een mailtje naar http://www.kempower.be

die voert sachs race-koppelingen in

Comment

mijn koppeling is trowens ook al vervangen (door een originele van seat) bij 45.000 km onder garantie. Drukgroep was om zeep en ze slipte deftig.

maar ja wat wil je met 400 nm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door !{$micabo$}! Bekijk Berichten
            da zou ik nie kunnen zeggen vanbuiten
            Is ook wel belangrijk hè. Als je koppeling 500nm aankan wil dat nog niet zeggen dat je bak dat aankan. Ik zou hettoch eens nakijken.

Ik rij persoonlijk liever mijn koppeling stuk dan mijn bak.
            2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Is ook wel belangrijk hè. Als je koppeling 500nm aankan wil dat nog niet zeggen dat je bak dat aankan. Ik zou hettoch eens nakijken.

Ik rij persoonlijk liever mijn koppeling stuk dan mijn bak.
              ja ma mijne auto heeft "maaaar" 400 nm koppel dus als ik een koppeling steek tot 1000 nm dan word mijne bak nog nie meer belast dan 400 nm e

Comment

Waarom zoek je dan een koppeling die 500nm aankan? Wat is dan het hele punt van uw topic?
                2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Waarom zoek je dan een koppeling die 500nm aankan? Wat is dan het hele punt van uw topic?
                  ja als je 400 nm hebt en je gaat een koppeling steken tot 400 nm dan heb je nog niks reserve he mss niet tot 500 maar tot 450 moet hij toch zeker aankunnen

Comment

Een versterkte koppeling en drukgroep v Sachs of LUK laten monteren hé .

Maar ook niet overdrijven kwa sterkte ; beter een koppeling die bij zwaar misbruik beetje durft doorslippen dan een versnellingsbak die in de soep draait !

Comment

is die 400Nm met de +10% marge ingerekend? Want je hebt met 400Nm genoeg aan een 400Nm koppeling hoor. elke koppeling heeft 10% marge, en die van 400 kan dus tot 440 aan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                        is die 400Nm met de +10% marge ingerekend? Want je hebt met 400Nm genoeg aan een 400Nm koppeling hoor. elke koppeling heeft 10% marge, en die van 400 kan dus tot 440 aan.
                        sinds gisteren mijne auto binnen se in de garage voor een nieuwe koppeling. ik ben eens benieuwd ga je daar ook sneller van optrekken of is daar geen verschil in??? mss als je opschakelt dat hij niks ne meer slipt en iets sneller is maar daar weet ik niks van mss iemand een idee laat maar weten. ja mijne garagist ging ene op maat laten maken die rijd rally met zijne subaru en hij weet hoe de vork in de steel zit hij schat op 800-900 euro

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door !{$micabo$}! Bekijk Berichten
                          sinds gisteren mijne auto binnen se in de garage voor een nieuwe koppeling. ik ben eens benieuwd ga je daar ook sneller van optrekken of is daar geen verschil in??? mss als je opschakelt dat hij niks ne meer slipt en iets sneller is maar daar weet ik niks van mss iemand een idee laat maar weten. ja mijne garagist ging ene op maat laten maken die rijd rally met zijne subaru en hij weet hoe de vork in de steel zit hij schat op 800-900 euro
                          vandaag langst geweest in de garage, normaal heb ik hem vrijdag terug en hij heeft een speciale laten maken, een kopere zoals hij ook in zijne subaru heeft. moet heel goed zijn volgens hemik ben eens benieuwd wat het verschil gaat zijn. als je opschakelt ga je een duidelijk verschil voelen zij hij, want bij een standaard diesel met standaard motor slipt de koppeling zelfs een beetje bij het opschakelen maar dat zou nu weg moeten zijn. de prestaties zouden lichtjes verbeteren volgens hem ben eens benieuwd

Comment

en binnen een half jaar een nieuwe versnellingsbak

Comment

bij heinz kon je een sintermetaal steken van sash 500NM kost je daar dacht ik 900 a 1000 eur

IK heb een gewoon versterkte koppeling
                              mijne kan maar 450Nm aan met een marge van 10%
                              mijn versnellingsbak kan maar 500Nm aan
                              2000 VW Golf IV 1.9 tdi (sold)
                              2008 VW Golf V 2.0 tfsi dsg (sold)

2008 Opel Astra Break 1700 cdti (gone)

2004 VW Touareg 5.0 v10 tdi

2014 Skoda Octavia 2.0 tsi dsg Combi

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wachma Bekijk Berichten
                                bij heinz kon je een sintermetaal steken van sash 500NM kost je daar dacht ik 900 a 1000 eur

IK heb een gewoon versterkte koppeling
                                mijne kan maar 450Nm aan met een marge van 10%
                                mijn versnellingsbak kan maar 500Nm aan
                                en die sachs van heinz kan je goedkoper laten steken bij de invoerder voor vlaanderen van sachs : kempower

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door arktiaxs Bekijk Berichten
                                  en binnen een half jaar een nieuwe versnellingsbak
                                  Als zijn ibizaatje maar snel genoeg gaat

Comment

ik heb een nieuwe koppeling steken van sachs. (op men kevertje)
                                    maar voorlopig merk ik niets van sneller optrekken.
                                    enkel weer zoeken waar de vitessen zitten, en aan de lichten bijna stilvallen.

Comment

Met een andere (stevigere) koppeling ga volgens mij echt niet sneller optrekken of zo...

Wel een mooi verkoopspraatje natuurlijk

Comment

vandaag eindelijk mijn seatje terug van de garage, na twee weken wachten pfff zijn nieuwe koppeling, amai wat een verschil. mijne garagist heeft daar een rallykoppeling ingestoken zoals in zijne subaru, een voledige koperen schijf, ale een soort van koper. optrekken gaat duidelijk een beetje sneller bij het opschakelen. koppelt onmiddelijk na het schakelen en bij het vertrekken. bij het terugschakelen ook betere reacties hij koppelt onmiddelijk bij het terugschakelen waar hij daarvoor meer tijd nodig voor had. wel bijna terug een cursus rijles nodig om daar goed mee te kunnen rijden. en over de 1000 euro kwijt maar ik ben een zeer tevreden chauffeur

Comment

Working...
                                        X