Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Geschikte Auto voor Circuit -& Weggebruik

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Geschikte Auto voor Circuit -& Weggebruik

    Hallo,

    Tijdens de zomermaanden probeer ik nu en dan eens met mijn wagen op circuit te rijden.
    In de toekomst zou ik dit meer en meer willen doen, maar dan liefst niet meer met mijn wagen die ik dagelijks gebruik.

    Daarom zoek ik een sportieve wagen die vooral geschikt is voor het circuit, maar toch ook toegelaten kan worden op de openbare weg, al is het maar om met die wagen tot aan het circuit te rijden.

    Welke wagens zijn hiervoor het beste geschikt als men spreekt over een budget van 10.000 à 20.000 EUR?

    Volgende zaken zijn voor mij belangrijk:

    - remmen
    - ophanging
    - weggedrag
    - voldoende vermogen
    - kuipzetels (indien toegelaten op de openbare weg?)
    - rolkooi (waarschijnlijk niet toegelaten op de openbare weg?)

  • #2
    Swift Sport, Clio RS, Megane RS, ... Er zijn zoveel mogelijkheden.
    Je kan een aantal wagens perfect legaal aanpassen voor leuk circuitgebruik. De vraag is maar wat je ermee gaat doen? Plezier hebben, laptimes jagen, ...?
    Een geschroefde rolkooi is wel toegelaten, denk ik, al weet ik niet of dat in alle wagens mag.

    Comment


    • #3
      Gewoon plezier hebben zonder veel kosten in hoeverre dat mogelijk is.

      En een M3 van een 8/10 tal jaar oud ombouwen?
      Of Nissan 350Z?

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Soulphonic Bekijk Berichten
        Gewoon plezier hebben zonder veel kosten in hoeverre dat mogelijk is.

        En een M3 van een 8/10 tal jaar oud ombouwen?
        Of Nissan 350Z?
        M3 E36 is ook mogelijk, maar zal je serieus wat kosten aan BIV tegenwoordig. 350Z zou ik niet doen...
        sigpic

        http://www.streamlinecarcare.be

        lakbehandelingen voor voertuigen

        MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Scorchio Bekijk Berichten
          Swift Sport, Clio RS, Megane RS, ... Er zijn zoveel mogelijkheden.
          Je kan een aantal wagens perfect legaal aanpassen voor leuk circuitgebruik. De vraag is maar wat je ermee gaat doen? Plezier hebben, laptimes jagen, ...?
          Een geschroefde rolkooi is wel toegelaten, denk ik, al weet ik niet of dat in alle wagens mag.
          mag niet voor de inzittenden uitkomen. kwestie van niet je hoofd te stoten......

          Comment


          • #6
            megane RS of focus RS , beiden lichte vracht, kost niets

            Comment


            • #7
              Kijk anders voor een opel speedster , lotus elise

              Comment


              • #8
                130i?

                Heb er nog een intrax voor liggen zelf :p

                Kuipen erin en da ding is gigantisch fun en kan erg hard gaan op circuit !

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                  megane RS of focus RS , beiden lichte vracht, kost niets
                  Ma toch niet voor het budget dat hij zegt?
                  Allesinds zijn dat ook de 2 wagens die direct in mij opkwamen

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                    Ma toch niet voor het budget dat hij zegt?
                    Allesinds zijn dat ook de 2 wagens die direct in mij opkwamen
                    Zijn die veel duurder misschien? Ik kan eventueel wel tot een goeie 27.000 EUR gaan, maar dan moet de wagen wel compleet zijn zodta ik nadien geen aanpassingen meer moet doen

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                      Kijk anders voor een opel speedster , lotus elise
                      Lotus Elise lijkt mij wel leuk, zalig motor geluid maar vind de auto's zelf niet zo mooi.
                      Alhoewel ze vanbinnen wel perfect zijn, heel clean maar niet te clean zoals in een pure race auto.

                      Zit er power achter zo een Lotus Elise?
                      En qua baanligging?

                      Comment


                      • #12
                        Lotus Elise is volgens mij echt wel de circuitwagen binnen dit buget en met de mogenlijkheid om hem in te schrijven.
                        De elise die wij inzetten binnen TestDriver.be heeft een set semi-slicks en plakt echt op de weg. Mede dankzij zijn heel lage gewicht heeft hij ook nog genoeg power om veel fun aan te beleven.

                        Comment


                        • #13
                          Een kennis van me verkoopt zijn Elise S2 misschien, het is een linksgestuurde en prijs zal +/-20000euro zijn. Het is er eentje met het Roverblok.

                          Indien je interesse hebt, stuur me dan een pb'tje.

                          Met jouw budget moet een E46 M3 ook haalbaar zijn denk ik. Honda S2000 is ook fun op circuit, trager dan een E46 M3 maar wel heel leuk in het bochtenwerk.

                          Comment


                          • #14
                            Voor dat geld zou ik voor een e36 m3 gaan, mss wel de saaiste keuze.
                            Maar als je een 3.2 koopt kan je er met de juiste modificaties echt wel hard mee gaan.
                            Ik spreek dan over, andere vering genre bilstein, big brake kit, je moet Jerain zijn oud topic maar eens lezen!
                            Lotus Elise is best snel, maar ik heb er al veel mee gereden en ik heb altijd een gemis aan power.
                            Okay dat ding gaat snel naar 100, maar daarna is het ook wel echt gedaan.
                            Op circuit is dat ook heel snel in de bochten maar als je 1 maal over de limiet gaat straft hij je zo hard af!
                            Ook als je stukken rijdt, ben je snel zeeer veel geld kwijt.

                            Wat voor mij de ultieme tracktoy is:
                            Lotus Exige S1 met hondamotor in K20A, jammer genoeg valt dat boven je budget...

                            + YouTube Video
                            ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


                            + YouTube Video
                            ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door johan lambregs Bekijk Berichten
                              Lotus Elise is volgens mij echt wel de circuitwagen binnen dit buget en met de mogenlijkheid om hem in te schrijven.
                              De elise die wij inzetten binnen TestDriver.be heeft een set semi-slicks en plakt echt op de weg. Mede dankzij zijn heel lage gewicht heeft hij ook nog genoeg power om veel fun aan te beleven.
                              Helemaal akkoord, maar als de wagen ook als daily dient gebruikt en maar sporadisch circuit doet komen andere hier opgenoemde wagens ook in het vizier. Het is maar waar de koper zijn prioriteit legt. Qua rij plezier en het leren rijden op circuit steekt een lichte Lotus er idd met kop en schouders bovenuit. En als je met die kar snel kan gaan en hem beheerst heb je ook een pak ervaring om eender welke andere auto snel te sturen......

                              Comment


                              • #16
                                Jullie doen mij twijfelen

                                Voor die hatchback auto's ben ik niet zo echt te vinden.
                                Afhankelijk welk merk vind ik ze er soms wel leuk uitzien vanbuiten, maar binnenin kloppen er toch enkele zaken niet, zoals het dashboard wat mij veel te braaf lijkt en weinig verschil geeft met de gewone versies van deze wagens.

                                Lotus overweeg ik wel, alhoewel het uiterlijk mij toch nog moet overtuigen.
                                En heeft die eens boven de 100 dan effectief te weinig power?

                                Bmw M3, idd de saaiste keuze maar kan je wel leuke dingen mee doen.
                                Maar wat bv met de remmen, dan moet je al naar movit of brembo gaan toch? En indien ja heb je toch direct al een probleem met de keuring?

                                Comment


                                • #17
                                  Het hangt er idd vanaf waar de balans ligt tussen straat en circuit.
                                  Bij de introductie van de Elise S2 stond er in de autogids een vergelijkende test tussen de S2, Speedster, MGF en MR2.

                                  Als je prioriteit legt bij circuit, dan is de S2 de must have. Maar voor de combinatie kwam daar de MR2 als beste uit. Door de standaard sper werd hij ook als leukste en speelste bevonden.

                                  Er staat hier opt forum een rode te koop voor geen 10.000 euro met amper 30.000km. Dan heb je nog massa's budget over om er eventueel een paar paardjes bij te steken. Tenslotte is het hetzelfde blokje als in de Lotus Elise.
                                  Let op, hij zal nooit zo scherp en snel zijn als een Elise. Maar qua gebruik wel massa's goedkoper (als je eentje zoekt met een zesbak), makkelijker te servicen, speelser, aangenamer in dagelijksgebruik (vering, zeer goed dak, iets meer uitrusting,...) en heeft standaard een sper
                                  Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                  Motoren & Tjeurisme

                                  Comment


                                  • #18
                                    Je schrijft juiste dingen. Neem een Exige ipv elise met de 1.8 met compressor dat valt niet stil aan 100. Een exige S gaat mee met een Porsche GT3 tot 130 en dan bedoel ik echt gelijke tred en tot 80 zelfs met voorsprong .
                                    Uw M3 moet je idd anders uitrusten. De exige is hardcore als daily je moet weten waar je aan begint. Heb dat gehad en heeft me niet gestoord in tegendeel I liked it.

                                    Vergeet maar dat je op circuit kan fun hebben met de standaard remmen op een BMW. Naast de Lotus ken ik maar 1 betaalbare auto die standaard resistent is tegen circuit fun en dat is de Megane RS of de oudere R26R. De focus rs kan ook mee maar vraagt paar kleine mods. 1 gouden tip: blijf bij circuit gebruik weg van chiptuning.
                                    Zeker ook van je turbodruk. De afstelling en chauffeur gaan het verschil maken.

                                    Comment


                                    • #19
                                      De wagen zal voornamelijk dienen voor circuit (trackdays) dus de ophanging mag zeker en vast lekker hard zijn! Zo een Lotus begint mij meer en meer aan te spreken, toevallig niemand in regio Aalst die mij eens kan meenemen (als passagier) zodat ik weet hoe zo een wagen aanvoelt?

                                      Kan je mij een Lotus ook zonder problemen voor de keuring de remmen nog verder aanpassen?

                                      Banden kosten waarschijnlijk ook een stuk minder gezien de kleinere maten in tegenstelling tot die van audi / bmw / porsche?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ik heb voor mij een Megane RS gekocht om voornamelijk circuit te doen.Misschien niet zo spectaculair als een Lotus maar zeker effectief,en heel betaalbaar.Kan je nieuw al kopen voor rond de 25000 euro en ik heb er 5 jaar garantie op genomen,geen zorgen voor mij om stukken te rijden...

                                        Comment

                                        Working...
                                        X