Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Geschikte Auto voor Circuit -& Weggebruik
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichtensigpic
http://www.streamlinecarcare.be
lakbehandelingen voor voertuigen
MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door HotHatch.be Bekijk BerichtenJa deze wagen met volledige rolkooi en een hoop upgrades is perfect wat de topicstarter vraagt, zijnde een auto voor zowel weg- en circuit.
Comment
-
En spijtig genoeg bestaat er geen enkele manier om met een circuit wagen via één of andere speciale nummerplaat of regeling zogezegd van huis -en naar circuit te rijden?
Dat zou pas super zijn :-)
Enkele jaren geleden heb ik zo eens een heleboel rally wagens door een dorp in wallonie zien passeren, opweg naar een plaatselijke rally. Vraag mij nog altijd af hoe die mannen dat kunnen fixen hebben.
Comment
-
Na wat zoekwerk ben ik vandaag nog in een andere richting gaan denken, desondanks ik eerst wel de Exige wil testen.
BMW - M3 e46:
AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt
Deze heeft al een Brembo Big Brake Kit.
Valt perfect binnen mijn budget, maar met dat aantal km waarschijnlijk vragen om problemen?
Wat M3 e46 betreft zit ik met volgende vragen:
Ga ik qua snelheid een groot verschil merken met mijn A5 3.0 die toch ook 246 pk heeft?
Wat zijn de mogelijkheden binnenin om het interieur meer doen te lijken op dat van een racewagen zonder problemen te krijgen met de keuring?
1) Sparco kuipzetels mogen geplaatst worden als de achterbank eruit gaat volgens de how2tune website, is dit correct?
2) Indien de achterbank eruit gaat kan daar dan een rolkooi komen (die natuurlijk elk jaar verwijderen voor de keuring)
3) Indien de achterbank eruit is, kan men dergelijke wagen dan gelijk inschrijven als lichte vracht?
4) Aan het dashboard mag men niet raken of zijn hier ook mogelijkheden?
Maw indien ik voor een m3 e46 zou gaan wil ik hem er binnenin min of meer doen uitzien als de m3 e46 gtr.
Het luxe interieur vind ik niet passen bij het zoeken naar een race gevoel :-)
Of nog iets totaal anders:
Comment
-
Zoals PJH al schrijft, RWD geeft meer fun/beleving dan FWD en daar gaat het tenslotte toch om?
Snellere auto's/rijders zullen er altijd zijn, er hoeft geen race gewonnen te worden. Een FWD en zeker eentje met stabiliteitscontrole is makkelijker snel te rijden op/tegen de limiet dan een RWD.
Ik rijd zelf oa een Honda S2000 met RWD, ook op circuit. Er zijn snellere dan mij maar dat boeit me niet. De beleving is fenomenaal, want alles klopt aan deze auto.
Op KW onderstel, rvs remslangen en andere remblokken(schijven zijn OEM) na is deze auto standaard maar na ruim 250 ronden Ring is ie vandaag weer feilloos door de keuring.
Zo'n E46 M3 is een pak sneller dan mijn S2000 weet ik, want een kennis van me heeft er eentje maar in de S2000 lijkt het sneller dus de beleving is anders.
De Exige van Dogzilla die te koop staat is een hele mooie vind ik, heb er al in meegereden op de Ring en geeft echt een racy beleving!!!
Een andere kennis van me heeft een Mégane RS Cup en ook daar heb ik in meegereden op de Ring, heel makkelijk en lomp snel te rijden maar ik mis iets. Kan alleen niet goed zeggen wat ik mis, een stukje beleving denk ik.
De Mégane's RS vliegen me net als de Porsche's GT3's om de oren daar maar dat kan me niet schelen.
Zo'n GT3 lijkt me wél wat maar dan praat je over een ander budget wat ik niet heb.
Als je maar 1 of 2 keer per jaar on-track gaat dan zou ik me meer verdiepen in een auto waar je ook dagelijks plezier mee hebt en die nog enigzins comfortabel is.
Maar let op! Circuitrijden is verslavend.
Comment
-
Bedankt voor je bijdrage :-)
Vorig jaar ben ik met mijn dagelijkse wagen 4 keer op circuit geweest, ik wil sowieso meer vandaar dat ik zoek naar een 2de en vooral geschikte wagen.
Mijn doel is toch om tuss april en oktober elk jaar minstens maandelijks eens op circuit te gaan. Meestal zijn een sessie van 1 uur of 2 sessies voldoende om mij eens uit te leven.
De Exige spreekt mij wel aan, alhoewel ik er geen ervaring mee heb. Maar dunno of ik de Exige voldoende robuust ga vinden aangezien ik de gewoonte heb met Duitse wagens te rijden.
Vandaar dat de M3 nu door mijn hoofd spookt. Die vind ik dan weer binnenin totaal geen race uitstraling hebben, iets wat je dan wel volledig in de Lotus wagens kan terugvinden.
Daarom nog eens mijn vraag ivm M3, wat zijn de mogelijkheden om die wagen meer een GT look te geven wat interieur betreft?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Soulphonic Bekijk BerichtenBedankt voor je bijdrage :-)
Vorig jaar ben ik met mijn dagelijkse wagen 4 keer op circuit geweest, ik wil sowieso meer vandaar dat ik zoek naar een 2de en vooral geschikte wagen.
Mijn doel is toch om tuss april en oktober elk jaar minstens maandelijks eens op circuit te gaan. Meestal zijn een sessie van 1 uur of 2 sessies voldoende om mij eens uit te leven.
De Exige spreekt mij wel aan, alhoewel ik er geen ervaring mee heb. Maar dunno of ik de Exige voldoende robuust ga vinden aangezien ik de gewoonte heb met Duitse wagens te rijden.
Vandaar dat de M3 nu door mijn hoofd spookt. Die vind ik dan weer binnenin totaal geen race uitstraling hebben, iets wat je dan wel volledig in de Lotus wagens kan terugvinden.
Daarom nog eens mijn vraag ivm M3, wat zijn de mogelijkheden om die wagen meer een GT look te geven wat interieur betreft?
- lichte vracht is nie mogelijk en als je da achterbank eruit haalt mag die niet terug gestoken worden.
- kuipstoelen geen probleem maar frame moet verstelbaar zijn in de lengte.
- Kooi zolang die geschroefd is en neit gelast mag die ook voor de keuring.
- en ik denk als je de onderkant en middenconsole eruit haalt dat geen probleem is op de keuring maar dit ben ik wel niet zeker.
maar ik denk dat een S2000 met wat kleine mods toch de bertere oplossing is 1 met wat mods zal je ongeveer 15000euro kosten + taksen en verzekering zijn nog aanvaanbaar.
en dit is leuk op circuit en ook voor de cruisen en voor rap met een S2000 moet je echt nog werken en je zal niet van de eerste keer rap mee kunnen rijden.
Is een auto met een heel grote leercurve.
Anders kan je ook kijken voor een 350z(coupe) met wat mods dit is wel 20000euro en taksen zijn wel wat duurder.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door HotHatch.be Bekijk Berichten350Z zou ik niet doen...
Comment
Comment