Leraar avondles leek wel goed op de hoogte van moderne technologie, hij vertelde wat over tuning: een motorblok zou zonder problemen wat meer aankunnen. Met turbo's is het wat meer opletten. Hij zei dat het probleem zat in alles dat achter het motorblok zit.
Als de drukgroep of het frictiemateriaal op de koppelingsschijf de kracht niet aankunnen, dan gaat de koppeling slippen tijdens het versnellen. (merk je dit, tenzij het toerental echt omhoog schiet?)
Indien drukgroep en koppeling braaf meewerken komen alle krachten direct op de boite terecht. Hij beweerde dat er normaal gezien geen overdimensionering van versnellingsbakken zit.
Hij beweerde dat in tweede versnelling het vaak misloopt met de boite, omdat in eerste de turbo zijn maximale druk (vaak) niet bereikt. Dan is het koppel op de boite het grootst.
Leraar vorig jaar die ook goed op de hoogte is van tuning beweert dat in de hoogste versnelling het vaak misloopt, dat sommige fabrieksaf diesels al eens durven slippen (volgas en turbo op max druk), dat je dit nog vaker hebt bij opgevoerde auto's.
Als de drukgroep of het frictiemateriaal op de koppelingsschijf de kracht niet aankunnen, dan gaat de koppeling slippen tijdens het versnellen. (merk je dit, tenzij het toerental echt omhoog schiet?)
Indien drukgroep en koppeling braaf meewerken komen alle krachten direct op de boite terecht. Hij beweerde dat er normaal gezien geen overdimensionering van versnellingsbakken zit.
Hij beweerde dat in tweede versnelling het vaak misloopt met de boite, omdat in eerste de turbo zijn maximale druk (vaak) niet bereikt. Dan is het koppel op de boite het grootst.
Leraar vorig jaar die ook goed op de hoogte is van tuning beweert dat in de hoogste versnelling het vaak misloopt, dat sommige fabrieksaf diesels al eens durven slippen (volgas en turbo op max druk), dat je dit nog vaker hebt bij opgevoerde auto's.
Comment