Mededeling

Collapse
No announcement yet.

chiptuning bmw f10/f11 520dA

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• chiptuning bmw f10/f11 520dA

Chiptuning van een bmw f10 520d. Blijkbaar gaat dit nog niet, of men moet een soort van powerbox laten installeren. Ik weet niet goed wat ik hier van moet denken.
    Ik heb enkele weken geleden info gevraagd bij Heinz, CTH, Kempower en PPE.
    Heinz en CTH konden mij verder helpen met een powerbox aangezien de stuurdoos nog niet aan te passen valt. Dit kon nog 2 maanden duren, maar evengoed nog 2 jaar.

Kempower en PPE hebben geen voorstel gedaan om een een powerbox te plaatsen.

Misschien dat er iemand op dit forum zit die reeds ervaring heeft met deze wagen.
    Ik kan niets terugvinden over iemand die dit type wagen heeft laten tunen.
    Ik blijf twijfelen of ik dit al dan niet zou doen.

Als iemand mij verder kan helpen, alvast bedankt.

Heb je nog dealer garantie?

Zoja: niet doen..

Comment

nog 4 jaar en ik weet dat de garantie niet meer van toepassing is bij tuning, maar heb je nog andere argumenten?

Comment

Ze kunnen het blijkbaar wel bij BR performance: http://www.br-performance.be/nl-be/c...2009/581-520d/

De resultaten zijn weliswaar niet echt spectaculair maar daar zal wel een reden voor zijn.

Comment

Bedankt, zal deze morgen eens contacteren . Het zou me verbazen dat zij de enige zijn die de ecu kunnen herprogrammeren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
            Ze kunnen het blijkbaar wel bij BR performance: http://www.br-performance.be/nl-be/c...2009/581-520d/

De resultaten zijn weliswaar niet echt spectaculair maar daar zal wel een reden voor zijn.
            Oorspronkelijk geplaatst door Kwint520d Bekijk Berichten
            Bedankt, zal deze morgen eens contacteren . Het zou me verbazen dat zij de enige zijn die de ecu kunnen herprogrammeren.
            Goed lezen, BR-Performance kan deze ook nog niet tunen.

"
            In afwachting
            Aarzel niet om ons te contacteren via e-mail zodanig dat wij u op de wachtlijst kunnen toevoegen. Wij contacteren u vervolgens als de herprogrammatie kan plaats vinden."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
              Goed lezen, BR-Performance kan deze ook nog niet tunen.

"
              In afwachting
              Aarzel niet om ons te contacteren via e-mail zodanig dat wij u op de wachtlijst kunnen toevoegen. Wij contacteren u vervolgens als de herprogrammatie kan plaats vinden."
              dat stond er gisteren nog niet hoor, Bruno zal mss kleine update gedaan hebben?

Comment

Die "in afwachting" had ik ook niet gezien. Ofwel heb ik erover gekeken ofwel stond het er niet. Blijkbaar duurt het bij BMW toch altijd een hele tijd voor ze nieuwe motoren kunnen chippen. Waarschijnlijk wordt hun software beter beveiligd daartegen dan andere merken...

Comment

Dat ze de software nog niet kunnen bewerken weet ik. Ik vraag mij gewoon af of die zogenaamde powerbox even goed is

Comment

Dat ze de software nog niet kunnen bewerken weet ik. Ik vraag mij gewoon af of die zogenaamde powerbox even goed is
                    Afblijven, zoek maar eens want er zijn al genoeg topics over.
                    Ik heb dat ook nog gehad maar dat komt nooit meer onder de motorkap!!

Comment

ja, daarom dat ik hierover zo twijfel. Natuurlijk heb ik gevraagd of dit schadelijk was voor de motor. . De uitleg die ik kreeg was dat er goede en slechte powerboxen bestaan. Uiteraard hebben deze firma's de goede in handen. Er waren al meer dan 30 tevreden klanten die dit hadden laten plaatsen. Maar ja, dat is standaard uitleg die elke potentiële klant krijgt.
                      Indien er nog mensen zijn met ervaring, hoor ik het graag.

Comment

ja, daarom dat ik hierover zo twijfel. Natuurlijk heb ik gevraagd of dit schadelijk was voor de motor. . De uitleg die ik kreeg was dat er goede en slechte powerboxen bestaan. Uiteraard hebben deze firma's de goede in handen. Er waren al meer dan 30 tevreden klanten die dit hadden laten plaatsen. Maar ja, dat is standaard uitleg die elke potentiële klant krijgt.
                        Indien er nog mensen zijn met ervaring, hoor ik het graag.
                        Ze gaan hun eigen product niet afbreken hé

Comment

Schnitzer heeft ook powerboxen en ik zie niet in wat daar slecht aan is.
                          Herprogramatie is enkel beter als het goed word gedaan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                            Schnitzer heeft ook powerboxen en ik zie niet in wat daar slecht aan is.
                            dat is reeds 1000x besproken, een echte tuner zal nooit een powerbox steken, dat is de verkeerde manier van tunen, het aantal parameters wat je kan afstellen is te beperkt , je beliegt de computer met allerlei nare neveneffecten.

kijk ik zou nooit een powerbox steken op mijn eigen wagen, dan kan je dat toch ook niet gaan verkopen aan je klanten ? Vraag eens na bij die tuners die een powerbox aanbieden wie van hen zelf met een box rondrijdt ?

voor een goede chiptuning BMW 320D zou ik bij www.br-performance.be gaan
                            Last edited by ; 01/12/2012, 15:27.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                              dat is reeds 1000x besproken, een echte tuner zal nooit een powerbox steken, dat is de verkeerde manier van tunen, het aantal parameters wat je kan afstellen is te beperkt , je beliegt de computer met allerlei nare neveneffecten.

kijk ik zou nooit een powerbox steken op mijn eigen wagen, dan kan je dat toch ook niet gaan verkopen aan je klanten ? Vraag eens na bij die tuners die een powerbox aanbieden wie van hen zelf met een box rondrijdt ?
                              Dus Schnitzer is geen echte tuner?

Comment

Wat is de reden dat een 520 d niet meer te tunen is?
                                2014 BMW F32 420 dA M-pakket
                                2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
                                2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
                                2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy

Comment

Ik denk dat ik zal moeten totdat er iemand de code heeft gekraakt.
                                  Geen kritiek op iemand maar we wachten al 2 jaar en niemand die weet hoe lang dit nog kan duren.

Comment

Ik denk dat ik zal moeten totdat er iemand de code heeft gekraakt.
                                    Geen kritiek op iemand maar we wachten al 2 jaar en niemand die weet hoe lang dit nog kan duren.
                                    Vorig jaar nog geinformeerd en toen ging het wel.
                                    2014 BMW F32 420 dA M-pakket
                                    2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
                                    2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
                                    2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy

Comment

Chiptuning van een bmw f10 520d. Blijkbaar gaat dit nog niet, of men moet een soort van powerbox laten installeren. Ik weet niet goed wat ik hier van moet denken.
                                      Heinz en CTH konden mij verder helpen met een powerbox aangezien de stuurdoos nog niet aan te passen valt. Dit kon nog 2 maanden duren, maar evengoed nog 2 jaar.

Misschien dat er iemand op dit forum zit die reeds ervaring heeft met deze wagen.

Hier al gekeken?

Comment

Er is nu toch het powerpack van BMW zelf?
                                        Waarom doe je dat niet, deftige aanpassingen en je garantie blijft.

Comment

Working...
                                        X