Mededeling

Collapse
No announcement yet.

chiptuning bmw f10/f11 520dA

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Die drie voorgaande posts wekken nostalgie op bij mij

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten
      @ br,

je bent helaas niet de enige waar CMD zogezegd het "alleenrecht" aan heeft gegeven.......

Welkom back .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
        Die drie voorgaande posts wekken nostalgie op bij mij
        Of dat pos is, is een andere vraag. Begin het wat afgezaagd te vinden.

Comment

• DAcht dat ie weg was. Mistte 'm niet maar mag van mij terug komen. Wie weet wordt ie ook wel actief in de andere topics nu ie ons zolang gemist heeft.

Comment

@ br,

je bent helaas niet de enige waar CMD zogezegd het "alleenrecht" aan heeft gegeven.......
            verklaar aub, aangezien CMD hier niets mee te maken heeft

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri-BRP Bekijk Berichten
              verklaar aub, aangezien CMD hier niets mee te maken heeft
              Dan ben je, zoals gewoonlijk, niet niet voldoende geïnformeerd.

Comment

• graag even oplijsten wie het dan nog kan

en like usual, kom gerust langs, en see for yourself

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri-BRP Bekijk Berichten
                  graag even oplijsten wie het dan nog kan

en like usual, kom gerust langs, en see for yourself

Heb genoeg gezien....

Comment

• 't heeft precies toch wel wat nadelen, dat tunen:
                    - meer kans dat motor of transmissie in de soep draait
                    - garantie kwijt
                    - ook geen 'coulance' als je buiten de garantie valt
                    - niet in orde met de verzekering
                    - niet in orde met inschrijving
                    - tuner zelf moet ook betaald worden
                    - waardevastheid getunede wagen zal ook wel niet zo denderend zijn

wat zijn de voordelen dan nog?
                    afijn, als je wat meer pk's wil, koop dan gewoon nen auto met nen deftige moteur.. geen haar dat er aan denkt om m'n 316i te chippen (maar m'n volgende wordt wel zwaarder ).

Comment

• tuurlijk heeft dat veel nadelen, zeker op (middel)lange termijn. Maar voor een - op korte termijn - klein budget hebt ge een groot verschil. Kameraad van me heeft een box (jaja, 'k heb 'm proberen daarvanaf te brengen maar dat is niet gelukt) en ging met zijne 320i naar 240pk. Die mens is content he.

Comment

• hoera voor het korte termijndenken!

Comment

• en het langetermijn staat ook niet allemaal vast he.
                          Als je binnen redelijke marges blijft (en die 240pk voor ne 320i vind ik er eigenlijk al over) is de schade aan de motor volgens mij iets dat anders ook wel zou komen.
                          Verzekering/inschrijving is natuurlijk wel heel drastisch en het ernstigst.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                            't heeft precies toch wel wat nadelen, dat tunen:
                            - meer kans dat motor of transmissie in de soep draait
                            - garantie kwijt
                            - ook geen 'coulance' als je buiten de garantie valt
                            - niet in orde met de verzekering
                            - niet in orde met inschrijving
                            - tuner zelf moet ook betaald worden
                            - waardevastheid getunede wagen zal ook wel niet zo denderend zijn

wat zijn de voordelen dan nog?
                            afijn, als je wat meer pk's wil, koop dan gewoon nen auto met nen deftige moteur.. geen haar dat er aan denkt om m'n 316i te chippen (maar m'n volgende wordt wel zwaarder ).
                            Je vergeet nog wat punten aan te halen !

- grote kans op een strafklacht
                            - beslagname op uw voertuig

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kwint520d Bekijk Berichten
                              Wat ik het ergste vind is dat de tuner himself dit normaal vindt en doet alsof hij mij op voorhand wel had gewaarschuwd terwijl dit niet zo is. Integendeel, dit zou absoluut geen kwaad kunnen aangezien hij de bmw motoren vanbinnen en vanbuiten kent. Wat gaat een leek zoals mij dan zeggen? Doe maar mijnheer de chiptuner ingenieur op wie ik vertrouw.
                              Want zo noemen ze zich graag. Mijn motorblok wordt maandag vervangen door mijn dealer. De offerte bedraagt slecht 9800€.
                              een dure powerbox hè! Een bende klommelaars zijn het! Mensen zo in de zeik zetten!
                              Die bende "klommelaars", was dat ergens in een hol in Overpelt ?

Comment

Die bende "klommelaars", was dat ergens in een hol in Overpelt ?
                                Yep.
                                Als ge maar 1/2 topics volgt moet ge die wel kunnen bijlezen he tk. Gaan u niet de hele historie opnieuw uitleggen, ge zijt al storend genoeg.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                                  Yep.
                                  Als ge maar 1/2 topics volgt moet ge die wel kunnen bijlezen he tk. Gaan u niet de hele historie opnieuw uitleggen, ge zijt al storend genoeg.
                                  Ik dank u voor uw gemotiveerde bijdrage !

Dat is dus CééTééHahaha sjiptjoening in den Limburg

Comment

Ik dank u voor uw gemotiveerde bijdrage !

Dat is dus CééTééHahaha sjiptjoening in den Limburg
                                    Held...

Comment

• chiptuning bmw f10/f11 520dA

Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten
                                      Je vergeet nog wat punten aan te halen !

- grote kans op een strafklacht
                                      - beslagname op uw voertuig
                                      Heel grote kans ja, lol.

ik denk dat ze voor U direct een standbeeld moeten oprichten en heilig verklaren.

Man man man.

Nu tuning heb ik ook zo mijn bedenkingen bij, maar BMW doet het bijvoorbeeld zelf.

De 3 liter diesel wordt geleverd in 258pk met een extra turbo erbij 313 en nog een turbo erbij 381pk, zelfde verhaal met de 20i,28i enzovoorts... Maar dan zonder extra turbo's.

BMW levert ook de PPK, die ik zelf wou laten uitvoeren maar na een vergelijk met de wagen van int3x0r toch maar niet laten doen wegens geen merkbaar verschil.

Met een tuning belooft men 0,2 sec sneller naar de 100, zo goed als niet merkbaar dus..

Langs de andere kant ken ik er ook allemaal niets van dus ik kan mij moeilijk een realistisch beeld vormen van de risico's en heb er ook geen idee van of een tuning een merkbaar verschil geeft.
                                      previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                      current : BMW 330D F30

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                                        Heel grote kans ja, lol.

ik denk dat ze voor U direct een standbeeld moeten oprichten en heilig verklaren.

Man man man.

Nu tuning heb ik ook zo mijn bedenkingen bij, maar BMW doet het bijvoorbeeld zelf.

De 3 liter diesel wordt geleverd in 258pk met een extra turbo erbij 313 en nog een turbo erbij 381pk, zelfde verhaal met de 20i,28i enzovoorts... Maar dan zonder extra turbo's.

BMW levert ook de PPK, die ik zelf wou laten uitvoeren maar na een vergelijk met de wagen van int3x0r toch maar niet laten doen wegens geen merkbaar verschil.

Met een tuning belooft men 0,2 sec sneller naar de 100, zo goed als niet merkbaar dus..

Langs de andere kant ken ik er ook allemaal niets van dus ik kan mij moeilijk een realistisch beeld vormen van de risico's en heb er ook geen idee van of een tuning een merkbaar verschil geeft.
                                        Ik hoop dat ik nooit gecontroleerd ga worden want dan ben ik volgens TK zijn redenering direct mijn auto kwijt.
                                        Auto heeft op het gelijkvormigheidsattest en voor de verzekering 306pk, maar volgens BMW rond de 340.. maar ze zijn niet zeker.... Vreemd
                                        2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                                        2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                                        2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km

2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                                        2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                                        2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

Comment

• Een vergelijking die te overwegen valt.
                                          F30 335i AH vs F30 335i

Comment

Working...
                                          X