Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ceramic coating voor remschijven

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ceramic coating voor remschijven

Ik ben opzoek naar de voor & nadelen en waar het kan gedaan worden en hoeveel het ongeveer kost!

Omdat sommige sportieve varianten van duitse merken worden uitgerust met ceramic coating dacht ik misschien... waarom dit niet zelf laten doen ? de keramiek laag (zolang ze niet weggesleten is) kan veel meer verdragen dan het gewone metaal oppervlak, en in combinatie met de juiste remblokken wordt de remkracht alleen maar beter als ze warm worden

Ipv dure replacement brake kits te plaatsen kan dit misschien een oplossing zijn en zou dit willen uittesten of het weldegelijk een oplosing is.

iemand die een goed metaal coating bedrijf kent die niet schrikt van speciale opdrachten ?

voor aluminium kan onze buurman (Alumeco) dit zeer goed maar voor metaal ken ik niet direct iemand in de buurt ( kortrijk )

laat maar horen !

niemand ?

Comment

niemand ?

Comment

niemand die bedrijfje kent die keramisch kan coaten ?

Comment

In België ken ik niemand die dit doet... wij werkten vroeger met Zircotec in UK voor het coaten van uitlaten etc.
          Misschien doen zij dit ook?

Comment

misschien kunnen zij dit?

bedrijf zit wel in sint truiden
            Mazda MX-5 NA
            Saab 9-3 TTID Aero

Comment

Het lijkt me niet echt een goed idee om remblokken te plaatsen die pas echt presteren als ze flink warm zijn. Die zijn ontworpen om op circuit hun werk te doen, niet voor de openbare weg.
              En als het echt voor circuitwerk is, ben je beter af met een complete set dan met wat geexperimenteer, dat je ook wel wat geld gaat kosten.

Comment

Het feit dat die remkits zo duur zijn, heeft te maken met de kwaliteit die ze leveren, alsook met het feit dat die bedrijven aanzienlijk grote bedragen moeten investeren om deze te mogen op de markt brengen. Deze remkits zijn ook zo samengesteld dat alle onderdelen op elkaar afgesteld zijn, zoals het hoort, anders creëer je zelf een zeer onveilige wagen. Ook hier geld dus, pay peanuts, get monkeys. De wagens waarnaar u refereert kosten ook wel een aardige euro meer dan de standaard wagen.
                Naar wat ik hier lees in het begin van uw thread, moet ik er dus van uitgaan dat U ingenieur bent die zeer ervaren is in het berekenen en aanpassen van de juiste afstellingen van wagens. Die gedachte wordt bij mij echter snel teniet gedaan door het feit dat verder in uw tekst uzelf bereid verklaard samen te werken met bedrijven die niet over de nodige licenties beschikken om dergelijke aanpassingswerken aan wagenonderdelen uit te voeren (ook in reacties lees ik voorstellen voor dergelijke bedrijven, not very safe dus). In België zit er geen enkel bedrijf die over dergelijke licenties beschikt en ook de zaken in Nederland die coating aanbieden, zoals je die vind op het internet, mogen dat in principe enkel doen voor non safety equipment, zoals uitlaten en zo. Zij kunnen u geen enkele garantie op papier geven, dat uw remmen na coating nog goedgekeurd zijn volgens Europese regelgeving.
                Komt er nog bij natuurlijk, als u een ongeval veroorzaakt en bij expertise wordt uitgemaakt dat u dergelijke zelfgemaakte remmen geplaatst heeft, uw verzekering niet zal tussenkomen en alle schade op u persoonlijk zal verhaald worden. (Bij een ongeval met dodelijke afloop zal u zelfs kunnen aangeklaagd worden voor het onopzettelijk toebrengen van slagen en verwondingen met de dood tot gevolg)
                By the way, ook aluminium is ook een metaal, het is een non ferro metaal.
                Ik kan u maar 1 goede raad geven, die remmen ziet toch niemand en ze leveren u helemaal geen enkel voordeel op onder normale, niet circuit gebonden rijgedrag, blijf met uw handen van die remmen af en mocht je toch net dat willen veranderen, koop dan de duurdere kit die gekeurd is voor uw wagen.

Dus uiteindelijk is het antwoord op uw vraag: Nee, in België vind je geen geschikte bedrijven, die goedkope, goede en veilige oplossingen bieden.

Comment

Working...
                X