Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Pioneer TS-WX110A vs TS-WX610A (vs TS-WX77A)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Pioneer TS-WX110A vs TS-WX610A (vs TS-WX77A)

Zoals de titel aangeeft zit ik een beetje in een dilemma.
    Voor in mijn Alfa 147 had ik graag een iets beter geluid gehad. Ik vind persoonlijk het geluid van de standaardspeakers redelijk tot zelf zeer goed. Enkel bij wat hogere volumes vervormt de bass snel.

De originele Bose-set heb ik ook al overwogen, maar ik ben bang dat dit een te klein verschil zal geven met de huidige speakers uitgezonderd de extra subwoofer dan.
    Bovendien zit je dan met een systeem dat 2dehands is, waarvan je niet weet of alles nog correct werkt, moeilijk te verkrijgen is en bovendien nog redelijk prijzig is ook.

Nu is mijn idee dus van een (kleine) subwoofer bij te bouwen, echter onder 3 voorwaarden.
    - Het moet een deftig geluid geven, geen boem boem, maar gewoon een mooie aanvullende bas, die toch al wat meer volume kan verdragen
    - Het moet zo weinig mogelijk plaats en zicht innemen.
    - Het moet aan te sluiten zijn op mijn standaardradio, gezien ik absoluut geen aftermarket wil steken.

2 keuzes bieden zich dan aan. Maar omdat ik op vlak van ICE een volledige leek ben graag jullie mening.

1) Pioneer TS-WX110A
    Zou een mooi geluid geven en is redelijk compact. Deze zou wel in de koffer gemonteerd worden tegen de achterbank ipv onder de stoel denk ik.

Specs: woofer: 13 x 21 cm, 150W en 82.2dB al heb ik geen idee waar dit voor staat

2) Pioneer TS-WX610A
    Kan nog mooier weggewerkt worden (in het reservewiel), wel het nadeel dat de kriek en dergelijke een andere plaats moeten zoeken. Ook heb ik de twijfel of dit geluid niet teveel gedempt zal worden doordat het onder tapijt zit?

Specs: woofer: 2x 10cm, 200W en 101dB

Ik heb de indruk dat de TS-WX610A een iets deftiger/voller/luider geluid geeft? Stond wel bij de review op de Pioneer-site zelf dat hij de batterij leeg trekt

Ik twijfel dus tussen deze 2. De TS-WX77A is ook een optie maar die valt dan alweer een heel stuk duurder uit en is ook een heel stuk logger.

Iemand die hier ervaring mee heeft? Tips en meningen ook welkom!

Bon, veel vragen en ik zal proberen ze te beantwoorden voor m'n batterij leeg is.

- het Bose systeem heeft geen subwoofer, maar een veredelde midbass die op geen hol trekt en even snel vervormt als je standaard speakers
    - kleine sub en boem boem gaat toch al niet samen, tenzij jij een andere definitie van boem boem hebt dan ik... in dat geval kan élke sub boem boem doen
    - elke versterker / sub valt aan te sluiten op je standaard radio, via een luidspreker naar RCA interface
    - dat die WX610A de batterij leeg trekt is wellicht een installateursfout en geen fout van het product
    - die dB rating mag je negeren, daar bestaat toch geen industriestandaard voor... normaal gezien zou dat moeten aanduiden hoeveel geluidsdruk eruit komt in vrijveld bij 1 watt vermogensinput, maar fabrikanten spelen graag met halfvrijveld / 2,83v input / in-auto respons om deze getallen buiten proportie te blazen
    - het tapijt houdt quasi niks tegen, bass is omnidirectioneel waardoor de sub z'n laagfrequente energie wel doorgestraald krijgt zolang je'm niet hermetisch afsluit van je interieur... wel kan je 1 à 2 dB verliezen maar dat merk je nauwelijks

Die WX77A is wel een pak beter dan de andere twee en vervangt gewoon de koffervloer, maar ik weet niet wat je budget is. Zo'n kant-en-klaar dingen zijn steeds een compromis en bovendien blijf je nog steeds bass door je gewone speakers jagen, waardoor die dus nog steeds blijven vervormen. Als je ze op een externe versterker aansluit kan je de bass eruit filteren en vrij je sub kiezen, die je in de kofferbodem of de zijkant van de koffer kan (laten) inbouwen. Helaas kom je dan al snel op een minimaal budget in de 500-750 euro klasse uit.

De WX110A gaat niet zo laag en zit in een gesloten behuizing, wat me het ergste doet vermoeden voor het rendement in zo'n piepklein subje. De WX610A is tenminste gepoort (bandpass, technisch gezien) en haalt dus meer rendement. De WX77A is technisch quasi gelijk aan de WX610A, maar zal dus geen 1 à 2 dB verliezen door je vloermat.

Kortom: ik zou uit jouw selectie voor de WX77A gaan, op de hielen gevolgd door de WX610A. Die WX110A lijkt me op het eerste zicht nogal magertjes als je die niet pal onder je kont installeert.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BaasTurbo Bekijk Berichten
      Bon, veel vragen en ik zal proberen ze te beantwoorden voor m'n batterij leeg is.

- het Bose systeem heeft geen subwoofer, maar een veredelde midbass die op geen hol trekt en even snel vervormt als je standaard speakers
      - kleine sub en boem boem gaat toch al niet samen, tenzij jij een andere definitie van boem boem hebt dan ik... in dat geval kan élke sub boem boem doen
      - elke versterker / sub valt aan te sluiten op je standaard radio, via een luidspreker naar RCA interface
      - dat die WX610A de batterij leeg trekt is wellicht een installateursfout en geen fout van het product
      - die dB rating mag je negeren, daar bestaat toch geen industriestandaard voor... normaal gezien zou dat moeten aanduiden hoeveel geluidsdruk eruit komt in vrijveld bij 1 watt vermogensinput, maar fabrikanten spelen graag met halfvrijveld / 2,83v input / in-auto respons om deze getallen buiten proportie te blazen
      - het tapijt houdt quasi niks tegen, bass is omnidirectioneel waardoor de sub z'n laagfrequente energie wel doorgestraald krijgt zolang je'm niet hermetisch afsluit van je interieur... wel kan je 1 à 2 dB verliezen maar dat merk je nauwelijks

Die WX77A is wel een pak beter dan de andere twee en vervangt gewoon de koffervloer, maar ik weet niet wat je budget is. Zo'n kant-en-klaar dingen zijn steeds een compromis en bovendien blijf je nog steeds bass door je gewone speakers jagen, waardoor die dus nog steeds blijven vervormen. Als je ze op een externe versterker aansluit kan je de bass eruit filteren en vrij je sub kiezen, die je in de kofferbodem of de zijkant van de koffer kan (laten) inbouwen. Helaas kom je dan al snel op een minimaal budget in de 500-750 euro klasse uit.

De WX110A gaat niet zo laag en zit in een gesloten behuizing, wat me het ergste doet vermoeden voor het rendement in zo'n piepklein subje. De WX610A is tenminste gepoort (bandpass, technisch gezien) en haalt dus meer rendement. De WX77A is technisch quasi gelijk aan de WX610A, maar zal dus geen 1 à 2 dB verliezen door je vloermat.

Kortom: ik zou uit jouw selectie voor de WX77A gaan, op de hielen gevolgd door de WX610A. Die WX110A lijkt me op het eerste zicht nogal magertjes als je die niet pal onder je kont installeert.
      Excuses voor de vele vragen, maar zoals blijkt, weet ik er weinig van af

Dat was dus ook een beetje mijn vrees voor het Bose systeem, het is veel geld voor wat het maar is heb ik de indruk.
      Boemboem is dus niet de bedoeling, enkel een mooie bass die het geluid wat aanvuld en af en toe eens iets luider kan.
      Dat elke versterker aan te sluiten valt op de standaardradio wist ik niet. Maar sowieso word het een van deze denk ik.
      Is Wattage dan belangrijker? Die TS-WX610A produceert 200W tegenover 150W voor de TS-WX110A.

Je zegt dat de gewone boxen zullen blijven vervormen, maar kan ik bv niet de bass via de radio zelf minderen en dan via de afstandsbediening van de sub de bas afstellen naar mijn gedacht?

Ik had dus ook de indruk dat die TS-WX110A nogal magertjes is, vandaar ook dit topic. De TS-WX610A ziet er al een pak robuuster uit vind ik en kan bovendien ook mooier weggewerkt worden.
      Volgens jouw zou deze dan een stuk beter moeten zijn dan de 110A?

Om de één of andere reden ben ik niet zo'n heel grote fan van die TS-WX77A, ik vind hem iets te lomp en hij valt bovendien een beetje boven het budget wat ik er aan wil spenderen.

Bedankt voor de nuttige info!
      Last edited by ; 23/07/2012, 01:02.

Comment

Plaats die WX110A onder je passagier zijn stoel en je zal niet teleur gesteld zijn
        Al verschillende malen horen spelen en is de perfecte aanvulling voor je OEM systeem zonder te overheersen.

Ik heb zelf de PRS-D220 + TS-SW1241D in de 147 zitten en is volgens mij de beste oplossing, al zit je dan wel een pak duurder dan de WX77A.

Comment

Working...
        X