Mededeling

Collapse
No announcement yet.

7" tablet als navigatie toestel?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 7" tablet als navigatie toestel?

Hey,

even rondgekeken op de markt voor ingebouwde en losse navigatie toestellen en ik begin te denken dat een 7" tablet wel eens de beste oplossing kan zijn.
    Ingebouwde heeft natuurlijk het voordeel dat hij nauwkeuriger is, maar meestal zijn ze zeer duur (minimum 500€), vrij beperkt en kaartupdates krijg je niet zo snel (VW loopt bvb altijd 2j achter op mijn RNS510)
    Losse zijn dan misschien niet zo correct in tunnels, maar wel goedkoper en de kaartupdates komen sneller.
    Ik zou een Mazda willen kopen waarin zo'n ingebouwde TomTom zit, op zicht vrij goed, maar eigenlijk is dat ook niet ideaal:
    - toch weer duurder, maar wel ingebouwd natuurlijk, wat netter is
    - nauwkeuriger want aangesloten op CAN bus
    - kaartupdates komen via TomTom, dus vrij snel
    - scherm is echter van matige kwaliteit (480x272 resolutie, mijn RNS510 heeft 800x480)
    - integratie met telefoon voor contacten, maar niet met agenda voor addressen in afspraken bvb.

Als ik dan mijn Android GSM bekijk:
    - In mijn agenda kan ik afspraak aantikken en direct navigeren naar de plaats via Google Maps
    - Contacten kan ik direct via Google Maps naar navigeren
    - Verkeersinformatie komt gratis binnen (is betalend bij TomTom)

Scherm van GSM is wat klein, maar een Google Nexus 7 kost 199$ en heeft 7" scherm met 1280x800. Dat lijkt mij veel beter dan eender welke TomTom of Garmin
    En kan ook nog als mediaplayer gebruikt worden op vakantie etc.
    Iemand ervaring met een tablet als navigatie toestel?

Zolang je geen goedkope tablet neemt zal dat wel lukken. De Nexus 7 is perfect. Scherpe prijs & zeer goede kwaliteit. Combineer dat met een Sygic navigatie (gebruik ik vaak & heb ik helemaal niet over te klagen). Je moet hem wel deftig kunnen monteren & opbergen.

Comment

welke mazda?
      Bv http://nl.kapaza.be/antwerpen/dubbel...t-65428633.htm
      Last edited by ; 28/08/2012, 18:58.

Comment

Ik zag onlangs een Duitser met een Ipad als navigatiesysteem met een zuignap op de voorruit bevestigd.
        2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
          Ik zag onlangs een Duitser met een Ipad als navigatiesysteem met een zuignap op de voorruit bevestigd.
          Collega van mijn vrouw gebruikt dat ook zo in zijn camper.

Comment

Working...
          X