Mededeling

Collapse
No announcement yet.

schroefkit in hardheid instelbaar, de moeite + geld waard?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • schroefkit in hardheid instelbaar, de moeite + geld waard?

    Ik neem aan dat er hier wel verschillende mensen zullen zitten die ooit al een schroefset instelbaar op hardheid hebben gehad?

    Kunnen deze mensen zeggen of je wel degelijk een verschil voelt tussen een gewone schroefset?
    Is het de extra kost waard?

    Zoja, welk merk? Ik zie dat KW de meest geplaatste is eigenlijk...

  • #2
    antwoord al gevonden:

    var1 : Alko dempers
    var2 : "modified" Koni dempers
    var3 : eigen (KW) dempers

    Waarom zou Alko slecht(er) zijn? Alko is een contractor en maakt dus dempers zoals hun klant (in dit geval KW) het hen vraagt. KW heeft de dempers dus onworpen en Alko maakt ze in opdracht van KW. KW kan echter niet alles doen want de var3 loop erg goed en de productie zit volledig in Fichtenberg (Duitsland) dus geen prul die ze maken ergens ginderachter met een merknaampje op!

    Wat betreft de dempers...
    var1 : regelbaar in hoogte
    var2 : regelbaar in hoogte + uitgaande slag
    var3 : regelbaar in hoogte + uitgaande EN ingaande slag

    Enkel met het regelen van ingaande slag kan je de hardheid van uw ophanging regelen want daarme verhard je het ingaan van de demper. De uitgaande slag is enkel een regeling om in te stellen hoe sneller uw demper terug moet keren na ingeduwd te worden. Dus om te maken dat uw baancontact sneller hersteld wordt na een oneffenheid. Enne de -bonk- (gevoel hij hard is) je krijgt bij het aanrijden van oneffenheden zit hem eigenlijk in de ingaande beweging van uw demper. Got the point?

    Dus is het zonde om meer te betalen voor een var2 als je een evengoed systeem hebt met de var1. Trouwens de fabrieksinstellingen zijn in 99% van de toepassingen het beste. Dus eens de dempers juist staan kom je er nooit meer aan. Enkel om op circuit te gaan raden ze van KW aan om de dempers anders af te regelen dan door KW vooringesteld. Zoals eerder gezegd test KW "ELKE" demper die in een doos gaat. Dus uw dempers staan alle 4 gelijk op de beste afstelling voor uw wagen. Dus om normaal rond te rijden is de var1 de beste en goedkoopste oplossing (...van het KW gamma...) een var2 is dus enkel interessant als je wil gaan knoeien aan je ophanging of als je uw wagen niet voor normaal baangebruik wil gebruiken. Maar een freak die wil sleutelen en op circuit wil gaan (MET ervaring) neemt dan direct een var3 ... Vandaar dat de var2 nu een beetje stiefmoederlijk bestaan heeft.

    In Duitsland vertelden ze mij zelfs dat de var2 uit het gamma zal verdwijnen. De invoerder van KW in Belgie vertrouwde me ook toe dat enkel in Belgie zoveel var2's verkocht worden. Dat zou te maken hebben met ons gezond boereverstand. "var1 is goedkoopst de var3 is duurst dus wat ertussen ligt zal wel ook van kwaliteit (en prijs) tussen de 2 zitten" + het probleem is dat de meeste bandencentrales en/of tuningzaken niet weten wat ik hier net neergepend heb.

    De var3 is een volledig ander verhaal want dit systeem is instelbaar voor de ingaande en uitgaande slag + de demper is ook iets uniek waar KW een patent op heeft. (bepaalde topmerken hebben al een licentie aangevraagd om dat bepaalde onderdeelke in hun dempers te mogen gebruiken).

    Comment


    • #3
      heb de test gedaan, ik had kw var1 op men ibiza, kameraad had var3 op de zijne, (zelfde motorisatie).
      en jawel, je voelde echt het verschil. Volgende prive wagen komt ook een Var3 onder indien beschikbaar

      Comment


      • #4
        awel ik heb dat dus ook allemaal bekeken en de v2 is dus enkel instelbaar bij de ingaande slag. dus het is eigenlijk meteen ovestappen naar de v3
        die persoon vind de v3 echter te duur, (ik denk dat je beter niet bespaart op ophanging maar de v1 zal ook wel voldoen) dus gaat hij de v1 kopen.

        hij wou al gaan besparen door in buitenland te kopen maar heb gezegd dat'm dat niet moet doen omdat we hier montage-attest en goca-papieren nodig hebben.
        de garagist gaat nekeer lachen als je daar aankomt met een schroefkit van elders

        Comment


        • #5
          De v1 is zeker niet slecht, ik was daar echt wel content van.
          Maar toen ik met de zelfde wagen + V3kit een testrit deed merkte ik echt wel het verschil. Het is wat je er aan wilt geven maar zoals je zelf zegt, op een ophanging bespaar je niet.

          Comment


          • #6
            KW is goed maar de prijs is er ook naar. Als het voor de openbare weg en niet voor trackdays zijn er alternatieven bv V-maxx heeft ook schroefkits die ook instelbaar zijn in hardheid en zijn zeker niet slecht want ken er genoeg die dat eronder hebben kost rond de 5a600euro. Weitec is zowat het beste qua prijs kwaliteit.

            Comment


            • #7
              was weitec niet van KW of sla ik de bal helemaal mis?
              vmaxx heb ik nog nooit mee gereden of bij ingezeten... Gaat besteld worden bij ene Crauwels in begijnendijk

              Comment


              • #8
                Weitec is inderdaad van KW

                Crauwels

                Comment


                • #9
                  heb al met vmaxx op mijn astra, KW op mijn omega en weitec op mijn zafira B gereden en ik merkte niet echt een verschil..
                  natuurlijk zijn het 3 totaal verschillende wagens en allemaal tot het laagste gedraaid, zonder regelpotjes achteraan en hulpveren vooraan + op de astra en omega lag er amper rubber rond de velgen...ik vond het allemaal vrij comfortabel rijden gezien de omstandigheden, enkel voor de passagiers achteraan was het wel wat minder

                  als je met normale velgen en banden rondrijdt, kan je volgens mij steken wat je wil

                  Comment


                  • #10
                    dubbel

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichten
                      Ik neem aan dat er hier wel verschillende mensen zullen zitten die ooit al een schroefset instelbaar op hardheid hebben gehad?

                      Kunnen deze mensen zeggen of je wel degelijk een verschil voelt tussen een gewone schroefset?
                      Is het de extra kost waard?

                      Zoja, welk merk? Ik zie dat KW de meest geplaatste is eigenlijk...
                      als je weet waar je mee bezig bent, ja dan is het het waard.
                      want doen kun je fijntunen en bvbeeld de achterste dempers iets zachter zetten en de voorste iets harder of omgekeerd.
                      indien je niet weet waarmee je bezig bent zou ik het laten.
                      zet je je achterste schokdempers te hard kan je wel eens vrij rare dingen meemaken.

                      iedereen denkt altijd , hoe harder de vering hoe beter. Maar als u vering te hard is, dan volgt ze de baan ook niet meer. en dender je gewoon over de weg de kant in.

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichten
                        was weitec niet van KW of sla ik de bal helemaal mis?
                        vmaxx heb ik nog nooit mee gereden of bij ingezeten... Gaat besteld worden bij ene Crauwels in begijnendijk
                        Weitec is idd van KW
                        Weitec heeft iets grovere schroefdraad ivg met KW, dit heeft het voordeel dat je de shroefring na x-aantal tijd 'gemakkelijker' kan verstellen.

                        KW Variant 1 = goed voor straatgebruik
                        KW Variante 3 = goed voor racegebruik

                        Vmax zou ik zelfs niet overwegen... kwaliteit heeft nu eenmaal zijn prijs en zou zeker niet besparen op de ophanging.

                        Crauwels in Begijnedijk is zowat DE referentie in het tuningmilieu voor banden, velgen en ophangingen ==> zit je zeker goed
                        2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
                        2009 - Yamaha R1 Model 2008

                        Comment


                        • #13
                          ok thanks allemaal

                          @ Timmie: die gast kent er geen ballen van, chance dat'm dus de V1 gaat bestellen
                          @ psycho: niet altijd even simpel om crauwels vast te krijgen, hij gaat er maandag langsgaan om te bestellen

                          Comment


                          • #14
                            Crauwels heeft het dan ook meestal megadruk ... Best langsgaan inderdaad.

                            Comment


                            • #15
                              bij alles van een auto. is het zo, dat hoe meer je kunt instellen je ook meer kunt fout doen.
                              stel dat je morgen u cast er u camber kunt instellen op uw auto. hoeveel van die mannen gaan dan ni onmiddelijk hun auto -5 graden camber geven. want dan hebben ze zogezegd meer grip in de bocht...
                              stel dat je morgen een knopje installeerd waarmee je automatisch je turbo druk kunt regelen.
                              hoeveel zouden er dan niet drekt van 5 psi boost naar 15psi boost gaan.....( met alle gevolgen van dien natuurlijk )

                              meer instelling zijn leuk, als je ook weet wat al deze instellingen doen. en hoe je ze moet gebruiken....

                              Comment


                              • #16
                                Sinds 2010 rijd ik met een Honda S2000, het eerste jaar met OEM veren en dempers maar sinds vorig jaar met KW V3.
                                De wegligging is nog beter dan OEM, nog minder overhellen in bochten en minder duiken tijdens hard remmen vanaf hoge snelheden waardoor de achterkant minder gaat zweven.
                                Comfort is wel minder dan OEM, als het mijn dagelijkse auto zou zijn en ik veel op slecht wegdek zou moeten rijden dan zou ik de voorkeur aan OEM geven maar aangezien ik er mee op de Ring rijd zijn de KW's een must.
                                Een vriend van me heeft KW DDC op zijn Audi RS3, dat is ver hetzelfde als KW V3 maar dan met 3 voorgeprogrammeerde standen die je met een knop op je dashboard kunt kiezen.
                                Voor de gadgetfreaks is het ook mogelijk om via je i-phone bij te regelen. http://www.kw-suspensions.eu/int/kw_ddc.php
                                DDC kost nog eens +/-1000euro meer dan KW V3.

                                Mijn S2000 is de eerste auto waar ik een schroefkit op heb en ik heb geen vergelijk met andere auto's met schroefkit of met een ander merk schroefkit.
                                Een aantal S2000-rijders zijn weer heel tevreden met een schroefkit van BC Racing, een goedkoper alternatief voor KW.

                                Comment


                                • #17
                                  BC racing heeft geen attesten, in Belgie moet die er dan altijd af voor de keuring

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                    BC racing heeft geen attesten, in Belgie moet die er dan altijd af voor de keuring
                                    Ja, da's inderdaad een nadeel in België. In NL doen ze gelukkig (nog) niet moeilijk wat dat betreft.
                                    Bij mijn KW's heb ik een TÜV attest.

                                    Comment


                                    • #19
                                      TÜV is hier van geen enkele waarde, hier moet je goca-attest hebben én montage-attest van de garagist

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ja TÜV is iets Duits maar lijkt mij dat een onderdeel waar TÜV op zit zoals bij de KW's meer kans heeft een goca-attest te krijgen dan een of ander onbekend merk?
                                        De meeste Belgische S2000 rijders die een schroefkit hebben, hebben een KW-set vanwege het goca-attest.
                                        In NL kun je nóg monteren wat je wilt maar daar dreigt verandering in te komen.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X