Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Plasti Dipped MINI Cooper S R53

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Plasti Dipped MINI Cooper S R53

Zoals de meesten hier al wel weten, heb ik overlaatst samen met de broer van mijn vriendin, zijn auto met Plastidip gespoten.

Omdat het wat mocht opvallen, kwamen we uit op heel fel oranje.

Zo gezegd zo gedaan, dus de eerste keer buiten zijn auto gespoten met, wat we toen dachten dat het was, Firebelly Orange Plastidip.

Kleur viel heel goed mee, en de reacties van de mensen waren 50/50. De één vond het heel knap, de ander vond het lelijk. Tja, kleuren/smaken...

Er was echter 1 probleem, we vonden het veel te grof. Bij Plastidip op grote oppervlakten kan je al snel last hebben van ruwe textuur indien slecht gespoten. We hebben dan verschillende manieren geprobeerd om het gladder te krijgen, wat dan uiteindelijk ook gelukt is, maar toen was de kleur minder door het bewerken.

Nieuwe pot Firebelly Orange besteld (in feite fluo oranje), en opnieuw gespoten. Textuur trok weer op niets, maar de kleur was nog erger. Trok in feite op niks.

Dat zette ons aan het denken, zou die eerste kleur wel überhaupt Firebelly zijn van Plastidip. De mens gecontacteerd waar we de verf eerst van hadden gekocht en die wist ons te zeggen dat hij die zelf maakte

3e keer goeie keer, dus nu opnieuw verf gekocht, de kleur zelf gemaakt, en last but not least, daar glow in the dark in gemengd

's Nachts zou hij dus moeten oplichten.

Gisteren dus de 3e keer geprobeerd, maar dit keer in een afgesloten garage zonder wind/stof en dergelijke. Met een professioneel spuitpistool. Met als resultaat dat we nu een veel betere textuur hebben. Hij is vrij glad nu (glad als autolak gaat het nooit worden, het blijft een rubbercoating ), en de kleur valt heel goed mee.

De auto stond onder vrij weinig licht in de garage, maar dat was toch genoeg om zachtjes wit/licht oranje op te lichten wanneer we het pikdonker maakten, supervet!

Vanavond dus beiden heel benieuwd wat het gaat geven na een hele dag in de "zon" te hebben gestaan buiten. Dit zijn foto's van vandaag overdag:

Comment

ik vind het super knap, echt vet zo in het oranje
      2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
      2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
      2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

Knap, al zou het knapper zijn als de spoiler in het zwart is, idd voor de wielkasten/sideskirts die normaal gewoon in rubber kleur zijn.

Comment

Ik vind t redelijk mooi, naar mijn smaak iets te opvallend , kun je de lichtgevende plastidip ook alleen spuiten , is naart schijnt een beetje radio actief
          Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
          Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
          Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
            Ik vind t redelijk mooi, naar mijn smaak iets te opvallend , kun je de lichtgevende plastidip ook alleen spuiten , is naart schijnt een beetje radio actief

Geen idee! Lichtgevend plastidip bestaal wel, maar wij hebben deze verf zelf gemaakt. Vandaar dat je ook overdag nog een deftige kleur hebt, dat heb je bij de meeste glow in the dark kleuren niet. Die zien er meestal geelachtig uit.

Comment

Mooi

Ben benieuwd naar foto's in het donker.
              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

fancy

En dat kan je er gewoon terug af pellen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
                  is naart schijnt een beetje radio actief
                  ik had als kind heel mijn kamer beplakt met rollen fosforiserend materiaal, toen ik er een aantal jaar later achter kwam dat't radioaktief was...heb ik lange tijd kanker gevoeld, nu ben ik er wel over

steekt sig op

Comment

Is wel eens iets origineel.
                    Heb al veel gehoord over die plastidip.
                    Is het echt zo dat je het gewoon kan afpellen zonder enige schade achteraf?
                    Zou overwegen om mijn velgen eens in het zwart te zetten, maar zou eerst eens willen zien of het er echt zonder schade afgaat.

Comment

Voor velgen wordt het in amerika al jaaaren gebruikt, zonder probleem.

Comment

eff pm gestuurd

Comment

plasti-dip is een super product en je kan het volledig zonder schade terug afhalen, wil je een perfect resultaat dan kan je best wel stof-vrij in een spuit-cabine spuiten anders krijg je kleine stofjes in de verf en voelt het ruw aan.

hier een voorbeeld van wit naar zwart

Bijgevoegde Bestanden

Comment

Bruno, weet jij waar je die verf kan laten maken, want niet iedereen is hiermee bezig natuurlijk.
                            Er zijn veel carossiers die het helemaal niet kennen.
                            Heb jij het al ergens pers toegepast?
                            Last edited by Geert DVX; 25/09/2012, 16:03.

Comment

heb er al verschillende gedaan, hier staat nu een M3 die in het roze moet , zal volgende week foto's posten.

verf kan je gewoon bij mij bestellen, wij zijn officiele plasti-dip verdeler, de meeste (niet flashy) kleuren heb ik op voorraad in bussen van 5 of 10 liter , maar ook spuitbussen voor velgen of accessoires....

Comment

OK, ik bekijk het even

Comment

De stiefbroer van mijn vriendin heeft zijn velgen op z'n MX5 ook gedaan, toch al zeker maand of 6terug en ziet er nog altijd even goed uit. 1velg heeft hij vorige week opnieuw gedaan (steenslag) en de velg zag er nog altijd even goed uit dan voor de laag plastidip. Ging er ook heel makkelijk af.
                                  2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

OK Perfect.
                                    Wat ze de dag van vandaag toch iet allemaal uitvinden he

Comment

Goh, bestaat al redelijk lang zenne, in Amerika zijn ze daar al lang mee bezig op auto's.
                                      2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Juist jerodesign aan de lijn gehad. Blijkbaar is hij niet meer de hoofdverdeler van BeNeLux. Enkel nog voor Nederland en Luxemburg.
                                        Wie is My Wrap eigelijk. Hij beweert de exclusiviteit te hebben als hoofdverdelerr van België en heeft het contract van Jerodesign overgenomen.
                                        Klopt dit? Of is dit flauwekul?

Bruno, zou dit toch wel eens nakijken, want dan is die firma zwaar onder u duiven aant schieten!
                                        Exclusief kan toch niet?
                                        Last edited by Geert DVX; 25/09/2012, 18:59.

Comment

Working...
                                        X