Het gaat hier een beetje laster en eerroof worden....
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
chiptuning garantie
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk BerichtenPS : Iemand in het bezit van de "laatste berichten" van BrunoL ?
Je valt in herhaling. Helaas zonder zelf ook niet zo feitelijk te zijn in je aantijgingen naar anderen toe...
Het begin van je relaas was dan wel weer boeiend, maar het einde helaas niet meer. Je stelde de garantie op een goede manier in vraag, waar zeker een grond van waarheid in zal zitten. Vooral het stukje waarin je duidelijk stelt dat niemand een case aan kan vechten gezien ze zelf in fout waren is wel goed gevonden. Het zou me idd niet verbazen dat dit zo uitdraait wanneer er echt problemen zijn. Ik denk bvb aan een 535d waarvan het blok of de transmissie in de soep draait, iets met échte zware kosten.
De kans dat ze je dan met een kluitje in het riet sturen lijkt me wel groot. Toon het maar eens aan... En dan nog... Wat kan je ze maken als je zelf ook in fout bent... Stel maar eens een expert aan zonder dat je verzekering dit te weten komt. En als die het te weten komen, dan zou je wel nog eens harder gesjost kunnen zijn...
Ik geloof alvast niet in die garanties. Net als dat ik niet geloof in de gezondheid van zo een keur zoals hier iemand op zijn 335i heeft (met 600Nm koppel of hoeveel was het?). No way dat die transmissie dezelfde levensduur behoudt.Last edited by Tjeu; 01/12/2012, 01:40.Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-opticMotoren & Tjeurisme
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten
PS : Iemand in het bezit van de "laatste berichten" van BrunoL ?
Maar dat wist je al allemaal dus nergens voor nodig om telkens te herhalen ;-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk BerichtenIk geloof alvast niet in die garanties. Net als dat ik niet geloof in de gezondheid van zo een keur zoals hier iemand op zijn 335i heeft (met 600Nm koppel of hoeveel was het?). No way dat die transmissie dezelfde levensduur behoudt.
Maakt overigens niet , jij bent iemand die geen tuning wil dus tuning is niets voor jou, er zijn andere mensen die wel open-minded zijn en wel tuning laten doen bij BR Performance en daar zeer tevreden van zijn
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichtendat je niet in garanties geloofd, tot daar aan toe, maar uitspraken als "no way dat de transmissie dezelfde levensduur heeft" dat klopt totaal niet.
Een transmissie zijn voornamelijk tandwielen en assen, dat is gehard staal vaak met anti-sluitlaag, als je motor 400Nm heeft, dan zitten daar meestal versnellingsbakken op met een berekende veiligheidsfactor van 1.5 (vaak nog veel meer als de versnellingsbak in verschillende motoren gebruikt wordt) , die zullen dus pas breken boven 600Nm , met een tuning van 400 naar bv 480Nm ga je dus zeker geen tandwielen breken, want die levensduur is zo goed als oneindig voor de tandwielen in een versnellingsbak, na 1.000.000km zijn die nog niet kapot ! Wat er wel kapot gaat of verslijt in een versnellingsbak zijn lagers en syncro-meshen , lagers verslijten door het aantal draai-uren en dat blijft gelijk na tuning , synchro-meshen verslijten door het aantal keren dat je schakelt, en dat verlaagt met tuning, je versnellingsbak verslijt in principe trager met tuning !
Dus als je zegt dat de levensduur van de transmissie korter is, dan denk ik dat je daar nog eens goed en logisch over moet nadenken, want dat klopt echt niet. Vergelijk het eenvoudig weg met een tafel, je legt 20kg gewicht op de tafel, over 100jaar staat die tafel er nog, die is niet doorgebogen of ingestort , leg daar nu een zak van 40kg op (chiptuning), over 100 jaar net hetzelfde, het is pas als je er bv 100kg op legt dat je zal zien dat na 50jaar de tafel al begint door te buigen ( vermoeiing ) of als je er 200kg oplegt dan breekt die meteen door-midden ( brosse breuk ).
Overigens kloppen je beschrijvingen over die tafel niet. Metaal dat niet buigt bestaat niet. Een materiaal dat niet vervormt is niet in staat om belastingen op te nemen. Elk object vervormt al gewoon onder eigengewicht en onder temperatuursverandering. En het buigen (=vervormen) waar je het over hebt, dat bestaat in soorten en maten. Om maar wat te zeggen: je hebt elastische vervorming, kruip, bezwijken, ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichtendat je niet in garanties geloofd, tot daar aan toe, maar uitspraken als "no way dat de transmissie dezelfde levensduur heeft" dat klopt totaal niet.
Een transmissie zijn voornamelijk tandwielen en assen, dat is gehard staal vaak met anti-sluitlaag, als je motor 400Nm heeft, dan zitten daar meestal versnellingsbakken op met een berekende veiligheidsfactor van 1.5 (vaak nog veel meer als de versnellingsbak in verschillende motoren gebruikt wordt) , die zullen dus pas breken boven 600Nm , met een tuning van 400 naar bv 480Nm ga je dus zeker geen tandwielen breken, want die levensduur is zo goed als oneindig voor de tandwielen in een versnellingsbak, na 1.000.000km zijn die nog niet kapot ! Wat er wel kapot gaat of verslijt in een versnellingsbak zijn lagers en syncro-meshen , lagers verslijten door het aantal draai-uren en dat blijft gelijk na tuning , synchro-meshen verslijten door het aantal keren dat je schakelt, en dat verlaagt met tuning, je versnellingsbak verslijt in principe trager met tuning !
Dus als je zegt dat de levensduur van de transmissie korter is, dan denk ik dat je daar nog eens goed en logisch over moet nadenken, want dat klopt echt niet. Vergelijk het eenvoudig weg met een tafel, je legt 20kg gewicht op de tafel, over 100jaar staat die tafel er nog, die is niet doorgebogen of ingestort , leg daar nu een zak van 40kg op (chiptuning), over 100 jaar net hetzelfde, het is pas als je er bv 100kg op legt dat je zal zien dat na 50jaar de tafel al begint door te buigen ( vermoeiing ) of als je er 200kg oplegt dan breekt die meteen door-midden ( brosse breuk ).En dat waren sportieve Honda's, dus echt wel gemaakt om stevig te gaan.
En ook alle lagers zien veel meer af onder een hogere belasting.
Verder mag het dan wel zijn dat jullie binnen de opgegeven limieten blijven, maar je houdt geen rekening met de extra stress en kracht die op de bak komen tijdens het schakelen. Wanneer je van eerste naar tweede schakelt tijdens vollast (bvb 400Nm), dan is de kracht die op de versnellingsbak komt nog een PAK groter. Zeker in een sprintje, want dan is het toerental van de motor hoger dan het toerental dat je versnellingsbak wenst. Bij het lossen van de koppeling gaat het toerental van de motor zakken, maar in die fase is de kracht die op de versnellingsbak komt groter dan de 400Nm die eruit rollen. De stress die je op dat moment op de versnellingsbak loslaat is niet te onderschatten. Het probleem zit hem dus niet in het leveren van de kracht, maar bij de kracht wissels. Dito wanneer je bruusk van de gas gaat en deze er direct weer vol tegenaan gooit. Op ieder onderdeeltje zit een beetje speling. Bij een responsief blok stapelen al die beetje zich op, waardoor het blok even relatief onbelast kracht op kan bouwen, om dan plots alles te geven wanneer de speling overal op is. En dan is het het laatste of zwakste deel dat alles op zijn boterham krijgt. Daarvoor zijn die veiligheidsfactoren net. Die zijn er niet om ruimte te laten voor te tunen, maar om piekbelastingen op te vangen.
Het is ook voor die reden dat er in meerdere wagens een koppelbegrenzing in eerste en tweede versnelling zit. Ik weet dat dit het geval is bij een aantal AMG's van tijdje terug, maar bvb ook bij Volvo en nog enkele anderen. Het zijn standaard modellen, dus de bak is erop berekend met alle veiligheidsfactoren, maar die piekbelastingen zijn zo enorm dat ze toch in de eerste versnellingen gaan belasten.
En dan spreken we nog niet over de koppeling. Bij mijn Navara heb ik mijn chiptuning er terug uit laten halen omdat die de koppeling gewoon vermoorde. En dat was nog niet eens iets extreems...Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-opticMotoren & Tjeurisme
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
Het is net hetzelfde met chiptuning, ik begrijp echt niet waarom er zoveel om te doen is, als consument ben je in belgie super beschermd ! ( en gelukkig maar )
De pastoor heeft meer fout gedaan, maar tvoos peken zal toch niet gaan klagen, want hij is zelf ook in fout en de straffen voor zijn fout zijn groter dan de kost van een nieuwe TV. Tis een bittere pil, maar hij zal ze wel slikken en de pastoor zal het hem ook zo wel duidelijk maken. Tvoos peken staat daar dan. En veel kan hij niet doen. Tenzij bvb op een forum de ware aard van de pastoor uit de doeken proberen doen, zonder zichzelf in gevaar te brengen.
Beetje de realtie die jij en tuningkid hebbenOorspronkelijk geplaatst door bmwM-opticMotoren & Tjeurisme
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichtendat je niet in garanties geloofd, tot daar aan toe, maar uitspraken als "no way dat de transmissie dezelfde levensduur heeft" dat klopt totaal niet.
Een transmissie zijn voornamelijk tandwielen en assen, dat is gehard staal vaak met anti-sluitlaag, als je motor 400Nm heeft, dan zitten daar meestal versnellingsbakken op met een berekende veiligheidsfactor van 1.5 (vaak nog veel meer als de versnellingsbak in verschillende motoren gebruikt wordt) , die zullen dus pas breken boven 600Nm , met een tuning van 400 naar bv 480Nm ga je dus zeker geen tandwielen breken, want die levensduur is zo goed als oneindig voor de tandwielen in een versnellingsbak, na 1.000.000km zijn die nog niet kapot ! Wat er wel kapot gaat of verslijt in een versnellingsbak zijn lagers en syncro-meshen , lagers verslijten door het aantal draai-uren en dat blijft gelijk na tuning , synchro-meshen verslijten door het aantal keren dat je schakelt, en dat verlaagt met tuning, je versnellingsbak verslijt in principe trager met tuning !
Dus als je zegt dat de levensduur van de transmissie korter is, dan denk ik dat je daar nog eens goed en logisch over moet nadenken, want dat klopt echt niet. Vergelijk het eenvoudig weg met een tafel, je legt 20kg gewicht op de tafel, over 100jaar staat die tafel er nog, die is niet doorgebogen of ingestort , leg daar nu een zak van 40kg op (chiptuning), over 100 jaar net hetzelfde, het is pas als je er bv 100kg op legt dat je zal zien dat na 50jaar de tafel al begint door te buigen ( vermoeiing ) of als je er 200kg oplegt dan breekt die meteen door-midden ( brosse breuk ).
Sinds je mij eens een Eisenmann uitlaat wilde verpatsen met allerlei tegenstrijdigheden in je eigen (verkoops)praatjes had ik m'n geloof in u al verloren, dus voor mij maakt het niets meer uit. Maar wil je uw geloofwaardigheid hier in 't algemeen niet verliezen, dan raad ik je toch aan met andere dingen op de proppen te komen. Want op deze manier vrees 'k er wat voor.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk BerichtenJe verhaal over binnen de marges blijven hangt volledig af van de soort tuning. Sommige transmissies zitten vanaf dag één al redelijk tegen hun grens aan te werken (denk aan bepaalde automaten), daar overheen gaan betekent dat je buiten de veiligheidszone gaat.
Overigens kloppen je beschrijvingen over die tafel niet. Metaal dat niet buigt bestaat niet. Een materiaal dat niet vervormt is niet in staat om belastingen op te nemen. Elk object vervormt al gewoon onder eigengewicht en onder temperatuursverandering. En het buigen (=vervormen) waar je het over hebt, dat bestaat in soorten en maten. Om maar wat te zeggen: je hebt elastische vervorming, kruip, bezwijken, ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Niko80 Bekijk BerichtenAan de mods , sluit dit topic best tis niet de bedoeling hier ten schande te zetten!
Edith, de laatste post boven de mijne was er nog niet. Nu ligt het anders en is het wel wat te persoonlijkLast edited by Tjeu; 01/12/2012, 14:00.Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-opticMotoren & Tjeurisme
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenStatische met dynamische belastingen vergelijken. En bewegende onderdelen in een versnellingsbak verslijten minder snel met een gedopeerde motor eraan. En jij bent dus ingenieur??
Sinds je mij eens een Eisenmann uitlaat wilde verpatsen met allerlei tegenstrijdigheden in je eigen (verkoops)praatjes had ik m'n geloof in u al verloren, dus voor mij maakt het niets meer uit. Maar wil je uw geloofwaardigheid hier in 't algemeen niet verliezen, dan raad ik je toch aan met andere dingen op de proppen te komen. Want op deze manier vrees 'k er wat voor.
Ps Waarom zou ik geprobeerd hebben een eisenmann te verkopen ? vindt eisenmann zelf geen super product, dat zijn gewoon einddempers ( dus enkel voor de show en geluid ) en geven geen extra vermogen + overpriced, ik denk dat je je vergist met een verkoper van een andere firma , zeker al omdat ik bij die firma nooit verkoop heb gedaan, kan nu wel zijn dat ze met mijn email adres naar jou hebben gestuurd, dat gebeurde wel meer.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KoundiIk vrees dat ik weet over welke waalse bekende tuner het gaat.
Maar WTF zit je hiermee te zwaaien?
Is dit je manier van concurreren?
Zeg liever wat meer over de inhoud, speel op de bal en niet op de man, door te proberen lelijke takkels uit te halen, krijg je nog altijd geen balbezit en ga je zeker niet scoren ( in vootbal termen )
Ps verschillende tuners dat zijn er 2 op 10 jaar tijd, en bij de tweede tuner was ik gelijkwaardige vennoot tot ik de kans kreeg om mijn aandelen met een mooie winst te verkopen en zo een eigen zaak te starten, dat kan je niet echt "buitenvliegen" noemen ;-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichtenalles hangt natuurlijk inderdaad af van de soort tuning en de originele onderdelen, maar geloof me vrij een aandrijflijn is echt sterkt en die levensduur gaat niet verminderen met tuning, omdat de levensduur door andere zaken wordt bepaald dan door de kracht die wordt overgebracht (bv het aantal keren schakelen , toerental, rijgedrag, hanteren koppeling , enz ) de levensduur van de aandrijving is overigens tientallen keren langer dan die van de motor en de wagen. Je had beter een ander voorbeeld genomen, bv een turbo die meer druk en dus meer toeren draait na tuning, daarvan zal de levensduur wel afnemen ;-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KoundiOver shiftech 2,0 bestaat trouwens een juridisch dossier tegen jou. Maar ik ga hier niet mee zwaaien!
Dit laat ik aan tuners over.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk BerichtenAangezien ik zelf een automaat in de soep heb gedraaid, is mijn voorbeeld redelijk to the point.
Heb je een diagnose laten doen of weet je wat er precies kapot was aan de automaat ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten, bewijzen willen we zien, met loze woorden zwaaien dat kan je duidelijk goed !
a/ die link naar je verzekeraar met zijn contractvoorwaarden zijn tot heden ook "loze" woorden van je.
b/ de link op je website inzake de garantievoorwaarden zijn tot heden ook "loze" woorden van je.
c/ die inhoud van een telefoongesprek als "laatste bericht" inzake een attest voor chiptuning zijn ook "loze" woorden.
MIJN bewijzen inzake wetteksten zijn volgens jou inhoudelijk absurd, hetgeen alleszeggend is hoe jij wetten en regels in dit leven
interpreteert, maar waar zijn dan jouw (absurde) inhoudelijke bewijzen van a/ b/ én c/ ? Juist ja, alleen maar "woorden"
Zo heb ik ook ergens gehoord dat op 21-12 de wereld vergaat, maar dat zijn ook maar "woorden"...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KoundiDit is pas to the point.
Voorbeeld van discutie om niet te moeten betalen is hier gestart ;-)
De automaat is defect , moet dus vervangen worden, dus kan je hem even goed snel open gooien als hij dan toch uit de wagen is. Is maximum 1-2 uur werk , dat is toch niet zo'n drama ;-)
Comment
Comment