ik dacht dat het hier ging over chiptuning en de 5 jaar garantie die BR-Performance chiptuning geeft
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
chiptuning garantie
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door KoundiVoor alles een antwoord.
Wat is je antwoord op een fatuur met een lager bedrag, niet motorsoftware-aanpassing gerelateerd en toch de wagen op de bank?
Wielen balanceren?
Die heb jij niet gekregen hey voor je GTI, wie was je tuner alweer ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KoundiLees mijn vorige posts eens? Ik laat niets meer tunen. En zeker geen GTi :-)
Oorspronkelijk geplaatst door KoundiBrunoL, mij even voorstellen. Heb een GTi laten doen bij een collega, en ben ook wel tevreden van het resultaat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk BerichtenDat zal niet bij mij zijn, vraag aan al mijn klanten, voor de garantie ! als je geen factuur hebt dan ben je gezien als er achteraf een probleem is, dus zeker altijd factuur vragen bij je tuner.
AAnpassing van de software waarbij het vermogen, koppel en rendement van de motor opgetrokken worden?Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-opticMotoren & Tjeurisme
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichtenik zal het nogmaals posten want je hebt het duidelijk niet begrepen, het laatste wat ik heb opgevangen ( telefonisch ) is dat er bij het ministerie nog steeds gewerkt wordt aan een regeling naar Duits model, gebaseerd op een europese richtlijn die chiptuning principieel toelaat en waar ook Belgie zich naar moet schikken. De tuners zouden dan een attest moeten maken met de meetresultaten en dit doorgeven aan de bevoegde instanties.
Maar dat wist je al allemaal dus nergens voor nodig om telkens te herhalen ;-)
Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichtendat je niet in garanties geloofd, tot daar aan toe, maar uitspraken als "no way dat de transmissie dezelfde levensduur heeft" dat klopt totaal niet.
Een transmissie zijn voornamelijk tandwielen en assen, dat is gehard staal vaak met anti-sluitlaag, als je motor 400Nm heeft, dan zitten daar meestal versnellingsbakken op met een berekende veiligheidsfactor van 1.5 (vaak nog veel meer als de versnellingsbak in verschillende motoren gebruikt wordt) , die zullen dus pas breken boven 600Nm , met een tuning van 400 naar bv 480Nm ga je dus zeker geen tandwielen breken, want die levensduur is zo goed als oneindig voor de tandwielen in een versnellingsbak, na 1.000.000km zijn die nog niet kapot ! Wat er wel kapot gaat of verslijt in een versnellingsbak zijn lagers en syncro-meshen , lagers verslijten door het aantal draai-uren en dat blijft gelijk na tuning , synchro-meshen verslijten door het aantal keren dat je schakelt, en dat verlaagt met tuning, je versnellingsbak verslijt in principe trager met tuning !
Dus als je zegt dat de levensduur van de transmissie korter is, dan denk ik dat je daar nog eens goed en logisch over moet nadenken, want dat klopt echt niet. Vergelijk het eenvoudig weg met een tafel, je legt 20kg gewicht op de tafel, over 100jaar staat die tafel er nog, die is niet doorgebogen of ingestort , leg daar nu een zak van 40kg op (chiptuning), over 100 jaar net hetzelfde, het is pas als je er bv 100kg op legt dat je zal zien dat na 50jaar de tafel al begint door te buigen ( vermoeiing ) of als je er 200kg oplegt dan breekt die meteen door-midden ( brosse breuk ).
nog een feit, bij mijn eerste Mercedes E 220 cdi (van eind 2002 tot begin 2005) bevond er zich na verloop van tijd gruis in de automaat, gelukkig was ik er vlug bij toen ik wat abnormaals hoorde. Ze hebben toen de boel helemaal gekuist en nog betere olie ingestoken. Er stonden toen nog geen 280.000km op... Na de "herstelling" nog met gereden tot 418dzd. Het voornaamste vergeet ik nog te melden, die was NIET gechipt.
Wil maar zeggen, chiptuning hoeft inderdaad geen probleem te zijn, als je er maar met "volwassen gezond verstand" mee omgaat. Kapot krijgen kan je alles...
ps, op "The kid" niet meer reageren Bruno.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichtennog een feit, bij mijn eerste Mercedes E 220 cdi (van eind 2002 tot begin 2005) bevond er zich na verloop van tijd gruis in de automaat, gelukkig was ik er vlug bij toen ik wat abnormaals hoorde. Ze hebben toen de boel helemaal gekuist en nog betere olie ingestoken. Er stonden toen nog geen 280.000km op... Na de "herstelling" nog met gereden tot 418dzd. Het voornaamste vergeet ik nog te melden, die was NIET gechipt.
Wil maar zeggen, chiptuning hoeft inderdaad geen probleem te zijn, als je er maar met "volwassen gezond verstand" mee omgaat. Kapot krijgen kan je alles...
De transmissie man die ze reviseert haalt ze gechipte van de niet gechipte er altijd van ver uit.Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-opticMotoren & Tjeurisme
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichtenja , ingenieur en ik kan je die versnellingsbak perfect uitrekenen, ik heb natuurlijk sterk vereenvoudigd met die vergelijking, maar de kracht-overbrenging tussen de tandwielen mag je wel zien als een eenvoudige kracht overbrenging tussen de tandflanken van de tandwielen, daar ging het toch over, de kracht die wordt overgebracht ;-) , vele van de andere aspecten ( toerentallen, schakelen , enz ) hebben niets met de tuning te maken.
Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk BerichtenPs Waarom zou ik geprobeerd hebben een eisenmann te verkopen ? vindt eisenmann zelf geen super product, dat zijn gewoon einddempers ( dus enkel voor de show en geluid ) en geven geen extra vermogen + overpriced, ik denk dat je je vergist met een verkoper van een andere firma , zeker al omdat ik bij die firma nooit verkoop heb gedaan, kan nu wel zijn dat ze met mijn email adres naar jou hebben gestuurd, dat gebeurde wel meer.
Ik heb hier nog ergens een héél oude PM van u gevonden....
Oorspronkelijk geplaatst door bruno320D
hey,
Net voor jou nagekeken , de einddemper van de 330 PAST helemaal NIET op een 318d , daarenboven is deze uitlaat (met dubbele doorstroming ) ontwikkeld voor benzine motoren en om je turbo op tijd op gang te laten komen is de juiste tegendruk vereist bij een diesel .
De Eisenmann uitlaten hebben daarenboven 2 x zou lang garantie als de originele uitlaat , dat zegt wel iets over de kwaliteit INOX vs plaatstaal .
groetjes
Bruno
Nu moet je die vetgdrukte dingen eens lezen en vergelijken, ze komen allebei van uw hand. Snap je nu wat ik bedoel met die geloofwaardigheid van u?
PM staat trouwens vol onzin, dat plaatstaal van BMW. BMW uitlaten zijn immers ook van edelstaal. En dan nog dat die demper niet past en zelfs schadelijk is op termijn. Het is daarom dat 'm er 100.000 km heeft onder gezeten waarschijnlijk. Maar ja, een ingenieur kan natuurlijk ook niet alles weten hé... .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk BerichtenDe transmissie man die ze reviseert haalt ze gechipte van de niet gechipte er altijd van ver uit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenNu moet je die vetgdrukte dingen eens lezen en vergelijken, ze komen allebei van uw hand. Snap je nu wat ik bedoel met die geloofwaardigheid van u?
PM staat trouwens vol onzin, dat plaatstaal van BMW. BMW uitlaten zijn immers ook van edelstaal. En dan nog dat die demper niet past en zelfs schadelijk is op termijn. Het is daarom dat 'm er 100.000 km heeft onder gezeten waarschijnlijk. Maar ja, een ingenieur kan natuurlijk ook niet alles weten hé... .
Je vroeg mijn mening en heb die gegeven, dat de eisenmann 2 jaar garantie heeft en die van BMW 1 jaar , dat lijkt me toch dubbel zo lang en van de kwaliteit van Eisenmann afwerking enz heeft denk ik nog niemand geklaagd, die is gewoon goed.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenMaar ja, een ingenieur kan natuurlijk ook niet alles weten hé... .
Comment
-
Allereerst wil ik melden dat dit topic helemaal niet hoeft gesloten te worden zoals sommigen voorstelden. Veel te interessant onderwerp.
Dat het soms te persoonlijk wordt valt wel te betreuren maar dat hoort er soms bij, zolang het niet de boventoon neemt.
Vond de verzekeringskwestie die aangehaald werd door Koundi zeer interessant, in de eerste fase dan want daarna ging het spijtig genoeg fout tussen hem en Bruno....
In ieder geval hier een quote van hem waar ik zéér in meega:
Oorspronkelijk geplaatst door Koundi.................................................. ..
Maar wat als de turbo ontploft?
Bewijs dan maar eens dat het uw fout is. Slechte software.
Of bewijs maar dat de klant gas blijven geven is een uur aan een stuk en alles is opgefikt.......................................... ...........
.
Het is tenslotte een illegale (Uiteraard leuk om te lezen voor Tuningkid..) wens die je zelf wilt uitgevoerd hebben.
Ik denk persoonlijk ook dat zo'n verzekering met ogen en haken aan elkaar hangt maar eigenlijk geldt dat ook voor andere garanties, bijv. een tweedehands handelaar met zijn auto's, tot zelfs de BMW premium garantie!
Laat niemand denken dat de premium garantie van BMW te vergelijken is met de nieuwkoop garantie. Die super premium garantie is net zo corrupt als de garantie van een tweedehands handelaar.
Verzekeringsgaranties zijn ook in mijn ogen zeer dubieus maar ik ben er zeker van dat een goede vertrouwensrelatie al een heel pak kan schelen in discussies.
Bedoel te zeggen dat als je bekent staat als een idiote chauffeur, in dit geval bij een chiptuner, je heel wat zult moeten uitleggen en uiteindelijk aan het kortste eind zult trekken... en terecht.
En dit slaat natuurlijk op wat Koudi suggereert op een stukje van zijn quote, wat als je je idioot rijgedrag probeert te verhalen op een verzekering.... Denk dat de expert ter plaatse ook de bevindingen van de chiptuner in acht zal nemen, of niet dan..
In ieder geval dat is het grote probleem, hoe verantwoordelijk gaat een chauffeur met zijn getunede auto om?
En dat is nu net de issue van de zaak...bewijs dat maar eens.
Wie zegt dat een ontplofte turbo aan de chiptuner ligt, of aan de chauffeur....En niet onbelangrijk...of aan de constructeur?
Begint er maar aan, als gedupeerde..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichtendat is toch wel echte onzin, als jij een sportieve rijstijl, circuit gebruik enz, hebt en geen chiptuning, dan gaat je motor/automaat nog steeds een heel stuk meer afzien dan een gechipte wagen van iemand die altijd rustig rijdt.Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-opticMotoren & Tjeurisme
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk BerichtenWe spreken over een Range TD6.... Sportief of circuit is niet van toepassing. .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
Wie zegt dat een ontplofte turbo aan de chiptuner ligt, of aan de chauffeur....En heel belangrijk nu...of aan de constructeur?
Begint er maar aan, als gedupeerde..
Na alles te lezen blijf ik het gevoel hebben dat het een garantie die allemaal wel mooi is op papier, maar in het echt niets voorstelt, vandaar dat Bruno zijn verzekering ook betaalbaar is.Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-opticMotoren & Tjeurisme
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk BerichtenWat ik me afvraag, wat staat er op die factuur?
AAnpassing van de software waarbij het vermogen, koppel en rendement van de motor opgetrokken worden?
Zoiets noemen ze "valsheid in handelsgeschriften". (volgens BrunoL is ook deze wet weer héél absurd)
(de lijst met inbreuken wordt alsmaar langer en complexer, maar dat héle grote advocaten-kantoor lost dat allemaal wel op)
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenBruno, ik herinner mij nog dat je een jaar of twee geleden hier eens een uiteenzetting hebt gedaan van wat er gaat komen aan nieuwe regels, vanaf... (2015?). Misschien dat jij dit nog ergens hebt en nog eens kan plaatsen? (certificaten, technische keuring, enz stond er toen allemaal in).
Volgens DE LAATSTE BERICHTEN zijn ze er héél druk mee bezig op het Ministerie, speciaal voor en volgens één iemand.
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichtenps, op "The kid" niet meer reageren Bruno.
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenJa dat maak jij ervan. Het ging echter over de belasting van de versnellingsbak in 't geheel... . En die wordt altijd feller belast wanneer die extra Pk's en koppel te verwerken krijgt. Maar ja, een ingenieur kan natuurlijk ook niet alles weten hé... .
Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk BerichtenHet is tenslotte een illegale (Leuk om te lezen voor Tuningkid..) wens die je zelf wilt uitgevoerd hebben.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichtenwaarom zou je niet sportief kunnen rijden met een range tDV6 ? en denk eens aan al die aannemers die zware ( overladen ) aanhangwagens trekken met hun range, dat is veel belastender voor de koppel-omvormer van de automaat dan een chiptuning hoor ;-)
Aja? Dus als je door een aanhanger de belasting op de transmissie hoger legt, dan slijt die wel sneller, maar de extra kracht die je op een transmissie legt door er een nest extra Nm door te jagen, dan kan dat geen kwaad?Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-opticMotoren & Tjeurisme
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk BerichtenNa alles te lezen blijf ik het gevoel hebben dat het een garantie die allemaal wel mooi is op papier, maar in het echt niets voorstelt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk BerichtenDat gebeurt in overleg met de klant, naar ieders wens BEHALVE hetgeen in de realiteit uitgevoerd werd.
Bruno, klopt dit? Komt de factuur en de uitgevoerde werken (opkrikken van het vermogen) overeen of niet? Hoe omschrijf je dit op de factuur?
Vraag mij af wat de belastingscontroleur zou zeggen als hij een factuur "opkrikken van vermogen" tegen komt in mijn boekhouding...Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-opticMotoren & Tjeurisme
Comment
Comment