Mededeling

Collapse
No announcement yet.

chiptuning garantie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

en abt deed uitlaatgasproeven ?

mooi zo, das tuning

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
      en abt deed uitlaatgasproeven ?

mooi zo, das tuning
      dat moeten alle tuners in duitsland doen die TUV keuring willen op hun chiptuning, dit is het systeem wat ook in Belgie zou moeten gaan komen ( hopen we toch )
      Last edited by ; 01/12/2012, 14:57.

Comment

als jij je attest hebt laat ik mijn smart chippen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
          sommige verhalen zoals die van tuningkid zijn gelukkig zo absurd dat niemand ze gelooft
          Dus wetteksten, besluiten en omzendbrieven zijn allemaal absurd volgens jou.

dit is het systeem wat ook in Belgie zou moeten gaan komen ( volgens de laatste berichten )
          Dus ZOU moeten gaan komen, dus in afwachting dan maar illegale dingen doen.

Graag die LAATSTE BERICHTEN ook even posten dan.
          Ik vermoed dat je hiermee dan vele mensen gerust gaat stellen.

Comment

@ Tuningkid

Iedereen (of toch de meeste) weten hier wie Bruno is, heb jij de ballen om je dan ook bekend te maken of blijf je je achter je "tuningkid" verstoppen.
            2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport

2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Niko80 Bekijk Berichten
              @ Tuningkid

Iedereen (of toch de meeste) weten hier wie Bruno is, heb jij de ballen om je dan ook bekend te maken of blijf je je achter je "tuningkid" verstoppen.
              Waarom moet hij zich bekend maken? Dit is net veel leuker zo! En met zo een informatie zal Bruno wel weten over wie het gaat. Ik gok zelf op een ten onder gegane tuner.
              Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
              Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                Ik gok zelf op een ten onder gegane tuner.
                grappig dat je dat zegt, wij waren hier ook al een weddenschapje begonnen, dat maakt het spannend :-)

Comment

dat maakt het spannend :-)
                  Inderdaad, we wachten nu allemaal met spanning af op die "laatste berichten" waarover jij beschikt Mr BrunoL.

Comment

grappig dat je dat zegt, wij waren hier ook al een weddenschapje begonnen, dat maakt het spannend :-)
                    Ik dacht dat jij het al wist?
                    BMW X5 45e

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten
                      Inderdaad, we wachten nu allemaal met spanning af op die "laatste berichten" waarover jij beschikt Mr BrunoL.
                      waarom wil je eigenlijk niet zeggen wie je bent?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                        Ik dacht dat jij het al wist?
                        mss wat vermoedens, maar heb er in het verleden al eens naast gezeten dus het blijft een gok ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door drejek Bekijk Berichten
                          waarom wil je eigenlijk niet zeggen wie je bent?
                          Is niet relevant en heeft niets met chiptuning te maken.

Wat wél met chiptuning te maken heeft zijn de "laatste berichten" waarover BrunoL beschikt, dus graag even deze "laatste berichten" posten aub !

Comment

mss wat vermoedens, maar heb er in het verleden al eens naast gezeten dus het blijft een gok ;-)
                            Ja, die vorige gok was blijkbaar niet de juiste.
                            Tenzij hij 2 profielen heeft.
                            Bad cop - good cop , maar ik denk het niet.
                            den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten
                              Is niet relevant en heeft niets met chiptuning te maken.

Wat wél met chiptuning te maken heeft zijn de "laatste berichten" waarover BrunoL beschikt, dus graag even deze "laatste berichten" posten aub !
                              het ging hier dan toch ook over garantie van chiptuning en niet over persoonlijke aanvallen.

Comment

het ging hier dan toch ook over garantie van chiptuning en niet over persoonlijke aanvallen.
                                Wat hebben "laatste berichten" inzake chiptuning/legaliteit nu met een persoonlijke aanval te maken ?

Comment

op de site van br performance staat toch al een kleine samenvatting
                                  Wij geven 5 jaar garantie op de goede werking van onze software.
                                  Wij garanderen de door ons beloofde vermogenstoename van de herprogrammatie indien de motor in goede staat is.
                                  Wij geven 5 jaar lang gratis nieuwe software indien je een update krijgt bij de dealer.
                                  Wij geven 5 jaar garantie dat we de wagen gratis terug origineel zetten indien gewenst ( bijvoorbeeld bij verkoop ).
                                  Wij garanderen een individuele afstelling en grondige diagnose van elke wagen.
                                  Wij garanderen dat de software volledig bij ons ontwikkeld werd door één van onze gediplomeerde ingenieurs.
                                  Wij geven 2 weken niet-tevreden-geld-terug garantie.
                                  U kan al onze garanties nalezen in onze algemene voorwaarden.
                                  5 jaar garantie op de goede werking van de software? Want na 5 jaar is er het risico dat de software slijtage begint te vertonen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                                    Want na 5 jaar is er het risico dat de software slijtage begint te vertonen?
                                    Klopt, er kan altijd een dik virus langs een slechte werkende luchtfilter passeren !

PS : Iemand in het bezit van de "laatste berichten" van BrunoL ?

Comment

sorry maar voor de laatste keer, ik ben fabrikant van een product, wettelijk gezien ben ik verplicht garantie te geven ( tuners die geen garantie geven zijn dus onwettig bezig ) , alleen geef ik meer garantie dan de wet voorschrijft, en dat omdat de kwaliteit van mijn tuning dit ook toelaat. Ieder is vrij om zelf zijn garanties te geven en bepalen en mijn klanten zijn daar heel tevreden mee.

Jij weet helemaal niets van mij, mijn bedrijf of mijn garanties , buiten de zever en leugens die jouw tuner je verteld heeft over ons ( uit pure jaloezie ) , dus please vertel over dingen die je weet , kan verifieren en bewijzen, de rest kan je op café bespreken maar hoort hier niet thuis.
                                      Natuurlijk moet je garantie bieden op je product, dat ben je wettelijk verplicht. Maar wat is het product in dit geval dan precies? Voor zover ik kan inschatten is het geen resultaatsverbintenis: je garandeert niet het resultaat (want er zijn te veel randfactoren die daarbij roet in 't eten kunnen gooien). Je hebt wel een verbintenis om software te leveren. Volgens mij stopt het verhaal daar toch, de rest is vooral veel "alsen" en "dannen".

Hetzelfde geldt overigens voor huistuners (denk aan Hirsch bij Saab, bvb.), maar die hebben uiteindelijk gewoon een marketingdeal gesloten met de autofabrikant. En hebben daardoor de steun van de autofabrikant. Als onafhankelijke tuner heb je die steun niet, en als klant van een onafhankelijke tuner heb je dus niet echt veel zekerheid.

Nu maak ik me daar persoonlijk niet veel zorgen om. De gouden regel bij softwaretuning is voor mij (als consument): pas doen als de twee jaar garantie op de nieuwe auto verstreken is. Dan is er geen conflict mogelijk met de autofabrikant.

Comment

Voor zover ik kan inschatten is het geen resultaatsverbintenis
                                        Zeer juist geantwoord !

pas doen als de twee jaar garantie op de nieuwe auto verstreken is. Dan is er geen conflict mogelijk met de autofabrikant.
                                        ...maar wél een conflict met de lokale chip-boer na die 2 jaar.
                                        Daarom raad "hij" aan om dit binnen die 2 jaren te doen ! Bij defecten wordt dan snel even (gratis, onder garantie natuurlijk) de originele software teruggeprogrammeerd en gaat de wagen terug naar de dealer die het maar moet oplossen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten
                                          Zeer juist geantwoord !

...maar wél een conflict met de lokale chip-boer na die 2 jaar.
                                          Daarom raad "hij" aan om dit binnen die 2 jaren te doen ! Bij defecten wordt dan snel even (gratis, onder garantie natuurlijk) de originele software teruggeprogrammeerd en gaat de wagen terug naar de dealer die het maar moet oplossen.
                                          ik heb eigenlijk nog geen enkele chiptuner horen zeggen dat je dit zeker binnen de 2jaar eerste jaren moet doen.
                                          je doet juist alsof ze hopen dat het stuk gaat en het dan op de fabrieksgarantie overhalen
                                          ik denk zelfs als je eenmaal een slechte ervaring zou hebben met chiptuning en daardoor eventueel stukken zou krijgen dat die mensen zeker nooit nog een chiptuning laten doen.
                                          zelf hoor ik ook zeer weinig mensen die klagen na een goede chiptuning. En op internet verwacht ik natuurlijk ook eerder negatieve ervaringen dan positieve en ik vind er eigenlijk zeer weinig

Comment

Working...
                                          X