Mededeling

Collapse
No announcement yet.

chiptuning garantie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
    wel, vraag gerust na bij mijn klanten, ook hier op het forum (link topic) blijkt dat de garantie in praktijk perfect werkt.... en ik heb hier nog geen 1 tegenvoorbeeld gezien, vraag me overigens ook af wat sommigen hier ( die niet eens een tuning hebben ) zich zorgen maken over de garantie bij een tuner ???
    Ik heb het kortstondig gehad op de Navara en ook de Range heeft het gehad. Maar die is er ondertussen al uit gezwierd door de garage. Nu zit er enkel nog een ander programma in voor de automaat. dus ik mag nog even meedoen in het gesprek
    Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
    Motoren & Tjeurisme

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
      TD6, geen TDV6. Gans iets anders, andere wagen.

Aja? Dus als je door een aanhanger de belasting op de transmissie hoger legt, dan slijt die wel sneller, maar de extra kracht die je op een transmissie legt door er een nest extra Nm door te jagen, dan kan dat geen kwaad?
      logisch toch, bij het wegtrekken met zware aanhangwagen gaat je koppel-omvormer meer doorslippen wat zorgt voor een thermische belasting (warmte), met extra koppel van tuning heb je dit niet.

Vergelijk het met wegrijden met een aanhangwagen en manuele koppeling die begint te stinken als je moeilijk weg geraakt

ps sorry TD6 of TDV6 een automaat is een automaat , dus maakt weinig verschil

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Koundi
        Garantiegeval van een rode GTi waarvan je de stuurdoos stuk doet. Deze wordt via een depaneur naar VW gebracht om een andere ECU te steken en terug te linken met de wagen.
        Wel Bruno, dat is logisch dat je zulke zaken betaalt. "Potje breken..."
        Kan iedereen wel eens voorhebben.
        Maar ik heb me steeds afgevraagd waarom je deze ECU eruit hebt gehaald terwijl het eigelijk totaal niet nodig is voor de Golf
        .
        Bestond die wagen nog niet tijdens uw opleiding ING.?
        die ecu halen wij eruit omdat dit noodzakelijk is voor een perfecte tuning ( eeprom enz, maar verder ga ik je dit niet uit de doeken doen, de concurrentie leest mee ).

Maar het voorbeeld bewijst toch wel mooi dat onze garantie werkt, takelkosten, herstellingskosten, vervangwagen enz allemaal door de verzekering van BR betaald, wat wil je nog meer ?

Comment

ik zou het alleszins nog niet weten, want daar kwam geen antwoord op....

Bruno, klopt dit? Komt de factuur en de uitgevoerde werken (opkrikken van het vermogen) overeen of niet? Hoe omschrijf je dit op de factuur?
          Vraag mij af wat de belastingscontroleur zou zeggen als hij een factuur "opkrikken van vermogen" tegen komt in mijn boekhouding...
          Al ooit een eerlijk antwoord van hem gehad bij een confrontatie met de realiteit ? Ik (nog) niet hoor.

Oei oei oei, maar hij mag zelfs helemaal geen "werken aan voertuigen" uitvoeren volgens de kruispuntbank !
          Dus wéér een overtreding. Foei toch. Vandaar altijd die andere omschrijvingen......ik begin het te snappen.

Voor de kenners onders ons : Art 196 SwB gaat over valsheid in handelsgeschriften.

Comment

wat wil je nog meer ?
            ...dat je mijn vragen eens beantwoord

Comment

logisch toch, bij het wegtrekken met zware aanhangwagen gaat je koppel-omvormer meer doorslippen wat zorgt voor een thermische belasting (warmte), met extra koppel van tuning heb je dit niet.

Vergelijk het met wegrijden met een aanhangwagen en manuele koppeling die begint te stinken als je moeilijk weg geraakt

ps sorry TD6 of TDV6 een automaat is een automaat , dus maakt weinig verschil
              Het klopt dat een transmissie meer afziet als die een zware last moet trekken, dat ontken ik niet.
              Maar ze ziet evenzeer of van een grotere kracht langs de andere kant. Ik begrijp niet hoe je dat kan ontkennen... Moest een verhoogd koppel niet voor extra belasting op een transmissie zorgen, waarom heeft een 525i dan niet dezelfde bak als een 540i.... (mits andere eindoverbrenging).

Je kan nu toch echt niet ontkennen dat het tunen van een wagen de transmissie zwaarder belast. En zoals je in het voorbeeld van de RR zelf aanhaalt, hoe harder je ze belast, hoe sneller ze stuk gaat.
              Motoren & Tjeurisme

Comment

Het klopt dat een transmissie meer afziet als die een zware last moet trekken, dat ontken ik niet.
                Maar ze ziet evenzeer of van een grotere kracht langs de andere kant. Ik begrijp niet hoe je dat kan ontkennen... Moest een verhoogd koppel niet voor extra belasting op een transmissie zorgen, waarom heeft een 525i dan niet dezelfde bak als een 540i.... (mits andere eindoverbrenging).

Je kan nu toch echt niet ontkennen dat het tunen van een wagen de transmissie zwaarder belast. En zoals je in het voorbeeld van de RR zelf aanhaalt, hoe harder je ze belast, hoe sneller ze stuk gaat.
                In Willebroek gelden, naast een apart strafrecht, ook andere fysicawetten !

Comment

• En daarmee is nog steeds geen antwoord gekomen over wat er op de factuur staat.
                  Is dat belangrijk? Volgens mij wel. Je kan toch immers geen garantie claimen over iets wat niet op factuur staat.... Of sla ik de bal hier mis...

Edit : Bruno, dit is niet om jou te viseren, maar wel omdat jij hier de enige tuner bent die claimt volledige garantie te geven, waardoor de vraag wel aan jou gericht is.
                  Last edited by Tjeu; 01/12/2012, 18:03.
                  Motoren & Tjeurisme

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten
                    ...dat je mijn vragen eens beantwoord
                    wat wil je precies weten want we zijn hier met zijn allen over 35 verschillende zaken aan het spreken

Comment

En daarmee is nog steeds geen antwoord gekomen over wat er op de factuur staat.
                      Is dat belangrijk? Volgens mij wel. Je kan toch immers geen garantie claimen over iets wat niet op factuur staat.... Of sla ik de bal hier mis...
                      Dat is dus wat ik hier continu, tot vervelens toe voor sommigen, blijf opmerken.
                      NOOIT een eerlijk antwoord.

Zal ik het even uitleggen ? Als een klant terugkomt met die "verkeerde" factuur in een probleemgeval zal Mr X zeggen ; "Hoezo getuned ? Op mijn factuur staat toch iets anders dan chiptuning, dus mijn naam is haas"
                      Daar sta je dan als "klant" ! Akte van vertrouwen hé !

Handige truc om alwéér een probleem van zich af te schuiven.

Comment

En daarmee is nog steeds geen antwoord gekomen over wat er op de factuur staat.

Edit : Bruno, dit is niet om jou te viseren, maar wel omdat jij hier de enige tuner bent die claimt volledige garantie te geven, waardoor de vraag wel aan jou gericht is.
                        uiteraard staat op de factuur een omschrijving van de uitgevoerde werken, dit is meestal een "herprogrammatie van het motormanagement systeem" maar er staat bijvoorbeeld niet bij hoeveel pk je hebt, dat staat op de vermogensgrafiek die je erbij krijgt.

Comment

En zoals je in het voorbeeld van de RR zelf aanhaalt, hoe harder je ze belast, hoe sneller ze stuk gaat.
                          ik probeer je uit te leggen dat er verschillende vormen van belasting zijn ( bv thermische ) en dat die elk hun eigen effect hebben, jij gooit alles dooreen....

Comment

uiteraard staat op de factuur een omschrijving van de uitgevoerde werken, dit is meestal een "herprogrammatie van het motormanagement systeem" maar er staat bijvoorbeeld niet bij hoeveel pk je hebt, dat staat op de vermogensgrafiek die je erbij krijgt.
                            Met welk recht en statuut mag jij überhaupt werken aan voertuigen uitvoeren ? Leg mij dat eens uit ?

Comment

• Ik volg de debatten tussen BrunoL en enkele van zijn vijanden nu al een tijdje met de nodige aandacht. Op verscheidene draadjes hier op het forum.

Alhoewel de nonbelievers van BrunoL hier en daar al wel eens een puntje scoren, zal Bruno van mij toch het volle vertrouwen krijgen.

Drie reden:

1) Hij weet duidelijk waarover hij praat als het over chiptuning gaat.
                              2) Hij is zelf vreselijk overtuigd van de garantie die zijn bedrijf biedt.
                              3) Ik heb nog geen enkele klacht hier gelezen van een klant van BR performance.
                              4) Chiptuning is een nogal lucratieve bussiness, en BRP heeft duidelijk serieus wat geld in de zaak gestoken. Het zou van hem geweldig dom zijn om een klant die aanspraak maakt op de verzekering met een kluitje in het riet te sturen.

Comment

Als een klant terugkomt met die "verkeerde" factuur in een probleemgeval zal Mr X zeggen ; "Hoezo getuned ? Op mijn factuur staat toch iets anders dan chiptuning, dus mijn naam is haas"
                                Daar sta je dan als "klant" !
                                je hebt volledig gelijk, spijtig genoeg zijn er heel wat malafide tuners in Belgie, en wij proberen daartegen in te gaan in samenwerking met de officiele instanties, de meesten geven niet eens een factuur mee en dan sta je daar natuurlijk als er iets misloopt. Bij BR-Performance kan je niet in het zwart betalen, altijd op factuur en met garantie !

Comment

je hebt volledig gelijk, spijtig genoeg zijn er heel wat malafide tuners in Belgie, en wij proberen daartegen in te gaan in samenwerking met de officiele instanties, de meesten geven niet eens een factuur mee en dan sta je daar natuurlijk als er iets misloopt. Bij BR-Performance kan je niet in het zwart betalen, altijd op factuur en met garantie !
                                  aub zeg, officiële instanties....

1/ het is sowieso verboden om chiptuning te doen.
                                  2/ jij mag helemaal NIET aan voertuigen werken.

Wie is hier eigenlijk malafide ?

Comment

aub zeg, officiële instanties....

1/ het is sowieso verboden om chiptuning te doen.
                                    2/ jij mag helemaal NIET aan voertuigen werken.

Wie is hier eigenlijk malafide ?
                                    Hoeda? Heeft hij geen vestigingsattest?
                                    Motoren & Tjeurisme

Comment

Hoeda? Heeft hij geen vestigingsattest?

Toch niet voor de activiteiten die Mr X claimt te doen neen....

Comment

• Eigenlijk is het heel eenvoudig :

1) ik ben BR-Performance van 0 begonnen

2) BRP is mijn kindje waarvoor ik alles doe en over heb

3) ik eet , slaap en leef 18h/dag op BRP

4) mijn vrienden noemen mij een BRP machine

5) mijn klanten zijn de bestaansreden van BRP

6) mijn klanten mogen mij alles vragen

7) mijn klanten hebben altijd gelijk

mijn klanten zijn mijn vrienden en mijn vrienden zijn klanten

9) voor mijn klanten ga ik door het vuur en enkel de beste service is goed genoeg

Zeker niet de manier om rijk te worden, maar geeft wel ongelofelijk veel voldoening als je op zondag over de zeedijk loopt in oostende en er komen spontaan mensen op je af die je bedanken om te zeggen hoe geweldig hun wagen wel rijdt dankzij mijn tuning !

Daar doe ik het voor !

@tuningkid en koundi niets wat jullie zeggen of doen zal daar ooit iets aan veranderen

Comment

• Antwoord nu eens héél eerlijk dat jouw activiteiten niet in overeenstemming zijn met het inhoudelijke van de KBO !

Comment

Working...
                                          X