Mededeling

Collapse
No announcement yet.

chiptuning garantie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door drejek Bekijk Berichten
    @tuningkid, precies weinig reactie of is chippen van een circuit wagen ook verboden???
    Neen, is niet verboden zolang deze zich hiermee niet op de openbare weg begeeft.

Tunen van een voertuig, wetende dat het zich wél op de openbare weg begeeft of zal begeven is wél strafbaar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten
      @ Hozee : moet jij niet samen met je maatje op de dijk in Oostende een beetje uitwaaien op dit moment ?
      Maatje? Welk maatje? Hoogstens een haring dan..maar..da zal er niks mee te maken hebben zekers??

En over uitwaaien gesproken...zou jouw ook goed uitkomen, denk je niet meneer "wettekst", hehe.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
        ok, maar wat van de automaat is precies kapot, dat is wel belangrijk in dit debat, hoe ver was hij getuned, welke rijstijl heb je, hoeveel kilometers, olie automaat tijdig ververst (dat vergeten ze al wel eens bij de dealer ) mijn meter haar automaat (BMW) is er ook al eens doorgevlogen, die is niet eens getuned en ze heeft een zeer rustige rijstijl. Op Opel forums staan er ontelbare posts over defecte automaten, blijkbaar als je achteruit rijdt en terug in Drive gooit zonder echt volledig stil te staan breekt die in stukken vaneen.
        Heb je een diagnose laten doen of weet je wat er precies kapot was aan de automaat ?
        Hij was NIET getuned, olie was vervangen, 180.000 kilometer, sportieve rijstijl, koppelomvormer. Maar ondanks geen tuning (150 pk, 320 Nm) toch kapot. Stel dat ik hem wel had laten tunen, door een onafhankelijke tuner, dan weet je zelf wel hoe de discussie zou gegaan zijn zeker, bij defect van de bak? En dat je verwijst naar Opel is wat vreemd, want Opel gebruikt de bakken van Aisin voor hun diesels, net zoals Saab en de Fiat-groep, Volvo en nog een sleur aan fabrikanten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
          Goe bezig, je zit al bijna op het niveau van Tuningkid...

En @Tuningkid: België is echt een super achterlijk land i.verg.m. andere landen wat betreft autotuning en jij bent daar een duidelijke vertegenwoordiger van, gezien je commentaren..of nee..zeg het verkeerd, de rest van de wereld is dom en wij (En overduidelijk jij) zijn hier de slimste.... Iemand die zich enkel vasthoudt aan wetten en niet kan relativeren is in mijn ogen....zucht, laat maar.

Je plaat is al zóó grijs gedraaid, kerel... ach ja, het is jouw speelpleintje hier, da is ook zo, laat je plaatje maar verder draaien tot em uit elkaar valt, we zien het wel..
          Niet relevant. Hij verdedigt de overheid niet, maar beweert dat de tuners in overtreding zijn. En dat klopt, grijsgedraaid of niet. Fijn dat die situatie misschien ooit zal veranderen en dat er een wettelijk kader komt voor tuning, maar tot die dag heeft Tuningkid helaas gelijk, tot spijt van wie 't benijdt. Als je als cafébaas veroordeeld kan worden omdat je wist dat een dronken klant met zijn auto naar huis ging rijden, dan is het niet zo moeilijk te begrijpen waarom iemand die wagens bewust laat afwijken van hun comformiteitsattest ook vervolgd kan worden.

Comment

Maatje? Welk maatje?
            Zijn naam begint met een B.

Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
            Niet relevant. Hij verdedigt de overheid niet, maar beweert dat de tuners in overtreding zijn. En dat klopt, grijsgedraaid of niet. Fijn dat die situatie misschien ooit zal veranderen en dat er een wettelijk kader komt voor tuning, maar tot die dag heeft Tuningkid helaas gelijk, tot spijt van wie 't benijdt. Als je als cafébaas veroordeeld kan worden omdat je wist dat een dronken klant met zijn auto naar huis ging rijden, dan is het niet zo moeilijk te begrijpen waarom iemand die wagens bewust laat afwijken van hun comformiteitsattest ook vervolgd kan worden.
            I rest my case.

Comment

• @tuningkid wanneer ga je eigenlijk stoppen met reageren op al de tuning topic's
              wanneer iedereen zegt ja tuningkid je hebt gelijk?

bij deze, je hebt gelijk

Comment

I rest my case.

Dit betwijfel ik sterk

Comment

• @ Brammelo: Natuurlijk heeft hij gelijk, uiteraard....en dan?
                  Hij heeft zijn "point" toch gemaakt...voor de honderste keer....

Waarom niet de zaak uitpluizen om te weten waarop dit verbod gebaseerd is?
                  Ik zou dat wel doen en eventueel een gezonde discussie aanzwengelen. Geef je op een briefke dat mijn antwoord hierop (Voor degenen die het snappen) waterdicht is.

Wat autotuning betreft zijn er hier in België wetten geschreven die totaal niet onderbouwd zijn door personen die er geen bal van snappen en wij, als autoliefhebbers plukken daar de "zure" vruchten van.

En ja, iemand als Tuningkid springt zonder boe of bah mee het water in, volgens de "wet".
                  Last edited by ; 02/12/2012, 16:54.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door drejek Bekijk Berichten
                    @tuningkid wanneer ga je eigenlijk stoppen met reageren op al de tuning topic's
                    wanneer iedereen zegt ja tuningkid je hebt gelijk?

bij deze, je hebt gelijk
                    Wel, totdat al die oplichters en fraudeurs met wortel en tak zijn uitgeroeid. Content nu ?

Comment

Wel, totdat al die oplichters en fraudeurs met wortel en tak zijn uitgeroeid. Content nu ?
                      door enkel zaken op een forum te posten ga je niets uitroeien volgens mij.

Comment

Waarom niet de zaak uitpluizen om te weten waarop dit verbod gebaseerd is?
                        Wat autotuning betreft zijn er hier in België wetten geschreven die totaal niet onderbouwd zijn door personen die er geen bal van snappen en wij, als autoliefhebbers plukken daar de "zure" vruchten van.
                        Ik ben ervan overtuigd dat ook U deel uitmaakt van die kudde die er geen bal van snappen.

Comment

Ik ben ervan overtuigd dat ook U deel uitmaakt van die kudde die er geen bal van snappen.
                          Da komt van ne goeie...

Comment

• @tuningkid, en zonder u aan te vallen of dergelijke zou ik graag is weten wat uw " haat" is tegenover chiptuning? Heb je zelf een zèèr slechte ervaring gehad of wat is het nu? Of vindt je Bruno nen aap en is het persoonlijk tegen hem?
                            2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport

2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE

Comment

• Tuningkid is waarschijnlijk zelf een chiptuner die niet meer aan de bak komt, kapot geconcurreerd door BR performance.

Comment

• jammer dat vele mensen blijven reageren op tuningkid en zijn 2 aanhangers, ze wakkeren alleen maar deze neverending discutie aan. Of ie nu gelijk heeft of niet, hou ik in het midden...
                                2011 Porsche Boxster S Black Edition

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stekki Bekijk Berichten
                                  jammer dat vele mensen blijven reageren op tuningkid en zijn 2 aanhangers, ze wakkeren alleen maar deze neverending discutie aan. Of ie nu gelijk heeft of niet, hou ik in het midden...
                                  ge hebt volkomen gelijk. het spijt mij bijgevolg dat ik het mij gisteren (en nog wel in ZIJN speeltuin:-)) ook even niet kon laten...

Comment

• Het niveau van sommige hun bijdrage hier, haalt bijlange niet het niveau van Bruno's chiptuning...
                                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                      Het niveau van sommige hun bijdrage hier, haalt bijlange niet het niveau van Bruno's chiptuning...
                                      Zelfs niet van mijn chiptuning.

Comment

Working...
                                      X