Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Speeltuin Tuningkid: Is tuning illegaal?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Aan wettelijke argumenten geen gebrek om chiptuners te pakken dat is mij met deze topic duidelijk als een klontje. Wel is de bewijsvoering lastig. Stel dat ze een paar mensen tegenhouden die buitenrijden en die naar een andere testbank voeren om deze te laten uitlezen op motor tuning, welke andere chiptuner gaat daaraan willen meewerken en nog meer welke testbank is zo ge eikt dat hij als wettelijke bewijsvoering kan gelden? Om te bewijzen moet je immers een nauwkeurig ge eikte testbank hebben. Dat is de enige reden denk ik dat ze chiptuners gerust laten. Te lastig om hun case te maken.

Sk: moment dat bruno een testrit doet op de openbare weg is hij al in overtreding op de wegcode.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pmmeke Bekijk Berichten
      Sk: moment dat bruno een testrit doet op de openbare weg is hij al in overtreding op de wegcode.
      Dit is inderdaad één van tientallen inbreuken.

Vergeet niet dat de bewijsvoering makkelijker is dan je denkt !
      De verklaring van één persoon (al dan niet onder lichte dwang - in ruil voor opschorting of seponering) is reeds voldoende als getuige !
      Ook geldt in België dat men op basis van vermoedens kan veroordeeld worden.

Elk vermoeden is een aanwijzing en in de rechtbank kan deze aanwijzing een bewijs vormen !
      Jammer maar helaas.

(in tegenstelling tot de uitspraken van dat dat hele grote advocatenkantoor volgens Mr B. )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten
        Dit is inderdaad één van tientallen inbreuken.

Vergeet niet dat de bewijsvoering makkelijker is dan je denkt !
        De verklaring van één persoon (al dan niet onder lichte dwang - in ruil voor opschorting of seponering) is reeds voldoende als getuige !
        Ook geldt in België dat men op basis van vermoedens kan veroordeeld worden.

Elk vermoeden is een aanwijzing en in de rechtbank kan deze aanwijzing een bewijs vormen !
        Jammer maar helaas.

(in tegenstelling tot de uitspraken van dat dat hele grote advocatenkantoor volgens Mr B. )
        ............
        Last edited by ; 05/12/2012, 17:22. Reden: ..........

Comment

Dit is inderdaad nog zo voor "oudere" wagens. Uitgenomen enkele uitzonderingen beschikken deze dan ook niet over herprogrammeerbare inspuitsystemen zodat "chiptuning" onmogelijk is.

phfew, gelukkig, stel u voor dat ik in overtreding was geweest omdat mijn auto te chippen was......
          gelukkig valt er met ne computer niks te doen aan mijnen auto

Comment

• Er was hier toch eens ééntje die zijn wagen was aangeslagen door de politie toen ie van de tuner zijn parking kwam. Kan niet meer zo direct op zijn nicknaam komen...dat was ook wat zeg...misschien was het tuning-(The) Kid wel.
            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Dit is inderdaad nog zo voor "oudere" wagens. Uitgenomen enkele uitzonderingen beschikken deze dan ook niet over herprogrammeerbare inspuitsystemen zodat "chiptuning" onmogelijk is.

bij veel oudere auto's wisselde ze nog echt de ecu met een 2de aangepaste ecu dus eigenlijk was dat meer 'chip'tuning dan nu
              en de oude ecu werd dan bijgehouden voor later
              Last edited by ; 05/12/2012, 19:33.

Comment

• tis .... ze zouden et beter toestaan ier :o tscheelt da et erg is :p ofwel naar holland gaan wonen :p
                http://www.mixcloud.com/djvincew/ iemand intresse d&b

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Evert Bekijk Berichten
                  Er is een verschil tussen een niet-exhaustieve opsomming en een limitatieve opsomming.
                  De door U geciteerde opsomming is een niet-limitatieve opsomming ('bijvoorbeeld'). Dus blijft de bepaling 'elke verbouwing' gelden.
                  Klopt, maar zoals ik al eerder zei, chiptuning is GEEN verbouwing, het is een softwarematige aanpassing terwijl een verbouwing een hardwarematige aanpassing is.
                  Dat merk je ook uit die opsomming, alles wat opgenoemd word zijn hardarematige aanpassingen.

Dat tuningkid hier bullshit zit te verkopen weten we al langer, maar dat hij nu nog volgelingen krijgt die zijnen onzin geloven dat word er toch wel te veel aan.

Ik zou iedereen willen aanraden om eerst zelf info in te winnen voordat je zo een onnozelaar zijne zever gaat geloven. Ik heb me lange tijd afzijdig gehouden en niks gezegd op wat tuningkid allemaal zei, simpelweg omdat ik er geen weet van had of wat hij verkondigde juist was of niet.
                  Ondertussen heb ik zelf heel wat info ingewonnen en nagetrokken wat en hoe alles in elkaar zit.
                  Enkele punten in zijn verkondigingen kloppen, maar de grote meerderheid is bullshit, en hoe meer hij zich probeert te bewijzen hoe meer onzin hij begint uit te kramen.
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Over het feit of het nu een hardware aanpassing of software aanpassing is. Als je je voorpinkers laat branden, US-style, moet je dit aanpassen in je software en moet je niets hardware matig veranderen. Je pinkers blijven hetzelfde, zelfde lampjes, zelfde schakeling. Toch zijn er al mensen hiervoor beboet geweest door de politie. Dus software-aanpssingen kunnen ook niet conform zijn.

Comment

zoals....
                      .... bij de mijne?
                      Staat niks , 0,0 op. Enkel het type wagen , merk , chassisnummer and that's it.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3 E46 SMGII Bekijk Berichten
                        Over het feit of het nu een hardware aanpassing of software aanpassing is. Als je je voorpinkers laat branden, US-style, moet je dit aanpassen in je software en moet je niets hardware matig veranderen. Je pinkers blijven hetzelfde, zelfde lampjes, zelfde schakeling. Toch zijn er al mensen hiervoor beboet geweest door de politie. Dus software-aanpssingen kunnen ook niet conform zijn.
                        Klopt, ik zeg ook niet dat software aanpassingen altijd toegestaan zijn.
                        Zelfs motortuning is niet legaal als ge den boel niet wettelijk in orde maakt (homologatie, verzekering, ....)

Ik heb het gewoon over de wetten die tuningkid aanhaalt om zijn punt te staven.
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• kenny, gij moogt aan uw mazoutpomp vijzen-chippen tot'em juist begint te roken...maar das een benz, en daat gaat daar niet bij

Comment

Over het feit of het nu een hardware aanpassing of software aanpassing is. Als je je voorpinkers laat branden, US-style, moet je dit aanpassen in je software en moet je niets hardware matig veranderen. Je pinkers blijven hetzelfde, zelfde lampjes, zelfde schakeling. Toch zijn er al mensen hiervoor beboet geweest door de politie. Dus software-aanpssingen kunnen ook niet conform zijn.
                            Inderdaad, maar Mr Hasselhoff komt uit een ander tijdperk waar wagens slechts uit hardware bestonden.

Oorspronkelijk geplaatst door KennyC Bekijk Berichten
                            .... bij de mijne?
                            Staat niks , 0,0 op. Enkel het type wagen , merk , chassisnummer and that's it.
                            Mercedes 190D ?

Comment

Mmm... lijkt me inderdaad een goede vergelijking.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                Klopt, ik zeg ook niet dat software aanpassingen altijd toegestaan zijn.
                                Zelfs motortuning is niet legaal als ge den boel niet wettelijk in orde maakt (homologatie, verzekering, ....)
                                Allée gij...

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                Ik heb het gewoon over de wetten die tuningkid aanhaalt om zijn punt te staven.
                                Ik heb die wetten ook niet gemaakt, en ja, mijn argumenten zijn wel degelijk juridisch onderbouwd.
                                Waarom bel je zélf niet eens met de FOD Mobiliteit !

Aleemaal vriendelijke mensen die U graag te woord staan en enkel beamen hetgeen hier wordt toegelicht.

Comment

Allée gij...
                                  Ik heb daarover ook nooit het tegendeel beweerd he.

Ik heb die wetten ook niet gemaakt, en ja, mijn argumenten zijn wel degelijk juridisch onderbouwd.
                                  Waarom bel je zélf niet eens met de FOD Mobiliteit !

Aleemaal vriendelijke mensen die U graag te woord staan en enkel beamen hetgeen hier wordt toegelicht.
                                  Ik zeg ook niet dat jij die wetten gemaakt hebt he, ik zeg dat jij ze verkeerd gebruikt, om u standpunten te bewijzen. Je gebruikt dingen die helemaal niks te maken hebben met u standpunten.

Ik zie niet in waarom ik daarnaar zou moeten bellen, kennis van een collega op het werk werkt daar en heb afgelopen weekend een lang gesprek met die man gehad, wees gerust alles is mij heel duidelijk. Anders was ik hier nooit in dit topic gekomen. Ik begin namelijk niet over iets als ik niet met zekerheid weet waarover ik spreek.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                    Er was hier toch eens ééntje die zijn wagen was aangeslagen door de politie toen ie van de tuner zijn parking kwam. Kan niet meer zo direct op zijn nicknaam komen...dat was ook wat zeg...misschien was het tuning-(The) Kid wel.
                                    Was bmw320d dacht ik, pmmke heeft enkele paginas geleden een quote van hem geplaatst van een ander forum.

Zal idd wel the kid zijn,
                                    BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                      Was bmw320d dacht ik, pmmke heeft enkele paginas geleden een quote van hem geplaatst van een ander forum.

Zal idd wel the kid zijn,
                                      Thx Ip match
                                      2014 Bmw 118d Estorill //M
                                      2000 Bmw 320d
                                      2008 Bmw 335i touring Alpinweiss //M Sport 361pk 541 Nm by BR Performance
                                      2011 Bmw 1M Coupé (Verkocht, dank u wel Di Rupo.)
                                      https://www.facebook.com/Food-Factory-486630784806254/

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
                                      Gelieve volgende link eens te lezen,het kost je maar een minuutje...
                                      http://www.autoforum.be/showthread.p...-met-de-wereld
                                      Rekening nummer: Lieve Van Hove BE26 3770 7528 0929

Comment

• Oei oei de almachtige tuningkid ontmaskerd ??????

BMW320 is dezelfde als tuningkid , lees zijn posts maar eens,geen twijfel mogelijk...
                                        Last edited by dixie; 06/12/2012, 00:26. Reden: meer uitleg

Comment

Working...
                                        X