Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Speeltuin Tuningkid: Is tuning illegaal?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door onefivenine Bekijk Berichten
    hahaha.
    hahahahaha

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten
      Andere (relevante) vraag aan de leden hier ;

het vermogen in kW op een gelijkvormigheidsattest is een gegeven/getal.
      Heeft dit "gegeven" een juridische waarde volgens jullie ?
      Heel zeker. Dat is net de bedoeling van zo'n gelijkvormigheidsattest.
      OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door allalin Bekijk Berichten
        Tuningkid, je verwijt zelf mensen om niet op je vragen te antwoorden. Nu doe je het zelf. Beetje hypocriet.
        K probeer het dus nog eens:

Zeg tuningkid, hoe is dat nu eigenlijk afgelopen met die politiecontrole nadat je jouw wagen had laten tunen?

Of is het verhaal 1 grote leugen van jou en ben jij eigenlijk een hypocriet ventje?
        Uw vraag doet hier niet terzake

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
          Heel zeker. Dat is net de bedoeling van zo'n gelijkvormigheidsattest.
          Goed geantwoord ! Nog anderen hun antwoorden graag....

Comment

de overheid zet haar bril op om wetten te maken, maar doet daarna die bril weer uit als het erop aan komt om controle te gaan uitvoeren... resultaat : ne hoop gezever op een autoforum hahaha.
            Ik denk dat er weinig controle is, omdat het moeilijk uitvoerbaar is. Er zijn meer wetten die gemaakt zijn om pas bij een juridisch geschil erbij te halen. Dus pas als een partij op een juridische manier z'n veranwtoordelijk kan onttrekken, wordt een bepaalde wet gebruikt. In dit geval is dat dus de verzekering bij een ongeval...
            OO 00 OO

Comment

Tuningkid, je verwijt zelf mensen om niet op je vragen te antwoorden. Nu doe je het zelf. Beetje hypocriet.
              K probeer het dus nog eens:

Zeg tuningkid, hoe is dat nu eigenlijk afgelopen met die politiecontrole nadat je jouw wagen had laten tunen?

Of is het verhaal 1 grote leugen van jou en ben jij eigenlijk een hypocriet ventje?
              Ik ken de voorgeschiedenis van Tuningkid niet, maar ik denk dat hij niet de enige is die deze discussie vanuit hetzelfde standpunt wil voeren.
              OO 00 OO

Comment

• Iedereen is zo goed in antwoorden geven hier...
                Nogmaals ; heeft "kW" op het gelijkvormigheidsattest een juridische waarde ?

Comment

• Een andere vraag dan. Staat ook de kleur van de auto niet op het gelijkvormidheidsattest? Ik dacht van wel, maar ben niet zeker. Ik overweeg om mijn wagen in een andere kleur te laten wrappen, dus is dat ook illegaal? Juridisch ben ik dan dus niet meer in orde.
                  OO 00 OO

Comment

Een andere vraag dan. Staat ook de kleur van de auto niet op het gelijkvormidheidsattest? Ik dacht van wel, maar ben niet zeker. Ik overweeg om mijn wagen in een andere kleur te laten wrappen, dus is dat ook illegaal? Juridisch ben ik dan dus niet meer in orde.
                    K zou daar inderdaad mee opletten. Stel u voor dat je van de zaak gereden komt waar je net je wagen laten wrappen hebt en de politie, die in hinderlaag ligt rond de illegale zaak, houdt je tegen en neemt je wagen in beslag... Zou zonde zijn he.
                    Moet je een andere account aanmaken op autoforum en je beklag komen doen zoals Tuningkid/bmw320....

Comment

K zou daar inderdaad mee opletten. Stel u voor dat je van de zaak gereden komt waar je net je wagen laten wrappen hebt en de politie, die in hinderlaag ligt rond de illegale zaak, houdt je tegen en neemt je wagen in beslag... Zou zonde zijn he.
                      Moet je een andere account aanmaken op autoforum en je beklag komen doen zoals Tuningkid/bmw320....
                      nice one.

Comment

Een andere vraag dan. Staat ook de kleur van de auto niet op het gelijkvormidheidsattest? Ik dacht van wel, maar ben niet zeker. Ik overweeg om mijn wagen in een andere kleur te laten wrappen, dus is dat ook illegaal? Juridisch ben ik dan dus niet meer in orde.
                        goeie vraag. tuningkid??

enne ter aanvulling : op mijn gelijkvormigheidsattest staan 205-16 banden, maar hij is af fabriek met optie 225-17 geleverd... zelfde vraag.

Comment

• dude, BMWMB heeft al geantwoord.

Comment

Ik ben er wel zeker van dat ik mijn auto zal terug krijgen. Maar op dat ogenblik is dat inderdaad kl*te. Er zijn heel wat bedrijfswagens die dusdanig gewrapt zijn dat je de originele kleur niet meer ziet. Ook zal de verzekering zich bij een ongeval niet gaan terugtrekken omdat 'm niet meer in de originele kleur is. Ik wil enkel maar zeggen dat zo'n wrap juridisch minder 'delicaat' is dan chiptuning.
                            OO 00 OO

Comment

enne ter aanvulling : op mijn gelijkvormigheidsattest staan 205-16 banden, maar hij is af fabriek met optie 225-17 geleverd... zelfde vraag.
                              Heel zeker ook een goed punt. Ik denk dat hier wel marge is in die zin dat de fabrikant optioneel of als accessoire ook nog andere bandenmaten toelaat. Als je hiervan afwijkt ben je dus niet in orde. Op de keuring zullen ze uw auto dan ook afkeuren. Of klopt het niet wat ik denk?
                              Wat als ik morgen andere velgen wil kopen in 20", maar waarbij de achtervelg/band breder is dan het grootste wat BMW OEM kan leveren. Ben ik dan in overtreding? Geraak ik met deze velgen dan niet door de keuring?
                              OO 00 OO

Comment

Ik ben er wel zeker van dat ik mijn auto zal terug krijgen. Maar op dat ogenblik is dat inderdaad kl*te. Er zijn heel wat bedrijfswagens die dusdanig gewrapt zijn dat je de originele kleur niet meer ziet. Ook zal de verzekering zich bij een ongeval niet gaan terugtrekken omdat 'm niet meer in de originele kleur is. Ik wil enkel maar zeggen dat zo'n wrap juridisch minder 'delicaat' is dan chiptuning.
                                @BMWMB : allalin zijn verhaal was ironisch bedoeld, verwijzend naar een fake verhaal dat tuningkid/bmw320 hier ooit eens heeft opgehangen...

verder : waarom zou chiptuning eigenlijk juridisch delicaat moeten zijn? er zijn versies van mijn wagen die af-fabriek krachtiger zijn dan de mijne met tuning, terwijl de remmen, ophanging enzoverder identiek zijn. waarom zou chippen erger zijn dan wrappen of grotere wielen steken? in welk geval zou een ongeval door een chip veroorzaakt worden, meer dan door een niet-originele kleur of een ander stel velgen?? ik heb het nu trouwens over het verzekeringsaspect he... niet over taks en BIV.

Comment

Heel zeker ook een goed punt. Ik denk dat hier wel marge is in die zin dat de fabrikant optioneel of als accessoire ook nog andere bandenmaten toelaat. Als je hiervan afwijkt ben je dus niet in orde. Op de keuring zullen ze uw auto dan ook afkeuren. Of klopt het niet wat ik denk?
                                  Wat als ik morgen andere velgen wil kopen in 20", maar waarbij de achtervelg/band breder is dan het grootste wat BMW OEM kan leveren. Ben ik dan in overtreding? Geraak ik met deze velgen dan niet door de keuring?
                                  alleszins denk ik dat een advocaat door al deze opmerkingen ook grond kan vinden om te bewijzen dat de legale waarde van een gelijkvormigheidsattest in vraag kan worden gesteld...

Comment

@BMWMB : allalin zijn verhaal was ironisch bedoeld, verwijzend naar een fake verhaal dat tuningkid/bmw320 hier ooit eens heeft opgehangen...
                                    Idd

Verstuurd van mijn HTC One X+ met Tapatalk

Comment

• radiostilte van tuningkid:-) ik had nochtans graag een paar antwoorden gelezen... 't is hoe langer hoe duidelijker dat meneer enkel geïnteresseerd is in zijn theoretisch wettelijk verhaal hier tot in den treure te blijven herhalen en een of andere frustratie uit te werken op een bepaalde tuner. als hij zinnige tegenargumenten of -vragen hoort, negeert hij ze gewoon. zeer spijtig. op die manier kan er ook geen opbouwende discussie gevoerd worden waar iedereen wat aan heeft...

Comment

verder : waarom zou chiptuning eigenlijk juridisch delicaat moeten zijn? er zijn versies van mijn wagen die af-fabriek krachtiger zijn dan de mijne met tuning, terwijl de remmen, ophanging enzoverder identiek zijn. waarom zou chippen erger zijn dan wrappen of grotere wielen steken? in welk geval zou een ongeval door een chip veroorzaakt worden, meer dan door een niet-originele kleur of een ander stel velgen?? ik heb het nu trouwens over het verzekeringsaspect he... niet over taks en BIV.
                                        Met juridisch delicaat bedoel ik dat een verzekering zich gemakkelijker kan terug trekken bij een ongeval. Ik denk dat het eerder kan gebeuren met een chiptuning, dan met een andere kleur. Stel dat hoge snelheid een oorzaak is van een ongeval, en dat hierbij ook kan aangetoond worden dat de wagen een chiptuning heeft, dan denk ik wel dat een verzekering zich kan terug trekken. Bij een andere kleur of een iets bredere band denk ik dat een verzekering dat minder snel zal doen. Ook zal een verzekering er rekening mee houden dan de klant hier een zaak kan van maken en dit dus door een rechter zal beslist worden. Ik denk dat een verzekering dan weet dat ze bij chiptuning een sterker verhaal hebben dan met een andere kleur.

Of zie ik dit verkeerd?
                                        OO 00 OO

Comment

Met juridisch delicaat bedoel ik dat een verzekering zich gemakkelijker kan terug trekken bij een ongeval. Ik denk dat het eerder kan gebeuren met een chiptuning, dan met een andere kleur. Stel dat hoge snelheid een oorzaak is van een ongeval, en dat hierbij ook kan aangetoond worden dat de wagen een chiptuning heeft, dan denk ik wel dat een verzekering zich kan terug trekken. Bij een andere kleur of een iets bredere band denk ik dat een verzekering dat minder snel zal doen. Ook zal een verzekering er rekening mee houden dan de klant hier een zaak kan van maken en dit dus door een rechter zal beslist worden. Ik denk dat een verzekering dan weet dat ze bij chiptuning een sterker verhaal hebben dan met een andere kleur.

Of zie ik dit verkeerd?
                                          ik weet het niet. het enige waar ik aan denk dat compleet steek zou houden, is dat een verzekering zich terugtrekt als het ongeval gebeurt bij een topsnelheid die hoger ligt/lag dan hetgeen een wagen in originele staat kan halen. maar 'overdreven snelheid' kunt ge ook zonder chip, he. 80 in ne bebouwde kom, 150 op de autosnelweg, dat kon mijne auto allemaal ook voor herprogrammatie hoor. en het feit dat een auto na herprogrammatie beter herneemt, kan ook VEILIGER zijn dan voordien trouwens. misschien moeten we het daar eens over hebben?

Comment

Working...
                                          X