Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Speeltuin Tuningkid: Is tuning illegaal?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Evert Bekijk Berichten
    Man man, ik geef een voorbeeld en onmiddellijk proberen jullie opnieuw te ontkennen dat elke morgen de zon opgaat. Noem het dan géén straatrace, maar gewoon eens de topsnelheid testen. Ik wou enkel en alleen aantonen met een voorbeeld dat de kans bestaat dat je ooit met vodden zit, onder meer met je verzekering, omdat je met een wederrechtelijke toestand zit.
    Ik vraag mij af wie hier de oogkleppen opheeft. Dus ik neem aan dat de believers er rotsvast van overtuigd zijn dat je nooit méér in de problemen kan komen met een niet-gehomologeerde wagen dan met een gehomologeerde wagen.

Gelukkig zijn er andere leden die wel alles in de juiste context kunnen bekijken. En daar dient dit topic voor, denk ik.
    zeg evert, waarom zo in uw gat gebeten? lijkt mij redelijke commentaar die hier op uw verhaal gegeven is, hoor. natuurlijk kunt ge met een niet gehomologeerde wagen meer in de problemen komen. dat wordt hier niet ontkend, volgens mij. er worden enkel maar argumenten aangehaald over het feit dat chiptuning op zich geen extra gevaar op de weg met zich meebrengt, en aldus eigenlijk beter ook gelegaliseerd zou worden. wat dat te maken heeft met zogenaamd ontkennen dat de zon elke morgen opgaat, is mij persoonlijk een raadsel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Evert Bekijk Berichten
      Man man, ik geef een voorbeeld en onmiddellijk proberen jullie opnieuw te ontkennen dat elke morgen de zon opgaat. Noem het dan géén straatrace, maar gewoon eens de topsnelheid testen. Ik wou enkel en alleen aantonen met een voorbeeld dat de kans bestaat dat je ooit met vodden zit, onder meer met je verzekering, omdat je met een wederrechtelijke toestand zit.
      Ik vraag mij af wie hier de oogkleppen opheeft. Dus ik neem aan dat de believers er rotsvast van overtuigd zijn dat je nooit méér in de problemen kan komen met een niet-gehomologeerde wagen dan met een gehomologeerde wagen.

Gelukkig zijn er andere leden die wel alles in de juiste context kunnen bekijken. En daar dient dit topic voor, denk ik.
      Ik wil nog eens even wat parameters van het door u gesimuleerde ongeval aanpassen.
      Stel, het is geen straatrace, maar de bestuurder reed wel 100 op een weg waar hij slechts 70 mocht doen. In een bocht verliest hij de controle over het stuur, geraakt van de weg, en rijdt in op een boom. Zijn bijzitter laat hierbij het leven. Gaat in dit geval de verzekering uitbetalen, ja of neen?
      OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
        Ik wil nog eens even wat parameters van het door u gesimuleerde ongeval aanpassen.
        Stel, het is geen straatrace, maar de bestuurder reed wel 100 op een weg waar hij slechts 70 mocht doen. In een bocht verliest hij de controle over het stuur, geraakt van de weg, en rijdt in op een boom. Zijn bijzitter laat hierbij het leven. Gaat in dit geval de verzekering uitbetalen, ja of neen?
        Op u vraag heb ik geen idee, wat ik wel weet van mijn verzekering is dat als ze via een uitlezing merken dat er illegale software opzit, dat ze zich terug trekken van alle kosten. Hoe merken ze zoiets, beetje als evert zijn voorbeeld, topsnelheid is 180 maar de snelheidsmeter bleef op 205 staan... Dan gaan ze dat wel beginnen uitzoeken hoe zoiets mogelijk is
        Last edited by Namaz; 10/12/2012, 19:35.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
          Ik ga deze vraag eens stellen aan mijn verzekeringsagent.
          Ik heb net een mail verstuurd. Ik ben benieuwd naar hun antwoord.
          OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Kan een ECU eigenlijk statisch uitgelezen worden, op bijvoorbeeld illegale software?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
              Kan een ECU eigenlijk statisch uitgelezen worden, op bijvoorbeeld illegale software?
              Als ik mijn verzekering mag geloven wel ja

Comment

• Yep. Indien alles vergeleken wordt met originele software. Checksum moet nagekeken worden...
                Maar daar heb je natuurlijk speciale tools voor nodig.

Comment

• En die hebben ze

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                    Op u vraag heb ik geen idee, wat ik wel weet van mijn verzekering is dat als ze via een uitlezing merken dat er illegale softare opzit, dat ze zich terug trekken van alle kosten. Hoe merken ze zoiets, beetje als evert zijn voorbeeld, topsnelheid is 180 maar de snelheidsmeter bleef op 205 staan... Dan gaan ze dat wel beginnen uitzoeken hoe zoiets mogelijk is
                    als het ooit al zover komt, begint ge een procedure tegen uw verzekering. tenzij ge echt zo stom waart om 25 km/h harder te gaan rijden met uw gechipte bak dan wat hij origineel kan halen, dan vind ik dat ge met uw gat op de blaren moogt gaan zitten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door onefivenine Bekijk Berichten
                      als het ooit al zover komt, begint ge een procedure tegen uw verzekering. tenzij ge echt zo stom waart om 25 km/h harder te gaan rijden met uw gechipte bak dan wat hij origineel kan halen, dan vind ik dat ge met uw gat op de blaren moogt gaan zitten.
                      Hoeft volgens mij zelf geen 25 per uur zijn, mijn punt gaat daar trouwens niet om. Maar om het feit dat ze wel degelijk de middelen hebben om zoiets op te sporen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Evert Bekijk Berichten

Ik vind toch ook dat ge rap op uw paard zit.
                        Deze stellingen zijn hier al tig keren gepasseerd.
                        De antwoorden ook. Het is altijd mogelijk maar hoe groot is de kans momenteel. Het moet er al serieus over zijn zoals bij een straatrace. Denk je nu echt dat ze die amg van overlaatst gaan controleren.
                        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                          Ik vind toch ook dat ge rap op uw paard zit.
                          Deze stellingen zijn hier al tig keren gepasseerd.
                          De antwoorden ook. Het is altijd mogelijk maar hoe groot is de kans momenteel. Het moet er al serieus over zijn zoals bij een straatrace. Denk je nu echt dat ze die amg van overlaatst gaan controleren.

Neen die amg niet, staat op nederlands kenteken en daar is het legaal

Comment

• Ik heb anders de indruk dat de pro-chippers sneller op hun paard zitten dan de mensen die hier hun bedenkingen bij het chippen plaatsen.

Kijk dan maar allemaal verder naast de kwestie als je het niet onder ogen wil zien. Waarschijnlijk gaat er voor de meesten toch geen gevolg aanhangen. Maar daarmee is nog niet alles op de correcte manier verlopen. Of je daarmee kan leven of niet moet je voor jezelf uitmaken. Maar ontkennen dat het niet mag, ookal zijn er door verschillende leden al genoeg argumenten aangehaald, dat is dan toch ook maar jezelf blaasjes wijsmaken. Maar bon, als je je daar beter mee voelt...

En over het feit dat ze het niet controleren. Als je een tuinhuis zet van 30 vierkante meter in je tuin zonder bouwvergunning, op een plaats waar maar 10 vierkante meter toegelaten is, dan ben je in overtreding. Het kan zijn dat er pas veel later iemand over komt klagen, of dat er zelfs nooit een haan naar kraait. Maar het staat zo op papier dat het maximaal 10 vierkante meter mag zijn, dus al wat meer is te veel. Of je gestraft wordt maakt niet uit en dat hoeft ook helemaal voor mij niet. Maar dan moet je jezelf niet wijsmaken dat jij een uitzondering verdient om je tuinhuis groter te maken.
                            En ik zou nooit klagen moest mijn buur een groter tuinhuis zetten dan toegelaten . Moest hij echter blijven ontkennen dat het niet mag dan zou hij niet bepaald goede punten scoren. Tenzij hij niet goed op de hoogte is. Onwetendheid is geen ramp.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3 E46 SMGII Bekijk Berichten
                              Ik heb anders de indruk dat de pro-chippers sneller op hun paard zitten dan de mensen die hier hun bedenkingen bij het chippen plaatsen.

Kijk dan maar allemaal verder naast de kwestie als je het niet onder ogen wil zien. Waarschijnlijk gaat er voor de meesten toch geen gevolg aanhangen. Maar daarmee is nog niet alles op de correcte manier verlopen. Of je daarmee kan leven of niet moet je voor jezelf uitmaken. Maar ontkennen dat het niet mag, ookal zijn er door verschillende leden al genoeg argumenten aangehaald, dat is dan toch ook maar jezelf blaasjes wijsmaken. Maar bon, als je je daar beter mee voelt...

En over het feit dat ze het niet controleren. Als je een tuinhuis zet van 30 vierkante meter in je tuin zonder bouwvergunning, op een plaats waar maar 10 vierkante meter toegelaten is, dan ben je in overtreding. Het kan zijn dat er pas veel later iemand over komt klagen, of dat er zelfs nooit een haan naar kraait. Maar het staat zo op papier dat het maximaal 10 vierkante meter mag zijn, dus al wat meer is te veel. Of je gestraft wordt maakt niet uit en dat hoeft ook helemaal voor mij niet. Maar dan moet je jezelf niet wijsmaken dat jij een uitzondering verdient om je tuinhuis groter te maken.
                              En ik zou nooit klagen moest mijn buur een groter tuinhuis zetten dan toegelaten . Moest hij echter blijven ontkennen dat het niet mag dan zou hij niet bepaald goede punten scoren. Tenzij hij niet goed op de hoogte is. Onwetendheid is geen ramp.
                              :-) ik vraag mij af welke posts gij hier leest, eigenlijk. want ik zie hier echt niet veel volk dat ONTKENT dat het niet mag. wel veel realisten die de werkelijkheid in belgië snappen.

Comment

• ik denk dat mrm3 een niet te veel plaatste

Comment

:-) ik vraag mij af welke posts gij hier leest, eigenlijk. want ik zie hier echt niet veel volk dat ONTKENT dat het niet mag. wel veel realisten die de werkelijkheid in belgië snappen.
                                  De werkelijkheid in België snappen is voor een deel ook de werkelijkheid ontlopen lijkt me.

Comment

En wat als dat te hard rijden gebeurd in een afdaling (baraque fraiture ofzo bv). Daar halen de meesten zonder chip als ze willen ook meer als de topsnelheid?

Comment

• ow ja
                                      www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk Berichten
                                        En wat als dat te hard rijden gebeurd in een afdaling (baraque fraiture ofzo bv). Daar halen de meesten zonder chip als ze willen ook meer als de topsnelheid?
                                        weliswaar een 'plezante' opmerking, maar met zo'n argumenten gaan we niet ver geraken, denk ik :-) :-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3 E46 SMGII Bekijk Berichten
                                          De werkelijkheid in België snappen is voor een deel ook de werkelijkheid ontlopen lijkt me.
                                          de werkelijkheid is dan ook dat belgen sterk zijn in de werkelijkheid te ontlopen :-)

Comment

Working...
                                          X