Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Speeltuin Tuningkid: Is tuning illegaal?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
    Wel als 't een OEM onderdeel is. Bvb. RS4 remmen op een A4 mag. Maar iemand met een RS4 kan niet ineens een custom BBK plaatsen.

Ik snap dat er veel prutsers tussen de "tuners" (tuners as in: bestuurders van een auto die zelf modificatie's aan hun auto willen doen bvb. remmen-upgrade) zitten en dat er een risico bestaat dat bvb. door slecht materiaal / slechte montage de wagen misschien een gevaar op de weg wordt. Maar 't enige verschil is nu dat vele mensen de aanpassingen toch aan hun auto doen en hem dan voor de keuring weer "origineel zetten". Dus ze zouden beter dingen zoals upgraden van remmen en dergelijke gewoon toestaan en dan op de keuring eens een paar competente mensen steken die effectief kennis van wagens hebben (en niet zo gewoon een intern opleidingske van de keuring zelf gedaan hebben waar iedereen zonder enige achtergrond met auto's aan kan beginnen) en hun dan laten beslissen of de aanpassing correct en volgens de normen gebeurd is.

België is op 't gebied van autorijden echt kak, als ik naar bepaalde buurlanden kijk waar ze al veel verder gevorderd staan mbt aanpassingen en dergelijke (en de legalisatie errond).

Inderdaad, steek op uw standaard Golf de beste Brembo remmen en op de keuring gaan ze zeggen, hela dat is niet origineel. Natuurlijk niet want dan kost die Golf nieuw 5000€ meer. Dat hij daardoor 5 X beter remt daar gaat het dan niet over.
    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Die chiptuning topics zouden beter gesloten worden, wa nen hoop gebleit seg. Hier komen zagen dat chiptuning ni mag en voorts waarschijnlijk met een stuk in kloten rondrijden! Dat iedereen is zijn goesting doet hè met zijn auto, ik heb liever iemand die zijn auto chipt dan èèn of den andere die met zijn zatte botten rondrijdt want das nog iet gevaarlijker imho. Ik heb al mijn auto's al gechipt en so what, het rijdt gewoon beter na tuning.
      2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport

2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Niko80 Bekijk Berichten
        Die chiptuning topics zouden beter gesloten worden, wa nen hoop gebleit seg. Hier komen zagen dat chiptuning ni mag en voorts waarschijnlijk met een stuk in kloten rondrijden! Dat iedereen is zijn goesting doet hè met zijn auto, ik heb liever iemand die zijn auto chipt dan èèn of den andere die met zijn zatte botten rondrijdt want das nog iet gevaarlijker imho. Ik heb al mijn auto's al gechipt en so what, het rijdt gewoon beter na tuning.
        Groot gelijk! Echt waar.

Verstuurd van mijn GT-I9001 met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Xenobe Bekijk Berichten
          Groot gelijk! Echt waar.

Oe kunde gij danu weten?
          BMW X5 45e

Comment

• dat van die rs remmen is ook het eerste wat ik ervan hoor, als je vb trommels vanachter hebt mag je ook geen schijven plaatsen ook al zijn er uitvoeringen van je model met schijven

dit vind ik terug

Het remsysteem is een van de cruciale elementen voor de verkeersveiligheid. Om geen risico’s te nemen voor zowel de inzittenden van het voertuig als de andere weggebruikers, is het verboden om aan het remsysteem te raken.

Het vervangen van remschijven (niet de remblokken) is toegestaan mits te voldoen aan de Europese Richtlijn 1400/2002met attest.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door drejek Bekijk Berichten
              dat van die rs remmen is ook het eerste wat ik ervan hoor, als je vb trommels vanachter hebt mag je ook geen schijven plaatsen ook al zijn er uitvoeringen van je model met schijven
              Dit klopt, heb ik vergeten bij te zeggen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                Wat heeft crimineel gedrag te maken met het niet meer kunnen aankopen van een droom wagen door de hoge taksen. Anders heb je altijd een intellectuele uitleg klaar maar nu kan ik u niet meer volgen.
                Het was op "als je er één wilt koop er u dan één" dat ik een reactie gaf.
                Dat dit onmogelijk gemaakt word voor de gewone mensen.
                Ik heb geen woord gezegd over die gechipte 1.4.

Dieven en verkrachters, car en home jackers (die thuis zitten met een enkelband of zelf maar voorwaardelijk hebben) dat zijn de criminelen.
                Stop er aub mee een mens die zijn wagen met 20 pk opdrijft of een cafe baas die een een zakje chips in het zwart verkoopt een crimineel te noemen.
                En spreek niet van de veiligheid als iemand zijn 130 pk opvoert naar 160 pk als je die wagen ook zo fabriek af kan kopen. Het is enkel de staat die 1000€ misloopt.
                Heb ook eens zin om te muggenziften.

1000€ mislopen is niet helemaal correct.
                Op de tuning wordt BTW betaald en dan nog eens belastingen.
                + de investeringen die we doen laten de economie draaien.
                Sociale lasten gaan de hoogte in en zo mislopen ze uiteindelijk maar de helft meer ;-)

Nu gaat er ineens een belletje rinkelen.
                Wij criminelen laten de economie draaien. Zorgen voor werkgelegenheid enz.
                Dus als ze hier ook nog eens moeilijk over gaan doen kunnen ze weer zoveel mensen dopgeld uitbetalen wat dus nog een negatief effect heeft op de staatskas!!

Bij deze worden onze criminele acties opgehoffen door onze goede daden...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                  Oe kunde gij danu weten?
                  Omdat het mijn mening is & in een land met vrije meningsuiting kan dat al tellen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
                    Heb ook eens zin om te muggenziften.

1000€ mislopen is niet helemaal correct.
                    Op de tuning wordt BTW betaald en dan nog eens belastingen.
                    + de investeringen die we doen laten de economie draaien.
                    Sociale lasten gaan de hoogte in en zo mislopen ze uiteindelijk maar de helft meer ;-)

Nu gaat er ineens een belletje rinkelen.
                    Wij criminelen laten de economie draaien. Zorgen voor werkgelegenheid enz.
                    Dus als ze hier ook nog eens moeilijk over gaan doen kunnen ze weer zoveel mensen dopgeld uitbetalen wat dus nog een negatief effect heeft op de staatskas!!

Bij deze worden onze criminele acties opgehoffen door onze goede daden...
                    Neen Geert, ik bedoelde 1000€ mislopen bij het inschrijven van een nieuwe wagen, niet 1000€ van de tuning.
                    Zoals je zegt word op jullie tuning btw betaald en trouwens zo duur zijn jullie nu ook weer niet hé.
                    den borre

Int3x0r

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                      Neen Geert, ik bedoelde 1000€ mislopen bij het inschrijven van een nieuwe wagen, niet 1000€ van de tuning.
                      Zoals je zegt word op jullie tuning btw betaald en trouwens zo duur zijn jullie nu ook weer niet hé.
                      Awel ja, dus via deze weg recupereren ze een deel van wat ze bij de inschrijving mislopen.
                      We zijn idd niet te duur en hopen dit zo lang mogelijk te kunnen behouden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                        Gezien veiligheid primeert op de openbare weg, is die homologatie essentieel. Ik zou alvast niet graag een accident hebben met iemand die zijn auto oppept naar dubbele vermogens, maar "vergeet" van zijn wegligging, banden en remmen overeenkomstig aan te passen - en daar dan mee weggeraakt omdat de wetgeving daar geen graten in ziet. Er zijn al genoeg weekendongevallen met hoge snelheid door gasten die denken dat ze Vettel zijn, extra vermogen goedkoop legaal maken gaat die situatie alleen maar erger maken.
                        Het is niet alleen dat. Niet gehomologeerd, betekent eveneens niet verzekerd. Je verzekeraar zal bij een ongeval in fout niet tussenkomen. Met andere woorden, mag je alle schade zelf vergoeden. Dat kan oplopen tot in de miljoenen euro's. Dan mag je Uw leven lang betalen. Voor een niet-gehomologeerd chipke.
                        Let wel: ik ben niet tegen het chippen op zich, de eigenaar van de auto in kwestie moet maar zijn verantwoordelijkheid nemen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Evert Bekijk Berichten
                          Het is niet alleen dat. Niet gehomologeerd, betekent eveneens niet verzekerd. Je verzekeraar zal bij een ongeval in fout niet tussenkomen. Met andere woorden, mag je alle schade zelf vergoeden. Dat kan oplopen tot in de miljoenen euro's. Dan mag je Uw leven lang betalen. Voor een niet-gehomologeerd chipke.
                          Let wel: ik ben niet tegen het chippen op zich, de eigenaar van de auto in kwestie moet maar zijn verantwoordelijkheid nemen.
                          Ik zal u daar is op antwoorden, mijne collega is 2 jaar geleden bij een ongeval betrokken geraakt met dodelijke afloop, en dus bijgevolg is zijn auto in beslag genomen door het parket voor onderzoek. De wagen is na 3 weken terug vrijgegeven omdat er niks op aan te merken was, en deze was wel degelijk gechipt . Dus al da gepanikeer is voor niks nodig denk ik dan. Allemaal heilige precies hier

Comment

Ik zal u daar is op antwoorden, mijne collega is 2 jaar geleden bij een ongeval betrokken geraakt met dodelijke afloop, en dus bijgevolg is zijn auto in beslag genomen door het parket voor onderzoek. De wagen is na 3 weken terug vrijgegeven omdat er niks op aan te merken was, en deze was wel degelijk gechipt . Dus al da gepanikeer is voor niks nodig denk ik dan. Allemaal heilige precies hier
                            Dan heeft de expert z'n werk niet goed gedaan, en heeft 'm bijgevolg wreed veel geluk gehad.

Comment

Ik zal u daar is op antwoorden, mijne collega is 2 jaar geleden bij een ongeval betrokken geraakt met dodelijke afloop, en dus bijgevolg is zijn auto in beslag genomen door het parket voor onderzoek. De wagen is na 3 weken terug vrijgegeven omdat er niks op aan te merken was, en deze was wel degelijk gechipt . Dus al da gepanikeer is voor niks nodig denk ik dan.
                              Precies nog fier op ook ?

Comment

• Waaruit laat hij blijken dat hij er fier op is? Hij geeft gewoon feiten weer en was zelf niet betrokken.

Verstuurd van mijn HTC One X+ met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten
                                  Precies nog fier op ook ?
                                  ik vind mijn negeer knopke niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door allalin Bekijk Berichten
                                    Waaruit laat hij blijken dat hij er fier op is? Hij geeft gewoon feiten weer en was zelf niet betrokken.

Verstuurd van mijn HTC One X+ met Tapatalk
                                    Merci, toch nog iemand die kan verstandelijk lezen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                      Dan heeft de expert z'n werk niet goed gedaan, en heeft 'm bijgevolg wreed veel geluk gehad.
                                      Dat ontken ik niet, ik wil gewoon zeggen dat als ze het in zo'n geval al ni serieus controleren. Wat zou het dan voor de rest.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

De meeste motorfietsen zijn op papier 100 pk maar staan bij aflevering op vol vermogen en dat is al 20 jaar algemeen geweten.
                                        Dagelijks gebeuren er zware ongevallen mee. ( in 85% de fout van de automobilist)
                                        Ik heb nog nooit geweten dat er een verzekering moeilijk doet en de verzekerde laten vallen heeft.
                                        Bij een aanrijding van 2 wagens aan 50 per uur, zou die chip daar iets mee te maken hebben?
                                        Misschien was één van de twee in zijn oog aan het wrijven.
                                        Ik zal een voorstel indienen dat het verboden moet worden in uw oog te wrijven tijdens het rijden.
                                        Ik stop met dit topic te volgen want het zijn enkel de muggenzifters en pietjes precies die hier hun ongenoegen uiten.
                                        Mensen die constant door hun raam staan te kijken om anderen te bekritiseren en denken dat ze de enige weldoener in de wereld zijn.
                                        Jakkel dat laatste is niet aan u gericht hé.
                                        den borre

Int3x0r

Comment

• bij een auto die niet meer comform is moest dacht ik ook steeds bewezen worden dat dat onderdeel ook de oorzaak van het ongeval is geweest.
                                          stel je mag niet met 17'' velgen op je wagen rijden en je rijdt er toch mee, je krijgt een ongeval zal het moeten bekeken worden of wel degelijk die 17'' velgen oorzaak van het ongeval is geweest.

Comment

Working...
                                          X