Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Speeltuin Tuningkid: Is tuning illegaal?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Speeltuin Tuningkid: Is tuning illegaal?

Aangezien er talloze discuties ontstaan in topics over illegaliteit van de chiptuning lijkt het een goed idee hier een topic over te openen.
    Tuningkid en alle leden kunnen hier naar hartelust debateren over deze vraag.

Hierdoor kunnen we mss verhinderen dat de andere topics verziekt worden.

Ik stel aan tuningkid voor om even al zijn argumeten van de voorbije maanden neer te leggen en dan kan hij hier verder naar hartelust posten.

Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
    Aangezien er talloze discuties ontstaan in topics over illegaliteit van de chiptuning lijkt het een goed idee hier een topic over te openen.
    Tuningkid en alle leden kunnen hier naar hartelust debateren over deze vraag.

Hierdoor kunnen we mss verhinderen dat de andere topics verziekt worden.

Ik stel aan tuningkid voor om even al zijn argumeten van de voorbije maanden neer te leggen en dan kan hij hier verder naar hartelust posten.
    Of hem te bannen, lijkt mij intressanter.
    2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport

2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE

Comment

Begin al eens met wanneer je een vraag stelt, er een vraagteken achter te zetten. Zeker als topictitel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Niko80 Bekijk Berichten
        Of hem te bannen, lijkt mij intressanter.

Bahnee,is altijd lachen geblazen als die kerel iets post

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
          Begin al eens met wanneer je een vraag stelt, er een vraagteken achter te zetten. Zeker als topictitel.
          ¿

Dat lukt niet zo goed met zijn spaans familie-toetsenbord, die staan ondersteboven...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten
            ¿

Dat lukt niet zo goed met zijn spaans familie-toetsenbord, die staan ondersteboven...
            Zie je wel,altijd lachen geblazen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
              Zie je wel,altijd lachen geblazen!

Verstuurd van mijn GT-I9001 met Tapatalk

Comment

¿

ik heb geen tijd om de hele dag achter mijn pc te zitten. moet het stellen met mijn iphone, al rijdend.
                Oeps, hoofdletter vergeten.
                Shit, weer een overtreding!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
                  moet het stellen met mijn iphone, al rijdend.
                  Shit, weer een overtreding!
                  Shit, rijden en sms'en....

Comment

Ik heb bij mij 225 op een 8,5 en achteraan een 255 op een 9,5. Dat zijn velgen van een halve duim breder dan origineel. Gaat nog net vind ik.

Misschien zelf beginnen met het goede voorbeeld te geven alvorens anderen op de vingers te tikken wat betreft de conformiteit van hun voertuig (chiptuning). Dit is mijn eerste en mijn laatste post. Ik heb geen tijd om hier elk moment van de dag mee bezig te zijn.

Comment

¿

LoL... Tuningkid is echt te grappig

Comment

Om er wat leven in te houden:
                        Het is niet dat ik vind dat tuningkid geen gelijk heeft. Ik weet het niet echt. Daarvoor is de wet voor MIJ te onduidelijk.
                        Het lijkt er wel op dat hij weet waarover hij praat.
                        Maar door dat elke 4 posts te vermelden en te herhalen komt hij niet sympathiek over.
                        Als hij dan nog begint te zeuren dat er iemand zijn adres een verkeerd postbusnummer vermeld, en daar blijft over doorbomen, tsja, dan is ook het laatste grijntje sympathie snel verdwenen.
                        Misschien is dat net zijn bedoeling.

Hij steekt ook enorm veel tijd in het uitspitten van het doen en laten van bepaalde tuners. Vreemd, want uit zijn posts blijkt wel dat het geen onintelligente kerel moet zijn.
                        Een aanbod van 1 van die tuners om eens samen een koffie of een pintje te gaan drinken om de meningsverschillen eens uit te babbelen, sloeg hij ook al met verve af.

Kom op Tuningkid, laat weten wie je bent, en wat je drijfveer is. Misschien kunnen er dan wel wat mensen meer begrip voor je tonen.

doʞ uɾız do plǝɹǝʍ ǝp sı ʇɐp 'sɹǝunʇ ɹooʌ ɯnɹoɟ
                        uǝǝ do pıʞƃuıunʇ :lɐɹooʌ uǝ
                        Last edited by ; 21/11/2012, 15:01.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dRbFmc Bekijk Berichten
                          Misschien zelf beginnen met het goede voorbeeld te geven alvorens anderen op de vingers te tikken wat betreft de conformiteit van hun voertuig (chiptuning). Dit is mijn eerste en mijn laatste post. Ik heb geen tijd om hier elk moment van de dag mee bezig te zijn.
                          Originele bandenmaten leggen op een velgske dat (amper) 12 mm breder is dan origineel. Een velgmaat die trouwens door alle BMW huistuners gebruikt wordt en compleet binnen de toleranties valt. Mijn 225 winterbanden van bij BMW zelf liggen achteraan ook op een 12 mm zogezegd te brede velg. Maar hé, geen probleem hoor, ik ben in overtreding. In proportie net iets minder dan een kar efkes 50 Pk extra te geven. Maar je hebt gelijk. Ik heb daar geen problemen mee om dat toe te geven, bijgevolg mag je mij gerust op de vingers tikken. Moest iedereen die met foute dingen bezig is nu eens net hetzelfde doen. Dat zou pas leuk zijn. Nog iets?

Groetjes

Comment

@Tuningkid
                            Stel dat mijn ECU kapotgaat. En ik vind ergens op de 2e handsmarkt een passende ECU van een verkeerd motortype
                            BV Ik heb een MB ML320CDI en ik vind een ecu van een MB ML280, Is het dan legaal om hem door ziptuning of dergelijk passend voor mijn wagen te laten maken?

Comment

nee mark

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Motormark Bekijk Berichten
                                @Tuningkid
                                Stel dat mijn ECU kapotgaat. En ik vind ergens op de 2e handsmarkt een passende ECU van een verkeerd motortype
                                BV Ik heb een MB ML320CDI en ik vind een ecu van een MB ML280, Is het dan legaal om hem door ziptuning of dergelijk passend voor mijn wagen te laten maken?
                                Software 1 op 1 overschrijven van het één 320 ML-ECU op het ander 280 LM-ECU is niet illegaal neen.

Comment

Software 1 op 1 overschrijven van het één 320 ML-ECU op het ander 280 LM-ECU is niet illegaal neen.
                                  En software laten schrijven met dezelfde max vermogen, maar met andere koppelverloop?

Comment

En een origineel Mini tuningpakket van John cooper works? Gaat van 163 pk naar +- 200 pk
                                    Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                                    Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                                    Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Motormark Bekijk Berichten
                                      En software laten schrijven met dezelfde max vermogen, maar met andere koppelverloop?
                                      Ja, dat weer wel. Dit valt onder de verboden tuning/verbouwing/afstelling.

Comment

Serieus?
                                        Dus zelf een kleine wijziging in de koppelcurve is verboden?
                                        Is dat niet wat extreem? Aangezien het max vermogen hetzelfde blijft.

Uiteindelijk doe je toch niets echt verkeerd.
                                        Dat vermogen bijgeven illegaal is, dat snap ik maar al te goed.

Maar is dit dan ook voor moto's zo? Want velen rijden met een Powercommander, waarbij het mogelijk is de power bij elk toerental te regelen.

Ik veronderstel dat dit dan ook illegaal is?

Greets

Comment

Working...
                                        X