Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Speeltuin Tuningkid: Is tuning illegaal?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
    Ik geef toch de voorkeur aan mijn Remington Compact Portable.
    mmm nice

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
      damn nu maak je me nieuwsgierig, kom dan maar snel langs
      Het zal dus nog niet voor dinsdagmorgen zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Motormark Bekijk Berichten
        Het zal dus nog niet voor dinsdagmorgen zijn.
        Kijk eens door t venster ik zie u
        Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
        Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
        Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door allalin Bekijk Berichten
          Is da vergunningsplichtig en ge hebt dan toch 1 want anders wordt tuningkid boos :cool:

Verstuurd van mijn HTC One X+ met Tapatalk
          Hij heeft da voor tuningkid gekocht.
          2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport

2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE

Comment

Of de kid nu gelijk heeft dat het legaal of niet legaal is , laat ik in het midden ,maar vind ook wel dat als je een wagen koopt der niet hoeft aan te prullen.als je volgens mij een 1.6 koopt en wil dat deze gaat als een 3.0 koop u dan een 3.0
            mijn bescheiden mening
            mvg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door willytoyota Bekijk Berichten
              Of de kid nu gelijk heeft dat het legaal of niet legaal is , laat ik in het midden ,maar vind ook wel dat als je een wagen koopt der niet hoeft aan te prullen.als je volgens mij een 1.6 koopt en wil dat deze gaat als een 3.0 koop u dan een 3.0
              mijn bescheiden mening
              mvg
              En als ik al nen 3.0L heb? En er bestaat geen zwaardere, mag het dan wel willy?

Comment

mijn bescheiden mening
                mvg
                Die 3.0 kost wel duizenden euro's meer dankzij vadertje staat.
                Zowel in aankoop, de inschrijving en de jaarlijkse taksen.

Vroeger kon een gewone werkmens nog zijn droom wagen aanschaffen.
                Hij woonde en leefde bescheiden en spaarde voor zijn droom.
                Nu moet je voor een basic porsche van 10 jaar oud 1500€ per jaar neerleggen.
                Welke gewone arbeider kan dat heden ten dage nog betalen.
                Of mogen enkel de rijken nog genieten van de mooie dingen?
                den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                  Die 3.0 kost wel duizenden euro's meer dankzij vadertje staat.
                  Zowel in aankoop, de inschrijving en de jaarlijkse taksen.

Vroeger kon een gewone werkmens nog zijn droom wagen aanschaffen.
                  Hij woonde en leefde bescheiden en spaarde voor zijn droom.
                  100% gelijk!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                    ...dus dit is jouw excuus om crimineel gedrag te uiten ?

Comment

lol @ crimineel gedrag.

tis niet omdat de staat zegt dat het niet mag dat je daarom direct een zware crimineel bent.
                      indien zo, gelieve dan ook u gras niet af te rijden op zondag en ook geen witte was buiten te hangen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Niko80 Bekijk Berichten
                        En als ik al nen 3.0L heb? En er bestaat geen zwaardere, mag het dan wel willy?
                        Volgens mij kun je momenteel wagen vinden met een motor tot 8300cc, dus waarom zou je geen zwaardere vinden

Oorspronkelijk geplaatst door Niko80 Bekijk Berichten
                        100% gelijk!
                        waarom moet het een porsche zijn ?? koop u een bmw van wat jaren oud deze zijn toch betaalbaar

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten
                          ...dus dit is jouw excuus om crimineel gedrag te uiten ?
                          Wat heeft crimineel gedrag te maken met het niet meer kunnen aankopen van een droom wagen door de hoge taksen. Anders heb je altijd een intellectuele uitleg klaar maar nu kan ik u niet meer volgen.
                          Het was op "als je er één wilt koop er u dan één" dat ik een reactie gaf.
                          Dat dit onmogelijk gemaakt word voor de gewone mensen.
                          Ik heb geen woord gezegd over die gechipte 1.4.

Dieven en verkrachters, car en home jackers (die thuis zitten met een enkelband of zelf maar voorwaardelijk hebben) dat zijn de criminelen.
                          Stop er aub mee een mens die zijn wagen met 20 pk opdrijft of een cafe baas die een een zakje chips in het zwart verkoopt een crimineel te noemen.
                          En spreek niet van de veiligheid als iemand zijn 130 pk opvoert naar 160 pk als je die wagen ook zo fabriek af kan kopen. Het is enkel de staat die 1000€ misloopt.
                          den borre

Int3x0r

Comment

waarom moet het een porsche zijn ?? koop u een bmw van wat jaren oud deze zijn toch betaalbaar[/QUOTE]

Als voor u een Bmw al een droomwagen is.
                            De helft van Belgie rijd met ene.
                            den borre

Int3x0r

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                              lol @ crimineel gedrag.

tis niet omdat de staat zegt dat het niet mag dat je daarom direct een zware crimineel bent.
                              indien zo, gelieve dan ook u gras niet af te rijden op zondag en ook geen witte was buiten te hangen.
                              Uw gras afrijden op zondag is niet overal verboden. Dit word per gemeente geregeld.
                              Bij ons mag het wel maar niet met een tractor.
                              Ik wil het u juist even meegeven voor sommigen u hier om de oren slaan met wetteksten.
                              Dienen witte was kan ik toch niet buiten hangen door al die Lambo's en Ferrari's hun hoge co die hier in de straat rondrijden, of zou het door al die ongekeurde oude diesels uit het Oostblok zijn.
                              den borre

Int3x0r

Comment

Het 2de denk ik, de laatste 10 jaar vermenigvuldigde ze X10. tuningkid, ooit al gereden als je 3 pintjes ophad, dat mag ook niet.
                                Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                                Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                                Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Volgens mij kun je momenteel wagen vinden met een motor tot 8300cc, dus waarom zou je geen zwaardere vinden

waarom moet het een porsche zijn ?? koop u een bmw van wat jaren oud deze zijn toch betaalbaar

Ja dan zijn zeer sportieve wagens met hun 8,3ltr motor Als je nu bv een M3 koopt, groter dan 4 ltr kan je ze niet krijgen hoor.

Ieder doe zijn ding toch, live and let live.
                                  BMW X5 45e

Comment

Het argument van het vermogen ivm droomwagens en werkmensen gaat niet op. Ofwel koop je een auto met een gehomologeerd hoger vermogen, al dan niet nieuw, en betaal je daar de taksen op. Ofwel koop je een exemplaar met een lager vermogen, trek je dat vermogen op, homologeer je de wijziging... en betaal je daar alweer de taksen op. Wat het argument van de onbetaalbare werkmensendroom inhoudt, is dat je de taksen ontwijkt door met een niet-gehomologeerd voertuig rond te rijden. Dus twee keer in overtreding.

Gezien veiligheid primeert op de openbare weg, is die homologatie essentieel. Ik zou alvast niet graag een accident hebben met iemand die zijn auto oppept naar dubbele vermogens, maar "vergeet" van zijn wegligging, banden en remmen overeenkomstig aan te passen - en daar dan mee weggeraakt omdat de wetgeving daar geen graten in ziet. Er zijn al genoeg weekendongevallen met hoge snelheid door gasten die denken dat ze Vettel zijn, extra vermogen goedkoop legaal maken gaat die situatie alleen maar erger maken.

Comment

volgens de Belgische keuring mag je ook je remmen niet verbeteren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door drejek Bekijk Berichten
                                        volgens de Belgische keuring mag je ook je remmen niet verbeteren
                                        Wel als 't een OEM onderdeel is. Bvb. RS4 remmen op een A4 mag. Maar iemand met een RS4 kan niet ineens een custom BBK plaatsen.

Ik snap dat er veel prutsers tussen de "tuners" (tuners as in: bestuurders van een auto die zelf modificatie's aan hun auto willen doen bvb. remmen-upgrade) zitten en dat er een risico bestaat dat bvb. door slecht materiaal / slechte montage de wagen misschien een gevaar op de weg wordt. Maar 't enige verschil is nu dat vele mensen de aanpassingen toch aan hun auto doen en hem dan voor de keuring weer "origineel zetten". Dus ze zouden beter dingen zoals upgraden van remmen en dergelijke gewoon toestaan en dan op de keuring eens een paar competente mensen steken die effectief kennis van wagens hebben (en niet zo gewoon een intern opleidingske van de keuring zelf gedaan hebben waar iedereen zonder enige achtergrond met auto's aan kan beginnen) en hun dan laten beslissen of de aanpassing correct en volgens de normen gebeurd is.

België is op 't gebied van autorijden echt kak, als ik naar bepaalde buurlanden kijk waar ze al veel verder gevorderd staan mbt aanpassingen en dergelijke (en de legalisatie errond).

Comment

• [QUOTE=brammelo;4997886]Het argument van het vermogen ivm droomwagens en werkmensen gaat niet op. Ofwel koop je een auto met een gehomologeerd hoger vermogen, al dan niet nieuw, en betaal je daar de taksen op. Ofwel koop je een exemplaar met een lager vermogen, trek je dat vermogen op, homologeer je de wijziging... en betaal je daar alweer de taksen op. Wat het argument van de onbetaalbare werkmensendroom inhoudt, is dat je de taksen ontwijkt door met een niet-gehomologeerd voertuig rond te rijden. Dus twee keer in overtreding.

Gezien veiligheid primeert op de openbare weg, is die homologatie essentieel. Ik zou alvast niet graag een accident hebben met iemand die zijn auto oppept naar dubbele vermogens, maar "vergeet" van zijn wegligging, banden en remmen overeenkomstig aan te passen - en daar dan mee weggeraakt omdat de wetgeving daar geen graten in ziet. Er zijn al genoeg weekendongevallen met hoge snelheid door gasten die denken dat ze Vettel zijn, extra vermogen goedkoop legaal maken gaat die situatie alleen maar erger maken.

Ik refereerde enkel naar wat willy zegde "als je een 3.0 wilt, koop er dan een".
                                          Daar gaf ik de reden op waarom weinigen die nog kunnen kopen.
                                          En als men fabriek af een 160 pk verkoopt en in bepaalde landen voor de taks die wagen terug tuned naar 130 pk (ook om meer wagens te kunnen verkopen) is hij daarom niet minder veilig want het is juist dezelfde auto.
                                          Veiligheid is belangrijk voor iedereen, maar waarom rijd dan de helft van België op slecht uitgelijnde banden van het goedkoopste merk.
                                          Het enige contact met de weg en dus één van de belangrijkste elementen aan een wagen.
                                          Vraag eens aan de mensen met welke banden ze rijden en waarom ze deze gekozen hebben.
                                          Er zijn er weinig die in een bandencentrale toekomen en zeggen ik wil merk a, type x in maat y.
                                          Ik ben minder bang van iemand met pakweg 160 pk waarvan zijn auto zijn liefde is en dus tip top in orde staat dan van iemand met 80 pk die niet onderhouden is en op mindere banden rijdt voor de goedkoop, want die kan ook sneller rijden dan toegelaten.
                                          den borre

Int3x0r

Comment

Working...
                                          X