Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Speeltuin Tuningkid: Is tuning illegaal?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• van op how2tune.be

> Andere aanpassingen > Motortuning
    Er loopt een onderzoek naar de mogelijkheden op het vlak van motortuning. Eens we de resultaten van dit onderzoek kennen, komt hierover meer informatie.

anderzijds staat er ook ergens geschreven dat uw motorvermogen maximaal 15% mag afwijken van het originele vermogen(in positieve zin dan). Maar waar dat vermogen dan juist gemeten is staat nergens.

Dus stel wij gaan ervan uit dat een golf bluemotion 90pk aan de wielen moet produceren. Je komt bij een tuning bedrijf waar ze dat accuraat kunnen meten, rarara geen 90pk's op de wielen maar waarschijnlijk ergens in de trend van 15% verlies(aandrijfverliezen). Dat betekent dat je je motorvermogen met ongeveer 30% kunt gaan verhogen zonder dat je daarmee in overtreding bent. Er staat nergens waar het vermogen gemeten moet worden, aan de krukas of aan de wielen.

Ik zou het gewoon doen, maar geen van mijn autos leent zich daarvoor...
    2015 BMW S1000R
    2010 Renault Clio RS Cup
    1987 Volkswagen Golf GTI

Comment

• Dat geloof je toch zelf niet é
      Oorspronkelijk geplaatst door Ice_ken Bekijk Berichten
      van op how2tune.be

> Andere aanpassingen > Motortuning
      Er loopt een onderzoek naar de mogelijkheden op het vlak van motortuning. Eens we de resultaten van dit onderzoek kennen, komt hierover meer informatie.

anderzijds staat er ook ergens geschreven dat uw motorvermogen maximaal 15% mag afwijken van het originele vermogen(in positieve zin dan). Maar waar dat vermogen dan juist gemeten is staat nergens.

Dus stel wij gaan ervan uit dat een golf bluemotion 90pk aan de wielen moet produceren. Je komt bij een tuning bedrijf waar ze dat accuraat kunnen meten, rarara geen 90pk's op de wielen maar waarschijnlijk ergens in de trend van 15% verlies(aandrijfverliezen). Dat betekent dat je je motorvermogen met ongeveer 30% kunt gaan verhogen zonder dat je daarmee in overtreding bent. Er staat nergens waar het vermogen gemeten moet worden, aan de krukas of aan de wielen.

Ik zou het gewoon doen, maar geen van mijn autos leent zich daarvoor...

Comment

• welk gedeelte ?
        fabrikanten geven altijd krukas PKs op.
        krukas pks zijn geen wiel pks.
        stel nu trouwens ook dat je gewoon het pk verlies in de aandrijflijn vermindert. waardoor je meer wielpks hebt. heb je dan een overtreding begaan ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten

1) Een omzendbrief is een in/aanvulling van wetgeving en/of de praktische toepassing ervan.
          Het verbod is wel degelijk wettelijk geregeld in o.a. het KB van 15-03-1968 en andere.
          in dat KB staat NERGENS wat dan ook maar over chiptuning
          De bestrafffing is hier bovendien ook in terug te vinden.
          Tenslotte kan een procureur vervolging instellen adhv een heel arsenaal wetten die allen toepassing hebben op al uw inbreuken.

2) Gij zijt en blijft mededader, of dat nu een kleine of grote advocaat is !
          Ik heb u al eens eerder aangeraden om een échte advocaat te raadplegen. mss moet ik jou eens raadplegen ( check pm )

En waarom doe je dat dan niet ? dat kan enkel de eigenaar van het voertuig

Trouwens naast de vroegere "fraude" met BIV en verzekering komt nu het nieuwe gegeven CO2 bovendrijven waar vele andere aspecten en kortingen op gebaseerd zijn. Reden extra om dit ongewijzigd te laten ! Reden om de herprogrammatie aan te geven en zo minder belasting te betalen want lagere CO2 uitstoot
          ik vrees toch dat je hele theorie omtrend "chiptuning verboden" , gebaseerd is op een omzendbrief, die geen enkel juridisch draagvlak heeft

Comment

• Nog een intressante vergelijking is als je anabole steroieden verkoopt als voedingssupplementen. Verkopen van voedingssupplementen is niet verboden, het laatste wel. Als je ballen zo klein worden als een erwtje, verwacht dan geen schadevergoeding. Als ze ooit binnenvallen kunnen ze u niks maken.....tot ze de produkten testen of een paar van uw klanten ondervragen en ontdekken dat het steroiden zijn. Je mag dan nog argumenteren dat ze ook uw voeding supplementeren maar daarmee gaat uw case niet verdwijnen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten
              Is de omzendbrief van 12-03-2010 al "oud" dan ?
              Redelijk, hoogtijd voor een update conform de europese richtlijnen en in dezelfde moeite ook enkele andere updaten conform dezelfde richtlijnen, exclusief wegcode 1/12/75

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                ik vrees toch dat je hele theorie omtrend "chiptuning verboden" , gebaseerd is op een omzendbrief, die geen enkel juridisch draagvlak heeft
                Misschien niet in Afrika, maar ik meen te veronderstellen dat jouw "firma" in België ligt.
                Weerom een zeer gevaarlijke eigen interpretatie die jij aan de wet geeft Mr BrunoL, maar dat zijn jouw klanten wel gewend hé.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pmmeke Bekijk Berichten
                  Dat geloof je toch zelf niet é
                  Ik zou niet weten waarom niet.

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                  welk gedeelte ?
                  fabrikanten geven altijd krukas PKs op.
                  krukas pks zijn geen wiel pks.
                  stel nu trouwens ook dat je gewoon het pk verlies in de aandrijflijn vermindert. waardoor je meer wielpks hebt. heb je dan een overtreding begaan ?
                  vroeger gaf ducati zijn vermogen op in wielpk's. Nu niet meer...

Het vermogen van een auto is een ruim begrip, tenzij er duidelijk ergens bijstaat dat het wielpk's zijn of krukaspk's.

ik vind:
                  ja er moeten regels zijn, maar niet zo absurd als we ze hier in België hebben...In Nederland en Uk wordt je tenminste niet scheef bekeken met een motorswap. Laat staan een onozel chiptuningkuurke.
                  Last edited by Ice_ken; 29/11/2012, 15:46.
                  2015 BMW S1000R
                  2010 Renault Clio RS Cup
                  1987 Volkswagen Golf GTI

Comment

• [QUOTE

ik vind:
                    ja er moeten regels zijn, maar niet zo absurd als we ze hier in België hebben...In Nederland en Uk wordt je tenminste niet scheef bekeken met een motorswap. Laat staan een onozel chiptuningkuurke.[/QUOTE]

22222222
                    2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport

2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE

Comment

• Mij interesseert het vermogen op de wielen. Ik vind ook dat iedere fabrikant wiel pk moet aangeven. Als een fabrikant bv 300pk aangeeft verwacht ik ook min 300pk en geen 270pk .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door drejek Bekijk Berichten
                        dus als ik het goedbegrijp als je 17'' velgen plaatst en het staat niet op je gelijkvormigheidsattest ben je niet meer verzekerd?
                        en als ik het dan door trek mag je niets aanpassen wat afwijkt van origineel
                        dus als je een moto hebt, je hebt nu ipv die kleine platen van vroeger een grote, je moet een grotere nummerplaat houder hangen(niet meer comform met wat constructeur ooit heeft geplaatst dan zou je dus ook niet meer verzekerd zijn
                        Ik heb geen GVA , mag ik dan gelijk welke maat velgen leggen almachtige tuningkid?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KennyC Bekijk Berichten
                          Ik heb geen GVA , mag ik dan gelijk welke maat velgen leggen almachtige tuningkid?
                          als gij dit durft dan zal god u straffen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                            Mij interesseert het vermogen op de wielen. Ik vind ook dat iedere fabrikant wiel pk moet aangeven. Als een fabrikant bv 300pk aangeeft verwacht ik ook min 300pk en geen 270pk .
                            goeie vraag, ik weet of wist dat duc bij de moto's met wielpk's werkte, hoe zat het dan bij hen met de biv bij de 100 pk-ers ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Niko80 Bekijk Berichten
                              als gij dit durft dan zal god u straffen.
                              Oké, er komen dus 22" chromé spinners onder.

Comment

• Tuningkid jij bent een mens naar mijn hart, zo opkomen voor het recht.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Advocaat van de duivel Bekijk Berichten
                                  Tuningkid jij bent een mens naar mijn hart, zo opkomen voor het recht.
                                  vond je dat zogezegd 12 jaar geleden ook zo cool?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                                    vond je dat zogezegd 12 jaar geleden ook zo cool?
                                    Dankzij die 12 j ,is hij nu gesponsord door sunlight zeep. Misschien daardoor?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Advocaat van de duivel
                                      Die ouwe roestbak van u gaat nu al niet vooruit,laat staan met grote prachtige velgen.
                                      straks nen schup in u kloten me u grote muil (als ge die nog hebt). Ze hadden u beter in den bak gehouden , daar zat ge op uw plek. Tussen het crapuul.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KennyC Bekijk Berichten
                                        straks nen schup in u kloten me u grote muil (als ge die nog hebt). Ze hadden u beter in den bak gehouden , daar zat ge op uw plek. Tussen het crapuul.
                                        Het is "uw kloten" en niet "u kloten". Dat laatste betekent heel iets anders.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Advocaat van de duivel
                                          Die ouwe roestbak van u gaat nu al niet vooruit,laat staan met grote prachtige velgen.
                                          Zeer volwassen!!!
                                          Last edited by Gixxer; 02/12/2012, 02:22.
                                          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Working...
                                          X