Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Speeltuin Tuningkid: Is tuning illegaal?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
    Slimmerik? Welke slimmerik..? Eentje die denkt een ander zijn wereld te verbeteren terwijl de zijne nog op orde moet gebracht worden.
    Ik zal een analoog voorbeeldje geven.

Vanavond is er een reportage op Canvas over zwart geld in het Belgisch voetbal. Er bestaat een circulaire van de fiscus waarin bepaalde grensbedragen worden vermeld die spelers, trainers en afgevaardigden in lagere klassen (ook provinciale) mogen ontvangen. Eenmaal men meer ontvangt dan het grensbedrag wordt het volledige bedrag als een inkomst aangemerkt en moet dit dus worden aangegeven, in principe.
    Het is een publiek geheim dat dit meestal niet wordt gedaan. Als ik mij goed herinner varieert dat bedrag tussen €15 - €25 naargelang de functie en of men al dan niet in het fanion- of beloftenelftal speelt. Welnu, voor een match te winnen geven zelfs vierdeprovincialers €25 of €10 per gewonnen punt. Allemaal zwart uiteraard. Hoe hoger men gaat, hoe meer er wordt betaald, zelfs tot €100 en meer per match.
    Hieromtrent is er een enorm gedoogbeleid, maar is dat de reden om het ook te doen?
    Er moet maar één slimmerik zijn, hier een belastingcontroleur, die een paar voetbalclubs doorlicht en het spel zit op de wagen.

Begrijp je het nu?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Evert Bekijk Berichten

Begrijp je het nu?
      Hozee is nogal traag van begrip hoor. Ik heb een week of twee terug ongeveer hetzelfde tegen hem gezegd. En hij snapt het nu (twee weken later) blijkbaar nog steeds niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
        Hozee is nogal traag van begrip hoor. Ik heb een week of twee terug ongeveer hetzelfde tegen hem gezegd. En hij snapt het nu (twee weken later) blijkbaar nog steeds niet.

http://www.autoforum.be/showthread.p...=1#post4991972
        Daar heb je de berichtgeving rechtstreeks van de bevoegde FOD.
        Wat baten kaars en bril...?

Comment

Ik zal een analoog voorbeeldje geven.

Vanavond is er een reportage op Canvas over zwart geld in het Belgisch voetbal. Er bestaat een circulaire van de fiscus waarin bepaalde grensbedragen worden vermeld die spelers, trainers en afgevaardigden in lagere klassen (ook provinciale) mogen ontvangen. Eenmaal men meer ontvangt dan het grensbedrag wordt het volledige bedrag als een inkomst aangemerkt en moet dit dus worden aangegeven, in principe.
          Het is een publiek geheim dat dit meestal niet wordt gedaan. Als ik mij goed herinner varieert dat bedrag tussen €15 - €25 naargelang de functie en of men al dan niet in het fanion- of beloftenelftal speelt. Welnu, voor een match te winnen geven zelfs vierdeprovincialers €25 of €10 per gewonnen punt. Allemaal zwart uiteraard. Hoe hoger men gaat, hoe meer er wordt betaald, zelfs tot €100 en meer per match.
          Hieromtrent is er een enorm gedoogbeleid, maar is dat de reden om het ook te doen?
          Er moet maar één slimmerik zijn, hier een belastingcontroleur, die een paar voetbalclubs doorlicht en het spel zit op de wagen.

Begrijp je het nu?
          Ja natuurlijk begrijp ik je wel.

Maar en daar gaan we weer..MAAR..dat zijn zaken die ze ALLANG hadden moeten aanpakken. MAAR (Weeral) nu dat het kalf verzopen is gaan ze opeens actie ondernemen onder het mom van de actuele crisis.
          Wetten hebben altijd achterpoorten. Zorg dat er zo weinig mogelijk zijn door een goede wet te ontwerpen en dat scheelt al een pak problemen..en dat niet alleen voor tuning, zoals je zelf aanhaalt met je voorbeeld.

Daarbij komt nog eens de mediakermis om de hoek kijken, die de zaak nog wat aanzwengelt, dán gaan de poppen helemaal aan het dansen. Massa brainwash to the top.
          Allez ja, met een beetje IQ trap je daar niet in natuurlijk.

Niet dat ik zo'n IQ heb, absoluut niet maar ben wel zeer relativerend.

En over slimmerikken gesproken, degene die denken slim te zijn om via wetteksten de zaak te winnen zijn zeer naïef.

@Jakkel: je zit al bijna op hetzelfde niveau als Tuningkid want: Of je leest mijn teksten en die van anderen niet inhoudelijk of je bent strontijgenwijs...maar ik geef je nog steeds het voordeel van de twijfel hoor.

@Evert: A.U.B. nee toch, jij ook al..of begrijp ik je verkeerd?
          Last edited by ; 06/12/2012, 17:49.

Comment

@Jakkel: je zit al bijna op hetzelfde niveau als Tuningkid want: of je leest mijn teksten en die van anderen niet inhoudelijk of je bent strontijgenwijs...maar ik geef je nog steeds het voordeel van de twijfel hoor.
            Tuurleik jonge, tuurleik.

Comment

Daar heb je de berichtgeving rechtstreeks van de bevoegde FOD.
              Wat baten kaars en bril...?
              ... als de lompe uil niet zien wil!

Comment

• Voor zover ik weet is een uil niet lomp maar wijs, allez ja volgens het gezegde toch..

Comment

• Tuurlijk Jakkel, tuurlijk...

Comment

• Nu men toch over de media bezig is: de gedoog situatie kan snel keren. Voorbeeld : nog niet eens zo ver gezocht. Eén of andere telefact medewerken van vtm zit om een reportage verlegen. Eens undercover zijn auto laten chippen met verborgen camera : een reportage op tv met enkele sensationele titels (je heb fantasie genoeg om zelf titels te verzinnen die ze gebruiken om mensen te laten kijken) en spel zit op de wagen.

De dag nadien vette kranten titels....in laatste nieuws

Wordt meestal gevolgt door een antwoord van de justitie en of politici als die ondervraagd worden over de wantoestanden en het spel zit op de wagen.
                    Last edited by ; 06/12/2012, 18:01.

Comment

Voor zover ik weet is een uil niet lomp maar wijs, allez ja volgens het gezegde toch..
                      Wijs volgens het gezegde? Het zoveelste verzinseltje van u dus.... .

Uil of (Uils)kuiken,

l. zoo dom, lomp.

stommeling, dom individu; Kil. Wl, homo stolidus et improbus; Winschooten, 333: Het is een uil van een vent, een lomp: jouw uilskuiken! Coster, 226, 12. Hartelijcke bedanckende dese ghestoorde Uylskuykens, datse alle de wereldt met haar roepen en krijten ... in dese benauden tydt soo gaende ghemaect hebben, dat de speelplaets (schouwburg) te enghe was om de aenschouwers te vatten; Halma, 713: Uil, uilskop, uilskuiken, halve gek; Sewel, 807: Hy is een rechte uil, he is a silly fellow: 't Is een uilskop, he is a blockhead; uilskuiken, zotskap, a coxcomb; Tuinman I, 205: 't Is een uil, dit is een smaadnaam, dien men aan een weetniet geeft; 218: 't Is een malloot, een slechthoofd, een schaapshoofd, een kiekenshoofd; E. Wolff-Bekker, Brieven, bl. 29: Wat praat gij toch van lompe boeren verguld uilskuiken, dat niets weet; Draaijer, 22: Küken, lomperd, ezel, dwaas. Voor Zuidndl. vgl. Antw. Idiot. 1279: uil, uilekop, dommerik, domoor; 2099: zoo som, lomp, stom als een uil; 647: E kieken zonder kop, een onbezonnen mensch.
                      Bron: http://www.etymologiebank.nl/trefwoord/uilskuiken

Comment

Tuurlijk Jakkel, tuurlijk...
                        Nee hoor, want het is ook ijgenwijs!!

Comment

Nee hoor, want het is ook ijgenwijs!!
                          Ja ja Jakkel, ge hebt gelijk, 't is al goe.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pmmeke Bekijk Berichten
                            Nu men toch over de media bezig is: de gedoog situatie kan snel keren. Voorbeeld : nog niet eens zo ver gezocht. Eén of andere telefact medewerken van vtm zit om een reportage verlegen. Eens undercover zijn auto laten chippen met verborgen camera : een reportage op tv met enkele sensationele titels (je heb fantasie genoeg om zelf titels te verzinnen die ze gebruiken om mensen te laten kijken) en spel zit op de wagen.

Wordt meestal gevolgt door een antwoord van de justitie en of politici als die ondervraagd worden over de wantoestanden en het spel zit op de wagen.
                            Inderdaad, enkele jaren terug heeft journalist Tim Verheye (?) - recent overgestapt naar VRT - een undercoverreportage gemaakt over de veiligheid op de luchthave van Zaventem. Hij werd tewerkgesteld als veiligheidsagent en kon tijdens zijn werk een GSM dragen alsook een pakje dat voor C4 of Semtex kon doorgaan.

Hozee, ik vind het wel jammer dat je forumleden met een dissidente mening (lees, niet dezelfde als jouw mening) wegwuift of bestempelt als strontijgenwijs (sic), dit terwijl we met ons allen toch een interessante discussie willen voeren over chiptuning?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pmmeke Bekijk Berichten
                              Nu men toch over de media bezig is: de gedoog situatie kan snel keren. Voorbeeld : nog niet eens zo ver gezocht. Eén of andere telefact medewerken van vtm zit om een reportage verlegen. Eens undercover zijn auto laten chippen met verborgen camera : een reportage op tv met enkele sensationele titels (je heb fantasie genoeg om zelf titels te verzinnen die ze gebruiken om mensen te laten kijken) en spel zit op de wagen.

lol... de reacties op HLN.be zouden wel grappig zijn

ps. Bij ons moet hem niet filmen met een verborgen camera, wij filmen hem zelf

Comment

Hozee, ik vind het wel jammer dat je forumleden met een dissidente mening (lees, niet dezelfde als jouw mening) wegwuift of bestempelt als strontijgenwijs (sic), dit terwijl we met ons allen toch een interessante discussie willen voeren over chiptuning?
                                Eigenlijk worden die chiptuning topics hier vervuild door de chiptuning aanhang zelf. Spijtig genoeg beseffen ze dat tot op heden nog steeds niet.

Comment

Eigenlijk worden die chiptuning topics hier vervuild door de chiptuning aanhang zelf. Spijtig genoeg beseffen ze dat tot op heden nog steeds niet.
                                  mochten gij en tuningkid stoppen met anderen belachelijk te maken omdat ze een spelfout maken, dan zou het hier ook al een pakske properder zijn...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door onefivenine Bekijk Berichten
                                    mochten gij en tuningkid stoppen met anderen belachelijk te maken omdat ze een spelfout maken, dan zou het hier ook al een pakske properder zijn...
                                    En mochten uw chipvriendjes eens wat minder termen als: get a life f*ckers, losers, strontijgenwijs, debielen,....en nog een stuk of honderd scheldwoorden niet gebruiken. Dan zou het nog een heel pakske properder zijn, beste. Misschien kwamen er dan zelfs wel helemaal geen opmerkingen over schrijffouten. Maar zover had je nog niet nagedacht zeker?

Comment

En mochten uw chipvriendjes eens wat minder termen als: get a life f*ckers, losers, strontijgenwijs, debielen,....en nog een stuk of honderd scheldwoorden niet gebruiken. Dan zou het nog een heel pakske properder zijn, beste. Misschien kwamen er dan zelfs wel helemaal geen opmerkingen over schrijffouten. Maar zover had je nog niet nagedacht zeker?
                                      zucht... als ge denkt dat ge slimmer zijt dan de rest hier, zoudt ge beter uw ego wat in toom houden, en aan zo'n flauwe spellekes niet meedoen. dit is het laatste persoonlijke dat ik schrijf trouwens, want voor ik het weet, word ik zelf meegesleurd in de miserie.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door onefivenine Bekijk Berichten
                                        zucht... als ge denkt dat ge slimmer zijt dan de rest hier, zoudt ge beter uw ego wat in toom houden, en aan zo'n flauwe spellekes niet meedoen. dit is het laatste persoonlijke dat ik schrijf trouwens, want voor ik het weet, word ik zelf meegesleurd in de miserie.
                                        Sterk antwoord, echt waar!

Comment

• Uit wat ik hier allemaal lees concludeer ik dat sommige figuren vooral willen horen wat voor hun best uitkomt. Enkel dat is juist, de rest is zever is en stierenkak. En wat er mis is met een wettekst te citeren, is mij ook niet duidelijk. Ik zeg niet dat je het moet volgen als je niet wil, maar besef dan wel dat je tegen de wet bezig bent (of de wet rechtvaardig/gepast/juist is doet hiervoor niet ter zake). En dat geldt niet alleen voor chiptuning, dat geldt ook voor openbare dronkenschap, openbare zedenschennis of je papiertje op de grond gooien op straat. Iemand die nog nooit iets verkeerd heeft gedaan of iets wat niet in lijn was met een of andere wet moet ik nog tegenkomen. Maar omdat je iets doet wat niet mag, moet je daarom de regel niet ontkennen als hij wel degelijk bestaat. Of je er akkoord met bent kan je wel nog zelf uitmaken.

Comment

Working...
                                          X