Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Toch grappig, al die dromers die denken dat tuning mag en iedereen zullen aanvallen die er ook maar een andere mening op nahouden.
Ik snap dat niet hoe je daar zo op kunt blijven doorzagen.
Inderdaad, enkele jaren terug heeft journalist Tim Verheye (?) - recent overgestapt naar VRT - een undercoverreportage gemaakt over de veiligheid op de luchthave van Zaventem. Hij werd tewerkgesteld als veiligheidsagent en kon tijdens zijn werk een GSM dragen alsook een pakje dat voor C4 of Semtex kon doorgaan. Hozee, ik vind het wel jammer dat je forumleden met een dissidente mening (lees, niet dezelfde als jouw mening) wegwuift of bestempelt als strontijgenwijs (sic), dit terwijl we met ons allen toch een interessante discussie willen voeren over chiptuning?
Ok geef toe dat ik soms te hard ga maar toch leunen sommige medeforumers hier heel erg dicht tegenaan. maar goed, begrijp je punt wel.
Over het feit of het nu een hardware aanpassing of software aanpassing is. Als je je voorpinkers laat branden, US-style, moet je dit aanpassen in je software en moet je niets hardware matig veranderen. Je pinkers blijven hetzelfde, zelfde lampjes, zelfde schakeling. Toch zijn er al mensen hiervoor beboet geweest door de politie. Dus software-aanpssingen kunnen ook niet conform zijn.
jakkel noemde dit een goede vergelijking... qua feit dat het ook over een software-aanpassing gaat misschien wel. maar met als GROOT verschil dat de politie er niet naast kan kijken dat uw pinkers blijven branden... da's voor mij net hetzelfde als uw mistlampen aanzetten als er geen mist is, daar kunt ge ook voor beboet worden, omdat het gewoon de aandacht trekt. maar tenzij ge met ne supergrote reclame van uw tuner op uw achterruit rond rijdt, gaat er geen één agent puur op het zicht kunnen vermoeden dat uw wagen gechipt is. of hij/zij moet de motorisatie kunnen afleiden uit een eventueel logo op de achterklep, en dan veel van auto's afweten om het bijvoorbeeld abnormaal te vinden hoe snel een bepaalde wagen er bij een groen licht vandoor gaat... en dan nog kan hij/zij een vermoeden hebben, maar dan nog zou de chip moeten objectief vastgesteld worden vooraleer ze kunnen vervolgen... en hoe gaat de politie dat dan doen?
dus wederom : zolang de uitvoerende macht de middelen niet ter beschikking krijgt om chiptuning eenvoudig op te sporen en vast te stellen, lijkt het mij een beetje onzinnig om over alle teksten van de wetgevende macht te blijven babbelen.
het mag niet : waar. maar er wordt in de praktijk niks aan gedaan : weer waar. de dag dat blijkt dat de bal aan het rollen gaat en heel het belgisch politiekorps én de keuring gaan op een efficiente manier achter tuning aan, laat ik mijn wagen weer downtunen en is 't gedaan ermee.
hetzelfde geldt voor de verzekeringskwestie : als de verzekering niet weet dat je wagen gechipt is, gaan ze dit dan standaard uitchecken in geval van een schadeclaim? ik dacht van niet. en dan nog, en dat is hier al eerder gezegd : als er geen oorzakelijk verband is tussen de tuning en de aard van het ongeval, dan wil ik zien dat de verzekering een eventuele procedure wint.
Ik ben van mening dat Tuning-bedrijven niets illegaals doen.
Dat iemand graag 200pk uitb zijn mazoutstoof wil halen ipv de standaard 163 is toch die mens zijn eigen keuze? Het tuningbedrijf verleend enkel de dienst dit op een correcte en professionele manier te doen.
Of zou meneer tuningkid liever hebben dat mensen die extra pk's willen, op dezelfde manier gaan "opfokken" zoals we dat als 16-jarige met onze camino's deden???... indien u dat meer verantwoord vind.....
Ale kom laat de dt specialisten maar eens los, want opt forum isda hier een manier om toch nog iets te posten als ge voor de rest geen deftigere commentaar hebd.
en als ik mijn wagen laat tunen zodat die de werkelijke fabriekswaardes haalt?
en als ik niets doe en mijn wagen haalt meer dan de fabriekswaardes?
goeie vraag:-) maar ik ben bang dat tuningkid niet gaat antwoorden (tenzij ge van iemand anders antwoord verwacht, maar ik denk het niet). hij antwoordt namelijk alleen op stellingen waar hij zeker is dat hij de bovenhand kan halen. en hij stelt zelf enkel vragen aan één iemand, van wie hij op voorhand weet dat die hem eigenlijk geen antwoord kan geven, vanwege de onduidelijke houding van de overheid. jezelf incrimineren door in te gaan op bepaalde vragen, enkel omdat de wetgeving en de uitvoering ervan niet op dezelfde lijn zitten, zou namelijk dom zijn, en dat is die persoon denk ik niet... het zou op lange termijn uiteindelijk nog wel eens tegen je gebruikt kunnen worden als de squareheid het in vlaanderen voorgoed overneemt (en op dat gebied zitten we op de 'goede' weg -NOT- wie heeft er hier eigenlijk allemaal al eens voor bart dewever gestemd??? :-) grapje)
Stel, iemand heeft een Golf TDI met 130pk en wil meer power.
Mogelijkheid 1: Hij verkoopt z'n wagen en koopt er eentje met 170pk. Hij krijgt een ongeval en is gedekt door de verzekering.
Mogelijkheid 2: Hij laat zijn auto tunen tot 170pk en krijgt morgen een ongeval en is dus niet gedekt door de verzekering.
Het gaat hier telkens over dezelfde chauffeur met hetzelfde rijgedrag en dezelfde verantwoordelijkheid. Is niet dus niet logisch...
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
ik vind het gewoon raar dat tuningkid enkel zo zit te kappen op chiptuning alsof dit de hoofdzonden van de wereld is.
ik ben gewoon heel benieuwd op wat hij gaat kappen van zodra 'chiptuning' legaal is
Ik ben van mening dat Tuning-bedrijven niets illegaals doen.
... is toch die mens zijn eigen keuze?
De overheid houdt er een andere mening op na, nl dat het verboden is.
Ge moogt er inderdaad altijd ervoor kiezen om iemand neer te knallen, maar achteraf niet komen janken...
De overheid houdt er een andere mening op na, nl dat het verboden is.
Ge moogt er inderdaad altijd ervoor kiezen om iemand neer te knallen, maar achteraf niet komen janken...
"correct en profesioneel" zijn geen vrijgeleiden om strafbare feiten te plegen.
ik heb gelezen dat je ook graag mens wijst op een verkeerd schrijfwijze
Comment