surrealisme
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Speeltuin Tuningkid: Is tuning illegaal?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door onefivenine Bekijk Berichtenweliswaar een 'plezante' opmerking, maar met zo'n argumenten gaan we niet ver geraken, denk ik :-) :-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk BerichtenWat is er mis met die opmerking? Er staat zelf dat de verzekering moeilijk doet als de teller geblokkeerd is boven de Vmax van de auto. Berg af zijn er veel die los boven de Vmax gaan hoor. 215km/u op de teller van ne 407 1.6Hdi. Das ver boven de Vmax, en die auto is zeker nie gechipped.
en in godsnaam : over wat voor geflipte situaties zijn we hier nu eigenlijk aan 't babbelen? hoeveel accidenten gebeuren er op die manier? als ge strontzat met uwe gechipte bak iemand van zijn fiets rijdt, gaat de verzekering ook niet tussenkomen, omdat ge ZAT waart. niet omdat er ne gemodificeerde chip in uw kar zat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenmss als ge de instelling hebt uw kar niet te laten chippen, doe je geen stoten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenKan een ECU eigenlijk statisch uitgelezen worden, op bijvoorbeeld illegale software?Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenAls ik mijn verzekering mag geloven wel jaOorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk BerichtenYep. Indien alles vergeleken wordt met originele software. Checksum moet nagekeken worden...
Maar daar heb je natuurlijk speciale tools voor nodig.Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenEn die hebben zePhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenmss als ge de instelling hebt uw kar niet te laten chippen, doe je geen stotenOO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
En de teller die geblokkeerd staat na het ongeval op een bepaalde snelheid zegt trouwens niets over de werkelijk gereden snelheid. Dus dat argument kan een verzekering niet gebruiken om u niet te moeten uit betalen. Door de slag kan de naald namelijk makkelijk naar het maximum doorslagen en daar vast komen te zitten.
Vroeger konden verkeersdeskundigen nog afgaan op de bandensporen bij het remmen, maar sinds ABS er is kan men die informatie ook al niet meer gebruiken. Neen, het is niet makkelijk meer om de werkelijk gereden snelheid vast te leggen na een ongeval.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenmss als ge de instelling hebt uw kar niet te laten chippen, doe je geen stoten
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenWaarheid.
Denk dat er nogal tijd meer rondrijden zonder chip die stoten uithalen dan dat er zijn met chip en die geen stoten uithalen. Dat er daar ook zijn met chip & zotte stoten spreekt voor zich uiteraard.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Comment
-
Zo bedoelde bobo het niet. Hij bedoelde dat je je geen vragen moet stellen over wettigheden en verantwoordelijkheden jegens de verzekering als je sowieso niet chipt.OO 00 OO
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenIk wil nog eens even wat parameters van het door u gesimuleerde ongeval aanpassen.
Stel, het is geen straatrace, maar de bestuurder reed wel 100 op een weg waar hij slechts 70 mocht doen. In een bocht verliest hij de controle over het stuur, geraakt van de weg, en rijdt in op een boom. Zijn bijzitter laat hierbij het leven. Gaat in dit geval de verzekering uitbetalen, ja of neen?
De verzekeraar zal pas geen dekking verlenen als er sprake is van een niet-verzekering, hetzij door niet-betaling van de premie na aanmaning hetzij door het onverzekerd an sich zijn (niet gehomologeerd = niet verzekerd). In dit laatste geval zal de verzekeraar van de bijzitter zijn verzekerde uitkeren om daarna alles terug te vorderen van de bestuurder. Ik ben niet zo thuis in verzekeringen dus ik kan hier en daar mis zijn in de precieze details, maar in grote lijnen komt het daaorp neer.
Comment
-
Als een tuning bedrijf een ecu upgrade verkoopt voor een nieuwe wagen, ontwikkelen ze dan de voledige software opnieuw? Of passen ze de standaard software aan? Of werkt da zo niet?
Indien ze doorontwikkelen op de software van de fabrikant schenden tuning bedrijven dan het copyright van die software niet? Want elke vorm van software is automatisch beschermd tenzij specifiek vermeld. Iemand die daar al eens over heeft nagedacht?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Evert Bekijk BerichtenDe verzekering zal uitbetalen. Wellicht zal de verzekeraar van de bestuurder rechtstreeks uitbetalen aan de bijzitter, ook al heeft de bijzitter een 'fout' gemaakt zoals bijvoorbeeld het niet dragen van een gordel. De bijzitter valt immers onder het regime van zwakke weggebruiker.
De verzekeraar zal pas geen dekking verlenen als er sprake is van een niet-verzekering, hetzij door niet-betaling van de premie na aanmaning hetzij door het onverzekerd an sich zijn (niet gehomologeerd = niet verzekerd). In dit laatste geval zal de verzekeraar van de bijzitter zijn verzekerde uitkeren om daarna alles terug te vorderen van de bestuurder. Ik ben niet zo thuis in verzekeringen dus ik kan hier en daar mis zijn in de precieze details, maar in grote lijnen komt het daaorp neer.OO 00 OO
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenDus, de verzekering gaat niet controleren of de wagen gechipt is?
ik blijf hier echter met mijn vragen zitten wat betreft de gelijkvormigheid. wat met bandenmaten/wielomtrek enzoverder, of kleur van een wagen die niet overeenstemt met wat op het gelijkvormigheidsattest staat? waarom zou een aantal Kw's meer een grotere inbreuk zijn tegen de gelijkvormigheid dan bijvoorbeeld 19 inch wielen op een wagen waar 16 inch op het attest staat vermeld?
kan mij moeilijk voorstellen dat zulke 'bedenkingen' geen waarde hebben voor het gerecht? maar ik kan natuurlijk compleet verkeerd zijn.
dacht hier trouwens ook net nog aan iets anders : ik ken verhalen van mensen die tweedehandswagens kochten die gechipt waren, en die dat niet wisten. wat als die een hevig accident in fout veroorzaken?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenOp u vraag heb ik geen idee, wat ik wel weet van mijn verzekering is dat als ze via een uitlezing merken dat er illegale software opzit, dat ze zich terug trekken van alle kosten. Hoe merken ze zoiets, beetje als evert zijn voorbeeld, topsnelheid is 180 maar de snelheidsmeter bleef op 205 staan... Dan gaan ze dat wel beginnen uitzoeken hoe zoiets mogelijk is
Bij een gemiddelde chiptuning gaat de topsnelheid max met een kleine 10 km/h omhoog.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenOm de topsnelheid van 180 naar 205 km/h te laten gaan moeten we al serieus getuned worden.
Bij een gemiddelde chiptuning gaat de topsnelheid max met een kleine 10 km/h omhoog.BMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door onefivenine Bekijk Berichtenik denk dat hij bedoelt van wel, want hoe gaan ze anders nagaan of er homologatie-issues zijn?
ik blijf hier echter met mijn vragen zitten wat betreft de gelijkvormigheid. wat met bandenmaten/wielomtrek enzoverder, of kleur van een wagen die niet overeenstemt met wat op het gelijkvormigheidsattest staat? waarom zou een aantal Kw's meer een grotere inbreuk zijn tegen de gelijkvormigheid dan bijvoorbeeld 19 inch wielen op een wagen waar 16 inch op het attest staat vermeld?
kan mij moeilijk voorstellen dat zulke 'bedenkingen' geen waarde hebben voor het gerecht? maar ik kan natuurlijk compleet verkeerd zijn.
dacht hier trouwens ook net nog aan iets anders : ik ken verhalen van mensen die tweedehandswagens kochten die gechipt waren, en die dat niet wisten. wat als die een hevig accident in fout veroorzaken?
En volgens mij kan je niet aansprakelijk gesteld worden als je er niet van op de hoogte bent dat je wagen gechipt is. Hoewel je gedrag hetzelfde kan zijn als wanneer je wel weet dat je wagen gechipt is. Maar ik denk dat het excuus "ik wist het niet" nogal vaak ingeroepen wordt. Hoe zou het eigenlijk zitten als je wordt tegengehouden op rode mazout, zonder dat je het wist? Hier was ooit eens een topic op het forum waar iemand werd tegengehouden en een boete kreeg omdat hij op rode mazout reed. Maar hij zei dat hij enkel bij officiële tankstations tankte. Geen idee hoe dat afgelopen is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenZo bedoelde bobo het niet. Hij bedoelde dat je je geen vragen moet stellen over wettigheden en verantwoordelijkheden jegens de verzekering als je sowieso niet chipt.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door onefivenine Bekijk Berichtenik denk dat hij bedoelt van wel, want hoe gaan ze anders nagaan of er homologatie-issues zijn?
Volgens mij bevinden die zaken dan allemaal zo in de grijze zone dat een sluitende wetgeving moeilijk, haast niet realiseerbaar is. Beter toch wat wetgevingen (lees homologatie) op papier zetten naar buitenlands voorbeeld en de economie laten draaien (tuner, belastingen, verzekeringen, enz...)Last edited by Metaxa; 11/12/2012, 10:47.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door M3 E46 SMGII Bekijk BerichtenIk heb anders de indruk dat de pro-chippers sneller op hun paard zitten dan de mensen die hier hun bedenkingen bij het chippen plaatsen.
Kijk dan maar allemaal verder naast de kwestie als je het niet onder ogen wil zien. Waarschijnlijk gaat er voor de meesten toch geen gevolg aanhangen. Maar daarmee is nog niet alles op de correcte manier verlopen. Of je daarmee kan leven of niet moet je voor jezelf uitmaken. Maar ontkennen dat het niet mag, ookal zijn er door verschillende leden al genoeg argumenten aangehaald, dat is dan toch ook maar jezelf blaasjes wijsmaken. Maar bon, als je je daar beter mee voelt...
En over het feit dat ze het niet controleren. Als je een tuinhuis zet van 30 vierkante meter in je tuin zonder bouwvergunning, op een plaats waar maar 10 vierkante meter toegelaten is, dan ben je in overtreding. Het kan zijn dat er pas veel later iemand over komt klagen, of dat er zelfs nooit een haan naar kraait. Maar het staat zo op papier dat het maximaal 10 vierkante meter mag zijn, dus al wat meer is te veel. Of je gestraft wordt maakt niet uit en dat hoeft ook helemaal voor mij niet. Maar dan moet je jezelf niet wijsmaken dat jij een uitzondering verdient om je tuinhuis groter te maken.
En ik zou nooit klagen moest mijn buur een groter tuinhuis zetten dan toegelaten . Moest hij echter blijven ontkennen dat het niet mag dan zou hij niet bepaald goede punten scoren. Tenzij hij niet goed op de hoogte is. Onwetendheid is geen ramp.
ik ben er niet voor en niet tegen. Ik vind het een van de vele regeltjes waar je honderd jaar kunt over discussiëren.
En dan bedoel ik op federaal niveau. Het gaat daar even lang duren of dat wij hier bezig zijn. Alleen worden zij er dik voor betaald, en rijden ze daarna volgevreten in hun gechipte Audi A8 3.0 naar huis.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
Comment