Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 525 (F10) tuning

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• BMW 525 (F10) tuning

Hallo,

Ik heb een BMW 525 van November 2010 en ben geïnteresseerd om deze te laten tunen om het volledige potentieel van de 6-in-lijn 3 liter motor te gebruiken. De 204 pk wordt dan 300 pk.

Nu lees ik overal dat dit kan bij tuners, maar ik hoor ook dat het nog niet kan. Ik hoor dat als het gedaan wordt er functionaliteiten wegvallen (zoals bijvoorbeeld de start onderbreker), dat het gemakkelijk is om te herkennen (bij het uitlezen van de sleutel al), ...

Weet er iemand precies wat kan en welke implicaties er aan verbonden zijn?

Er zijn topic's genoeg hier op de forum over chiptuning misschien u vraag beter daar stellen.

Comment

Dat is juist het probleem ...
      Teveel info, te verspreid, te uiteenlopende antwoorden ...

Ik zou graag een samenvatting willen wat kan en wat niet op de F10 en wat de implicaties zijn.

Groeten,

Comment

Je kan dit best rechtstreeks aan een chiptuner vragen. BR Performance is een aanrader op dat vlak.

Comment

Momenteel zijn deze niet herprogrammeerbaar via de gewone weg.
          Wel is er een herprogrammeerbare box beschikbaar waarmee je hetzelfde kan doen. Maar voor een box zijn we niet echt voorstander voor.
          Dit zal ook hetgene zijn dat de dag van vandaag gebruikt wordt als er gesproken wordt dat ze tune-baar zijn.

Doch hebben deze wagens een box-herkenning waardoor we vermoeden dat de wagen dit na enige tijd zal detecteren en neutraliseren.
          Voorlopig hebben we dit gedaan op een paar wagens van kenissen als test, en wachten we de resultaten van deze herkenning af.

Van zodra ze herprogrammeerbaar zijn zoals de andere modellen verschijnt dit wel overal op het net hoor.

Comment

Dat is idd een goede korte samenvatting ... al is het niet hetgene wat ik wil horen ...

Tja, er zal niets anders opzitten dan te wachten zeker? (want ik ben idd ook geen voorstander van powerboxen).

Iemand toevallig een flauw idee van ongeveer wanneer we dit kunnen verwachten? Zitten ze er nog ver af? Of is het nog maar de laatste loodjes?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KrVa Bekijk Berichten
              Zitten ze er nog ver af? Of is het nog maar de laatste loodjes?
              dat kan niemand voorspellen ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
                Momenteel zijn deze niet herprogrammeerbaar via de gewone weg.
                Wel is er een herprogrammeerbare box beschikbaar waarmee je hetzelfde kan doen. Maar voor een box zijn we niet echt voorstander voor.
                Dit zal ook hetgene zijn dat de dag van vandaag gebruikt wordt als er gesproken wordt dat ze tune-baar zijn.

Doch hebben deze wagens een box-herkenning waardoor we vermoeden dat de wagen dit na enige tijd zal detecteren en neutraliseren.
                Voorlopig hebben we dit gedaan op een paar wagens van kenissen als test, en wachten we de resultaten van deze herkenning af.

Van zodra ze herprogrammeerbaar zijn zoals de andere modellen verschijnt dit wel overal op het net hoor.
                Hoe liepen deze tests dan af?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frack Bekijk Berichten
                  Hoe liepen deze tests dan af?
                  Persoonlijk nog geen kennis genomen van de box herkenning, alsook geen problemen. Box werd ook niet opgespoord, maar de vraag is of ze ernaar gezocht hebben. Maar we blijven bij ons standpunt dat we hier geen voorstander van zijn. Te weinig afregelmogelijkheden. Wij wachten liever tot we erin kunnen. Hopen dat dit snel in orde komt. Ik begrijp dat sommige tuners naar de alternatieven grijpen.
                  Last edited by Geert DVX; 30/04/2013, 12:15.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
                    Persoonlijk nog geen kennis genomen van de box herkenning, alsook geen problemen. Box werd ook niet opgespoord, maar de vraag is of ze ernaar gezocht hebben. Maar we blijven bij ons standpunt dat we hier geen voorstander van zijn. Te weinig afregelmogelijkheden. Wij wachten liever tot we erin kunnen. Hopen dat dit snel in orde komt. Ik begrijp dat sommige tuners naar de alternatieven grijpen.
                    Ik voel me in ieder geval meer gerust bij de tuners die niet naar dingen grijpen waar ze niet (volledig) achterstaan, al geef je de concurrentie met die zeepkisten een hele markt uit handen.
                    Denk dat er wel meerderen hier die mening zullen delen. Hopelijk komt er snel een échte oplossing.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frack Bekijk Berichten
                      Ik voel me in ieder geval meer gerust bij de tuners die niet naar dingen grijpen waar ze niet (volledig) achterstaan, al geef je de concurrentie met die zeepkisten een hele markt uit handen.
                      Denk dat er wel meerderen hier die mening zullen delen. Hopelijk komt er snel een échte oplossing.
                      Geef ik je volkomen gelijk in. Maar ik heb ook begrip voor diegene die bevoorbeeld enkel BMW doen.
                      Ach. Komt allemaal wel goed. Ze zijn er volop mee bezig. Wij wachten vol ongeduld op het groen licht voor de F-series :-)

Comment

Working...
                      X