Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dashcam : wel of niet ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk Berichten
    Een sticker hoeft toch nog niet he?
    Jij moet er wel een plakken Brebelco ;-)

Sent with a Galaxy Note 3
    Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
      Jij moet er wel een plakken Brebelco ;-)

Sent with a Galaxy Note 3
      Owke, belachelijke regel...!
      2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
      2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
      2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
      dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
      http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

• Als er toch een sticker op zou moeten voor de dashcam, dan zal dat zeker zo'n koe van een sticker zijn zoals die nieuwe LPG sticker die verplicht is sinds vorig jaar mei, voor elke wagen met LPG, ongeacht zijn leeftijd.
        Bijgevoegde Bestanden
        Last edited by ; 12/01/2014, 10:36.

Comment

• Heel dit topic doorgelezen en mailcontact opgenomen met uwdashcam.be. Heb ze bestookt met vragen over de BlackVue DR500 GW Full Hd en de BlackVue DR550 GW-2CH Full Hd (dual).
          Zelfde dag nog (vandaag dus) uitgebreid antwoord gekregen. Ik ga vermoedelijk voor de 550-versie bi hen. Lijkt mij serieuze zaak. Zal later hier wel fotoke plaatsen.

Weet iemand of de leden van dit forum bij uwdashcam.be nog 5% korting krijgen?

e1000

Comment

• Die krijgt ge niet meer, daar had ik ook nog achter gehoord toen ik daar men dashcams kocht. De service bij uwdashcam.be is echt uitmuntend!!! Ik ben niet snel tevreden, maar hun service is echt al de beste die ik gekregen heb!!
            DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Vandaag m'n cam vergeten uitzetten toen ik mijn auto deze morgen bij de garagist heb achtergelaten.
              Bij de 2e keer dat z'n m'n motorkap openden, kregen ze ineens de cam in de gaten en werd het "the talk of the floor".

Volgende keer wel aan denken om hem af te zetten, zou het in de technieker z'n plaats ook niet graag hebben.
              1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
              2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
              2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
              -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

www.carfac.be "Driving on experience"

Comment

• @ Opel_Bjorn
                Bedankt voor je reactie. Deze avond plaats ik bestelling.

E1000

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlueSkyraider Bekijk Berichten
                  Vandaag m'n cam vergeten uitzetten toen ik mijn auto deze morgen bij de garagist heb achtergelaten.
                  Bij de 2e keer dat z'n m'n motorkap openden, kregen ze ineens de cam in de gaten en werd het "the talk of the floor".

Volgende keer wel aan denken om hem af te zetten, zou het in de technieker z'n plaats ook niet graag hebben.
                  Als ze niet foefelen is er geen enkele reden om het niet graag te hebben.
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Reactie van Brussel : (privacycommisie)

Geachte

Ik heb uw vraag m.b.t. het gebruik van een dashcam in goede orde ontvangen. Daarover kan ik u het volgende meedelen.

Dashcam voor recreatief gebruik

Een particulier kan een dashcam bijvoorbeeld gebruiken om zijn autovakantie-traject te filmen. Als hij de beelden van deze autotrip thuis opslaat en enkel en alleen gebruikt voor « persoonlijke of huishoudelijke doeleinden » (bv. het herbekijken van de beelden thuis of in familieverband) zal de privacywet niet van toepassing zijn en hoeft hij de regels van deze wet dan ook niet na te leven.

Zodra diezelfde persoon de beelden echter publiek maakt (bv. op internet of deelt met een groot aantal mensen, zoals bv. tijdens een infoavond), zal de privacywet wel van toepassing zijn en dient de betrokkene de verplichtingen van deze wet na te leven. Hij zal beschouwd worden als een verantwoordelijke voor de verwerking. Als verantwoordelijke zal hij onder andere het proportionaliteitsbeginsel dienen te respecteren, moeten voldoen aan de informatieplicht,de nodige veiligheidsmaatregelen moeten nemen en een gewone aangifte moeten verrichten.

Voor meer informatie kan naar analogie verder verwezen worden naar de informatie m.b.t. het nemen van beelden op de website van de Comissie.

Dashcam voor gebruik als bewijsmateriaal bij aanrijding

Iemand kan een dashcam aankopen om bewijsmateriaal te vergaren in geval van een aanrijding. In dit kader spreken we niet over gewone persoonsgegevens (zoals een naam, adres en telefoonnummer), maar over gerechtelijke persoonsgegevens.

De verwerking van dergelijke gerechtelijke persoonsgegevens is door de privacywet in principe verboden. Op dit verbod bestaan echter enkele uitzonderingen. Een mogelijke uitzondering waarop men hier een beroep zou kunnen doen, is indien de verwerking noodzakelijk is voor het beheer van eigen geschillen. In dit geval zou een dashcam mogelijk zijn, mits inachtneming van de verdere bepalingen van de privacywet.

De eigenaar van de dashcam zal beschouwd worden als een verantwoordelijke voor de verwerking. Als verantwoordelijke zal hij onder andere het proportionaliteitsbeginsel dienen te respecteren (bv. de beelden 's avonds wissen als er overdag niets problematisch gebeurd is), moeten voldoen aan de informatieplicht (praktisch gezien zal dit bij een eerste contactname moeten gebeuren, bv. vlak na het ongeval als er met de tegenpartij wordt gesproken), de nodige veiligheidsmaatregelen moeten nemen en een gewone aangifte moeten verrichten.

Wat het invullen betreft van deze aangifte kan u hieronder al enkele richtlijnen terugvinden.
                    • Het doeleinde dat in rubriek 2 zal moeten worden aangegeven, is "Algemene doelen > Beheer van de betwistingen".
                    • In rubriek 3 zal de gegevenscategorie "Gerechtelijke gegevens > Verdenkingen en inbeschuldigingstellingen" geselecteerd moeten worden.
                    • In rubriek 4 zal dan als wettelijke basis "Art. 8, § 2, c van de privacywet van 8/12/1992" moeten worden opgegeven.
                    Hoogachtend

Voor de Voorzitter

Comment

• Ondertussen heb ik dus ook al eventjes een dashcam achteraan gemonteerd. Hiervoor heb ik de Blackvue DR380G genomen (vooraan de DR500GW). Heb deze mooi weg gewerkt zodat er niks van draden te zien is. ik ben zeer tevreden van de Blackvue's!!!

DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Mooi opgehangen zo Opel_Bjorn! Ik zie hem op de foto's al amper

Ik heb in beide auto's ook een camera hangen. In beide dezelfde, een merkloze variant op de DOD LS300w. De Nonbrand LS300W. Full HD camera, helaas zonder GPS. Maar daar is de prijs ook naar.

Zo hangt hij in de BMW E30:

En zo in m'n Golf mk2:

Hier hangt hij nog maar net en heb ik het kabeltje nog niet weggewerkt. Dat loopt nu wel mooi achter de A-stijl langs

En nog even een linkje naar mijn YT kanaal

Comment

• Allemaal erg netjes maar er zijn -tig van filmpjes waarop je kan zien dat ze de camera er uit jatten om geen "getuigen" te hebben....

Het zou ideaal zijn mocht je de camera(s) NIET zien hangen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
                            Allemaal erg netjes maar er zijn -tig van filmpjes waarop je kan zien dat ze de camera er uit jatten om geen "getuigen" te hebben....

Het zou ideaal zijn mocht je de camera(s) NIET zien hangen.
                            In België ook??
                            Die Blackvue's zie je denk ik het minste hangen van allemaal, niet?
                            2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
                            2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
                            2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
                            dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
                            http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

• Mijnen achtertse ziet ge slecht hangen maar mijne voorste hangt boenk int zicht. Ik verwijder ze toch altyd als ik hem achter laat waar hij niet int zicht staat. Ik riskeer het niet om de bullen er in te laten hangen en vervolgens héél de handel gepikt is.

Comment

• Mini 0801 Ambarella DVR Dashcam met GPS

Heeft iemand van jullie ervaring met de Mini 0801? Ik zit te denken om deze te kopen met GPS (http://www.minidashcam.be/site/produ...mini-0801-gps/) omdat deze toch vrij klein is en makkelijk achter de binnenspiegel verstopt kan worden. Is dit iets of zijn hier slechte ervaringen mee?

Comment

• mijn camera laat ik altijd hangen, hangt ook wel wat in het zicht maar door de schijn op de voorruit zie je het toch niet goed ze. en btw die dieven weten ook dat zo een cameraatje dat ik heb maar max 20 euro kost.

Comment

• Voor €20 verwacht ik niet veel als ik eerlijk ben. Welke dashcam heb jij? Ik geef bij voorkeur liever iets meer uit voor een betere kwaliteit maar deze met GPS is nu in de aanbieding (voordeel is €17,50) dus ik wil hem eigenlijk wel heel graag hebben (is gewoon een top ding om te hebben voor in de auto natuurlijk :-) )

Comment

• Wat wil je er mee?

Als je er bijvoorbeeld iets mee wil t.b.v. calamiteiten (verzekeringskwesties etc.), dan heb je niet zo veel aan een goedkoop exemplaar. Je hebt dan echt 1080p full HD nodig om nummerplaten te kunnen lezen en er zijn niet zo veel betaalbare types die dat bieden.

Daarbij wil je wellicht goed beeld in slechte lichtomstandigheden.

De meeste goedkope dingen bieden alleen in naam 1080p (vaak softwarematig upscaled van lage resolutie sensors) en bieden (een paar) IR LEDs voor "nachtzicht". Dat laatste is echt onzin, het licht van die LEDs komt misschien een meter ver...

Goede apparaten voor een redelijke prijs (d.w.z., alle zijn toch wel dik boven de €100):
                                      DOD LS330W (zonder GPS)
                                      DOD LS430W (is een unit met GPS)
                                      Visiondrive VD9500H (dubbele camera, met GPS)
                                      Mini 0801 (lekker klein)

Een goede site over dashcams: http://www.carcamcentral.com/reviews...a-guide-buyers

Zelf heb ik na een jaartje met een goedkope camera rondgereden te hebben een goede deal kunnen sluiten voor een VD9500H. Dat ding werkt prima, maar het is wel een k-ding om in te bouwen (losse GPS antenne, extra bedrading naar de rearview camera...) en hij is vrij lomp. Aan de andere kant, er kan wel een full-size SD-card in (geen gekloot met micro-SD kaartjes die je continue verliest als je hem er uit haalt).
                                      Last edited by jev; 25/03/2014, 22:17.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mark43 Bekijk Berichten
                                        Voor €20 verwacht ik niet veel als ik eerlijk ben. Welke dashcam heb jij? Ik geef bij voorkeur liever iets meer uit voor een betere kwaliteit maar deze met GPS is nu in de aanbieding (voordeel is €17,50) dus ik wil hem eigenlijk wel heel graag hebben (is gewoon een top ding om te hebben voor in de auto natuurlijk :-) )
                                        Oorspronkelijk geplaatst door jev Bekijk Berichten
                                        Wat wil je er mee?

Als je er bijvoorbeeld iets mee wil t.b.v. calamiteiten (verzekeringskwesties etc.), dan heb je niet zo veel aan een goedkoop exemplaar. Je hebt dan echt 1080p full HD nodig om nummerplaten te kunnen lezen en er zijn niet zo veel betaalbare types die dat bieden.

Daarbij wil je wellicht goed beeld in slechte lichtomstandigheden.

De meeste goedkope dingen bieden alleen in naam 1080p (vaak softwarematig upscaled van lage resolutie sensors) en bieden (een paar) IR LEDs voor "nachtzicht". Dat laatste is echt onzin, het licht van die LEDs komt misschien een meter ver...

Goede apparaten voor een redelijke prijs (d.w.z., alle zijn toch wel dik boven de €100):
                                        DOD LS330W (zonder GPS)
                                        DOD LS430W (is een unit met GPS)
                                        Visiondrive VD9500H (dubbele camera, met GPS)
                                        Mini 0801 (lekker klein)

Een goede site over dashcams: http://www.carcamcentral.com/reviews...a-guide-buyers

Zelf heb ik na een jaartje met een goedkope camera rondgereden te hebben een goede deal kunnen sluiten voor een VD9500H. Dat ding werkt prima, maar het is wel een k-ding om in te bouwen (losse GPS antenne, extra bedrading naar de rearview camera...) en hij is vrij lomp. Aan de andere kant, er kan wel een full-size SD-card in (geen gekloot met micro-SD kaartjes die je continue verliest als je hem er uit haalt).
                                        ik heb een K5000 carcam op ebay gekocht, en deze is in 720p aan 25fps best goed van beeld, je kan de nummerplaten lezen. Ik had vroeger een dashcam met alle toeters en bellen van +-220 euro en die was na 6 maanden stuk, contact gehad met verkoper...ik mocht hem terugsturen en dan niets meer van gehoord. Dus daarom op zoek gegaan naar een supergoedkope omdat ik ook een gopro actiecamera heb. Dus als ik een rondrit doe of dergelijke en wil graag goed beeld dan hang ik die in de auto.
                                        Wat jev zegt over die nachtmodus, dit klopt. snachts is het waardeloos, zeker op de stukken waar ze de straatverlichting uithebben staan.

Dit is een filmpje van men dashcam om je een idee te geven:
                                        + YouTube Video
                                        ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mark43 Bekijk Berichten
                                          Heeft iemand van jullie ervaring met de Mini 0801? Ik zit te denken om deze te kopen met GPS (http://www.minidashcam.be/site/produ...mini-0801-gps/) omdat deze toch vrij klein is en makkelijk achter de binnenspiegel verstopt kan worden. Is dit iets of zijn hier slechte ervaringen mee?
                                          Kijk dit topic eens in: http://www.flitsservice.nl/phpBB/pos....html#p3538981

Rene Demmers is een particuliere aanbieder van diverse dashcams. Hij, en de overige forumgebruikers daar, weten bijzonder veel over verschillende camera's.

Voor zover ik weet is de Mini 0801 (0801 = 1080 ) een erg goede camera!

Als ik een tip mag geven voor een relatief goedkope full HD camera, wel zonder GPS alleen.... Raad ik de NB LS300W ten zeerste aan! Prachtig beeld in daglicht, prima in de nacht...

Ik zou zeggen, kijk voor jezelf in m'n youtube galerij: http://www.youtube.com/user/ArnoldGT...ew=0&flow=grid
                                          Last edited by ; 26/03/2014, 07:08.

Comment

Working...
                                          X