Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dashcam : wel of niet ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• In mijn nieuwe auto heb ik een Kaiser Baas, aangekocht in de tax free shop op de luchthaven in Dubaï
    Mijn magic Plus battery charger van de vorige Blackvue erop gezet en hij filmt nu ook in "parking mode"
    Goed beeld, klein en gemakkelijk in gebruik...
    Sintruin till I die

Comment

• In verband met discussie wel/niet dashcam kan je ook de opmerking geven dat het in tegenovergestelde richting ook effect heeft..
      Je gaat automatisch meer defensief rijden en opletten want alles staat erop als er iets gebeurd zodat je in bepaalde gevallen misschien de beelden juist NIET kunt gebruiken.. :-)
      Sintruin till I die

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
        In verband met discussie wel/niet dashcam kan je ook de opmerking geven dat het in tegenovergestelde richting ook effect heeft..
        Je gaat automatisch meer defensief rijden en opletten want alles staat erop als er iets gebeurd zodat je in bepaalde gevallen misschien de beelden juist NIET kunt gebruiken.. :-)
        Dat denk ik niet want dan gebruik je ze niet als het niet in het kraam past, je gaat ze niet doorspelen aan de tegenpartij, verzekering etc. als het niet in uw belang is. Wat wel kan, men kan het selectief gaan editen en bv. eerdere cruciale of verklarende fases die misschien aan de oorzaak liggen, niet meegeven en alleen die stukken doorgeven waar de tegenpartij er niet al te goed uitkomt en de rest wissen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rambler Bekijk Berichten
          Dat denk ik niet want dan gebruik je ze niet als het niet in het kraam past, je gaat ze niet doorspelen aan de tegenpartij, verzekering etc. als het niet in uw belang is. Wat wel kan, men kan het selectief gaan editen en bv. eerdere cruciale of verklarende fases die misschien aan de oorzaak liggen, niet meegeven en alleen die stukken doorgeven waar de tegenpartij er niet al te goed uitkomt en de rest wissen.
          En als de tegenpartij er ook eentje heeft... En de rechter je gesjoemel opmerkt...

Comment

• Toen ik eind vorig jaar ben aangereden door een wagen van een begeleid transport heb ik ook mijn beelden door gegeven aan de verzekering.
            Weest er maar zeker van dat de beelden zijn geanalyseerd, want heb kort nadat ik de beelden heb doorgestuurd een brief ontvangen dat de op beelden de nummerplaat van de tegenpartij niet duidelijk genoeg was.
            Dus als we wil knip&plak dan zie maar dat ge recht in uw schoenen staat en de originele beelden bewaard of het zou wel eens kunnen zijn dat ge met gestoofde peren komt te zitten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
              In verband met discussie wel/niet dashcam kan je ook de opmerking geven dat het in tegenovergestelde richting ook effect heeft..
              Hier geef ik je volledig gelijk in.
              den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Wat zijn eigenlijk de wettelijke verweermiddelen wanneer iemand dashcambeelden zonder je toestemming beelden waar je op voorkomt op Youtube,Vimeo,... plaatst en je wilt deze weg (neen, het gaat niet over mij, ik heb niets uitgestoken )

Degene die het geplaatst heeft aanspreken(maar dan moet je weten wie het is)?
                Privacycommissie aanschrijven?
                Klacht neerleggen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rueff Bekijk Berichten
                  Wat zijn eigenlijk de wettelijke verweermiddelen wanneer iemand dashcambeelden zonder je toestemming beelden waar je op voorkomt op Youtube,Vimeo,... plaatst en je wilt deze weg (neen, het gaat niet over mij, ik heb niets uitgestoken )

Degene die het geplaatst heeft aanspreken(maar dan moet je weten wie het is)?
                  Privacycommissie aanschrijven?
                  Klacht neerleggen?
                  Een serieuze mens plaats dergelijke beelden niet op internet. De beelden worden dan enkel gebruikt in geval van een ongeval in discussie met de verzekering.
                  Ik zou de persoon die de beelden online plaats aanschrijven per mail (kost niets) en in geval van discussie heb je iets op papier, moest je late willen pv laten opstellen.

Comment

• Zou dit de moeite zijn ,https://www.groupon.be/deals/170-deg...ccident-camera
                    denk er ook aan zo iets te plaatsen ,na dat iemand vooraan onze wagen aangereden heeft toen hij geparkeerd stond.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ronnes Bekijk Berichten
                      Zou dit de moeite zijn ,https://www.groupon.be/deals/170-deg...ccident-camera
                      denk er ook aan zo iets te plaatsen ,na dat iemand vooraan onze wagen aangereden heeft toen hij geparkeerd stond.
                      Weet dat dit niet zal werken indien de dashcam niet hardwired is aan de batterij. Als je wagen uit staat krijgt de dashcam normaal gezien ook geen stroom en wordt er dus ook niets opgenomen tijdens het parkeren.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door -TYPHOON- Bekijk Berichten
                        Weet dat dit niet zal werken indien de dashcam niet hardwired is aan de batterij. Als je wagen uit staat krijgt de dashcam normaal gezien ook geen stroom en wordt er dus ook niets opgenomen tijdens het parkeren.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
                        just ni bij nagedacht hopeloos dus in zo een geval, dacht effe dat er een oplaadbare batterij inzat ,ik zal heel dit topic eens moeten doorspitten naar iets degelijk ;-(

Comment

• Er zijn eigenlijk veel dashcams welke een parkeermodus hebben, maar daarvoor moeten ze dus wel continu van stroom voorzien worden. Dit kan je realiseren door te hardwiren of te voorzien van een voldoende grote batterij...

Comment

• De keuze van dashcams is tegenwoordig wel heel groot.
                            Ben ook al wat aan het rondkijken voor iets nieuws tegen dat ik een nieuwe auto heb.
                            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                              De keuze van dashcams is tegenwoordig wel heel groot.
                              Ben ook al wat aan het rondkijken voor iets nieuws tegen dat ik een nieuwe auto heb.
                              Voorlopige winnaar ?

Comment

• Het moet zeker terug een dual cam (met camera voor achteraan) zijn, dus al de rest valt al af.
                                Ik heb wel de indruk dat de camera vooraan bij de meeste nogal groot is en het dus moeilijker is om die onopvallend vooraan te plaatsen.

Alleen bij blackview zie ik nog de mooie kleine camera's.
                                Mijn huidige is een iroad ione en die is van model gelijkaardig aan de blackview modellen, maar was destijds een stuk goedkoper dan de blackviews.
                                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Ik had begin dit jaar een Mini 806 gekocht, maar het ding mist soms opnames, soms neemt hij 2 dagen niks op en dan plots weer wel..

Heb al vanalles geprobeerd oa. reset, andere firmware,..
                                  Sindsdien maar gewoon er uit gehaald en zonder dashcam rondrijden.

Comment

• Ik heb op mijn oude HTC een dashcam-app geïnstalleerd (Dailyroads Voyager) en gebruik die nu uitsluitend daarvoor. Werkt minstens even goed als die goedkope brol.
                                    2021 Taycan 4S
                                    2021 Lexus UX250h

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ronnes Bekijk Berichten
                                      just ni bij nagedacht hopeloos dus in zo een geval, dacht effe dat er een oplaadbare batterij inzat ,ik zal heel dit topic eens moeten doorspitten naar iets degelijk ;-(
                                      Ik heb een externe batterij waar ik hem op aansluit als ik het niet vertrouw.
                                      Die is kleiner dan een smartphone en gaat heel lang mee.
                                      den borre

Int3x0r

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                                        Ik heb een externe batterij waar ik hem op aansluit als ik het niet vertrouw.
                                        Die is kleiner dan een smartphone en gaat heel lang mee.
                                        Zoiets ,http://www.blokker.be/nl/beeld-en-ge...8YGBoC4Rvw_wcB.
                                        Of wat moet ik me daar bij voorstellen ;-)

Comment

• Ja, zoiets
                                          den borre

Int3x0r

Comment

Working...
                                          X