Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dashcam : wel of niet ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk Berichten
    Idd, geen geld, maar wat een afzichtelijk monster.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door -krikke- Bekijk Berichten
      Waarom moet da full HD zijn? Gade zelf Fast and furious #6 maken ofzo?
      Vooral om indien nodig de nummerplaten van andere auto's d'r goed en leesbaar op te hebben staan.
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Motormark Bekijk Berichten
        Idd, geen geld, maar wat een afzichtelijk monster.
        Hoe het d'r uit zien maakt niets uit, als het zen werk maar goed doet.
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

mijne nieuwe is ook op komst:
          Video resolution: 1920 x 1080@30fps
          1440 x 1080@30fps
          Other features: Motion detection / loop recording / auto induction / files protection / supports GPS navigation system / built-in software, replay accident, Google maps, sensor and speed infomations
          Image sensor: 5.0MP
          Power: Built-in 550mAh battery (dit is als er iemand tegen mijn auto rijdt als ik geparkeerd sta, dan gaat hij opnemen)

heb er nu al enkele gehad en ik koop die goedkope dingen gewoon niet meer, altijd wel vodden mee! de ene keer leest ie de sd-kaart niet, dan gaat hij niet aan omdat het te koud is, dan neemt hij de eerste file niet op, etc etc

op deze wacht ik nu:
          The GS1000 Car DVR is one of the best car dvr which price below US$110.00,Buy GS1000 vehicle Blackbox from professional car dvr supplier EBDeal.com at good p...
          Last edited by ; 26/12/2012, 22:33.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk Berichten
            Lijkt mij dat dit toestel de DVR027 is van op http://www.dashcamtalk.com/
            Als we die site mogen geloven, dan is dat wel een goed toestelletje.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
              Lijkt mij dat dit toestel de DVR027 is van op http://www.dashcamtalk.com/
              Als we die site mogen geloven, dan is dat wel een goed toestelletje.
              het is te hopen :p
              There are many fake versions of this dash cam available as well. Video quality of the fake cameras is significantly worse than the real DVR-027.

//edit:
              alles lijkt hetzelfde maar ik zie nergens hdmi op groupon? voor de rest lijkt het geen fake te zijn
              Last edited by ; 26/12/2012, 23:07.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichten
                het is te hopen :p
                There are many fake versions of this dash cam available as well. Video quality of the fake cameras is significantly worse than the real DVR-027.

//edit:
                alles lijkt hetzelfde maar ik zie nergens hdmi op groupon? voor de rest lijkt het geen fake te zijn
                Ik heb de foto's met elkaar vergeleken, en ze komen niet overeen.

Dus zal hem wel fake zijn.

Conclusie: afblijven!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                  Ik heb de foto's met elkaar vergeleken, en ze komen niet overeen.........Conclusie: afblijven!
                  Daarom dat ik geneigd ben om wat meer te betalen voor zekerheid .

Ik vraag me wel af hoe je het best de 12v aansluiting omzeild om rechtstreeks van de batterij af te tappen om te kunnen opnemen als je geparkeerd staat (met bewegingssensor ) ..........

of kan je daar een lampje voor opofferen in je dakhemel waar zo'n aan/uit-knopje staat , want dat blijft toch branden als je dit "op" zet en vergeet uit te zetten ????

Alle tips zijn welkom , heb wel een neef die elektrieker is en die fixt dat dan wel als dit kan .

Comment

Bij mij blijven die lampjes niet branden.

Maar de meeste camera's met bewegingssensor hebben omwille van die reden nog een ingebouwdebatterij zodat ze nog kunnen filmen zonder daarvoor stroom van de accu te moeten halen. (dat kan ik allersinds toch opmaken uit de informatie die ik al op enkele sites gevonden heb)

En ja, denk ook wel dat je beter voor zekerheid kiest, spijtig dat die eene weer in kortrijk zit, is voor mij zowat de andere kant van het land. En hier in de buurt blijkbaar niets te vinden.

Een fatsoenlijk systeem met camera voor vooraan en achteraan kan ik ook niet vinden.

Comment

Daarom dat de nieuwe bij mij een batterij heeft...
                      Uw camera moet dan natuurlijk wel een g sensor hebben :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
                        Ik wacht nog altijd op Bjorn die er 1 heeft besteld...........en maar niet aankomt

Voor die 35 € kan je niet sukkelen , maar is wel zonder kaartje......

een 32 GB-kaartje kost toch ook al snel +25 € .

Denk er toch aan om eens een ritje te maken om deze irl te gaan bekijken (en uitproberen ? )

Kost meer , maar je bent wel zeker dat je deftige uitleg krijgt en eventueel na-service....
                        Dit ziet er mij toch een vrij degelijk toestel uit?
                        Prijs is 70€ excl geheugenkaart, dit valt toch mee denk ik dan?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk Berichten
                          Dit ziet er mij toch een vrij degelijk toestel uit?
                          Prijs is 70€ excl geheugenkaart, dit valt toch mee denk ik dan?
                          Ik ben ook van mening dat die prijzen niet overdreven zijn , alleen jammer dat je er dan nog 220 km voor moet over hebben om deze irl te gaan bekijken en desgewenst te kopen ..........enkel als ie een goede beeldkwaliteit heeft natuurlijk !

Comment

Rijd al 4 jaar met dashcams, heb nu sinds de lente twee blackvues 400, eentje voor en eentje achter. Werkt prima voor mij, meestal vergeet ik zelf dat ze er zitten, zwart geverfd en discreet gemonteerd werken ze volledig automatisch. De beeldkwaliteit is goed en goed breedhoek zodat het meeste meekomt. De filmpjes op youtube zijn niet overdreven om het zo te zeggen.

Als er iets voorvalt kan ik ze uitlezen met een App op mijn android smartphone, wel zijn de superkleine micro-sd kaartjes wel beetje gepruts om ze los te halen. Het komende model 500 zal het wss mogelijk maken direct via wifi de inhoud te bekijken op je android... maar gebeurt te weinig om daarvoor te upgraden.

Heeft ook het positieve effect dat als er iets gebeurt, dan wil je natuurlijk dat er iets opstaat dat jou helpt - ik rij net iets netter en mede daardoor gebeurt er tegenwoordig bijna nooit iets
                            Last edited by Onehp; 27/12/2012, 20:30.
                            ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
                              Rijd al 4 jaar met dashcams, heb nu sinds de lente twee blackvues 400, eentje voor en eentje achter. Werkt prima voor mij, meestal vergeet ik zelf dat ze er zitten, zwart geverfd en discreet gemonteerd werken ze volledig automatisch. De beeldkwaliteit is goed en goed breedhoek zodat het meeste meekomt. De filmpjes op youtube zijn niet overdreven om het zo te zeggen.

Als er iets voorvalt kan ik ze uitlezen met een App op mijn android smartphone, wel zijn de superkleine micro-sd kaartjes wel beetje gepruts om ze los te halen. Het komende model 500 zal het wss mogelijk maken direct via wifi de inhoud te bekijken op je android... maar gebeurt te weinig om daarvoor te upgraden.

Heeft ook het positieve effect dat als er iets gebeurt, dan wil je natuurlijk dat er iets opstaat dat jou helpt - ik rij net iets netter en mede daardoor gebeurt er tegenwoordig bijna nooit iets
                              Ja, ik begin ook meer en meer te denken dat twee apparte toestellen de beste optie zijn, want één toestel met camera voor en achter is niet zo simpel om te vinden.

Hoe heb je dat dan eigenlijk geregeld voor de stroomvoorziening? Of heb je achteraan ook een aansluiting in de auto voor die achterste camera??

Die blackvue is wel een knap toestelletje, maar tegelijk ook wel eentje van de duurdere denk ik.

Comment

Meegeleverde stroomkabel is lang genoeg, heb gewoon een verdeler op de voorste sigarettenaansteker. Kabeltjes achter de interieurpanelen/plastiek foefelen, ze helemaal los trekken hoeft niet/doet meer schade.

Duur? Liever iets dat werkt dan prutsen met goedkoop brol om dan uiteindelijk iets duurder te kopen. Heeft me ~350€ gekost voor twee op ebay en zal vandaag nog minder zijn, eigenlijk best redelijk als je denkt dat oudere systemen met dezelfde functionaliteit en beeldkwaliteit makkelijk 10x meer kostten... (de tijd voor Go Pro en co. die trouwens duidelijk meer kosten zonder dashcam functionaliteit...)
                                ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

Heb mijne inmiddels toegekregen,moet enkel nog een sd kaartje halen en dan kan ie aan de slag.

Mooi pakje moet ik zeggen met lange oplaadkabel,wat erg handig is.
                                  Als ik morgen even de tijd heb,zet ik wel een foto

Edit :

Last edited by ; 29/12/2012, 01:53.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
                                    Als er iets voorvalt kan ik ze uitlezen met een App op mijn android smartphone, wel zijn de superkleine micro-sd kaartjes wel beetje gepruts om ze los te halen.
                                    Dat is toch geen probleem? Of heb jij zo veel ongelukken?
                                    Ik zou liever sd kaartje hebben dan uitlezen met WiFi. Als na een ongeluk het toestel kapot is, hoe ga je het dan uitlezen. Een kaartje kun je er nog altijd steeds uitprutsen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Motormark Bekijk Berichten
                                      Dat is toch geen probleem? Of heb jij zo veel ongelukken?
                                      Ik zou liever sd kaartje hebben dan uitlezen met WiFi. Als na een ongeluk het toestel kapot is, hoe ga je het dan uitlezen. Een kaartje kun je er nog altijd steeds uitprutsen.
                                      Kaartje is er altijd hé, wat bijkomend is dat je ze kan uitlezen via wifi...

Hoeft geen ongeluk te zijn hé. Een leuk weggetje, een ontmoeting met een Eland, elvendertig pippos die van rijstrook wisselen zonder goed te kijken en er bijna tegenzitten, een zot die aan 260km/h voorbij komt vliegen, een kameraad die een driftje trekt voor je, etc.
                                      En de eerste prijs tot nu, een spookrijdster die ik net heb kunnen doen stoppen net voordat ze de autostrade ging oprijden :eek:

En nee, ik smijt niks daarvan op YouTube, gewoon leuk als souvenir
                                      ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichten
                                        mijne nieuwe is ook op komst:

op deze wacht ik nu:
                                        http://www.youtube.com/watch?v=OCxOA_1epWM
                                        leuke discussie hier.....

Idd. een dashcam met onscherpe beelden krijg ik ook grijze haren van.
                                        Al die Groupon, ebay spullen vanuit Hong Kong (en ja, heb er al genoeg besteld, geen dashcams nee..) die nadien toch serieus van mindere kwaliteit blijken te zijn dan 'merk'producten.
                                        Het is goedkoop, maar meestal gaat het snel kapot of beantwoordt het niet aan iemands verwachtingen.
                                        ik doe ook maar 15000 km./jaar, maar moet ik daarvoor een cam hebben die geen scherpe beelden levert? Wat ben ik daar dan mee? De prijzen zijn toch al redelijk te noemen met paar jaar terug....
                                        Moest HD Hero een speciale autoplug hebben, kan ik die overwegen...dan heb ik 3 toestellen in 1 klap? (thuiscam/dashcam/fietscam)

Die Lucas dashcam/GS1000 vind ik toch wel van beeldkwaliteit te pruimen.
                                        Ik zie geen verschil met GS2000 in specs
                                        hier 65 €

maar geen leds op voorkant, geen diafragma-waardes op voorkant,...dus copy...en nog douanekosten en btw....

toch makkelijk een sd kaartje kopen, kan je voor vanalles gebruiken....koop een microsd (met adapter) en je kan het op de smartphones/telefoontoestellen gebruiken...voor 22 € op amazon heb je al een sandisk 32 GB Ultra (10) micro SDHC kaartje.

Zo'n dual cam, hoe kan dit iemand achteraan scherp zien, laat staan de nummerplaat? denk dat je beter nog extra camera achteraan hangt....

GPS ingebouwd is wel noodzakelijk.....Daarmee kan je bewijzen dat je vaste snelheid reed & conform de regels, en niet versnelde voorbeeld.

heb ook dailyroad voyager gebruikt:
                                        1. bellen moet je niet meer doen, tenzij mss via bluetooth (nu heb ik dit in de wagen)
                                        2. batt was op goed half uur leeg, constant biep biep biep
                                        3. snelheid werd weergegeven op de smartphone, maar niet op de beelden nadien...
                                        4. stap van redenering af dat alles door APP kan vervangen worden

nog bedenking: in mijn verzekeringspapieren staat wel dat ongeval veroorzaken, ook al ben je in je recht, geen recht geeft op uitbetaling.
                                        m.a.w. als je vb op rond punt rijdt, en er flitst een auto de rotonde op, je kan nog net remmen, je doet dit niet, dan mag je fluiten achter je geld ....

Misschien kunnen we groepsaankoop doen om prijs te drukken?

leuke vergelijking dailyroads app android/blackvue
                                        Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.
                                        Last edited by ; 30/12/2012, 01:24.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door satsurfer Bekijk Berichten
                                          leuke discussie hier.....

Idd. een dashcam met onscherpe beelden krijg ik ook grijze haren van.
                                          Al die Groupon, ebay spullen vanuit Hong Kong (en ja, heb er al genoeg besteld, geen dashcams nee..) die nadien toch serieus van mindere kwaliteit blijken te zijn dan 'merk'producten.
                                          Het is goedkoop, maar meestal gaat het snel kapot of beantwoordt het niet aan iemands verwachtingen.
                                          ik doe ook maar 15000 km./jaar, maar moet ik daarvoor een cam hebben die geen scherpe beelden levert? Wat ben ik daar dan mee? De prijzen zijn toch al redelijk te noemen met paar jaar terug....
                                          Moest HD Hero een speciale autoplug hebben, kan ik die overwegen...dan heb ik 3 toestellen in 1 klap? (thuiscam/dashcam/fietscam)

Die Lucas dashcam/GS1000 vind ik toch wel van beeldkwaliteit te pruimen.
                                          Ik zie geen verschil met GS2000 in specs
                                          hier 65 €

maar geen leds op voorkant, geen diafragma-waardes op voorkant,...dus copy...en nog douanekosten en btw....

toch makkelijk een sd kaartje kopen, kan je voor vanalles gebruiken....koop een microsd (met adapter) en je kan het op de smartphones/telefoontoestellen gebruiken...voor 22 € op amazon heb je al een sandisk 32 GB Ultra (10) micro SDHC kaartje.

Zo'n dual cam, hoe kan dit iemand achteraan scherp zien, laat staan de nummerplaat? denk dat je beter nog extra camera achteraan hangt....

GPS ingebouwd is wel noodzakelijk.....Daarmee kan je bewijzen dat je vaste snelheid reed & conform de regels, en niet versnelde voorbeeld.

heb ook dailyroad voyager gebruikt:
                                          1. bellen moet je niet meer doen, tenzij mss via bluetooth (nu heb ik dit in de wagen)
                                          2. batt was op goed half uur leeg, constant biep biep biep
                                          3. snelheid werd weergegeven op de smartphone, maar niet op de beelden nadien...
                                          4. stap van redenering af dat alles door APP kan vervangen worden

nog bedenking: in mijn verzekeringspapieren staat wel dat ongeval veroorzaken, ook al ben je in je recht, geen recht geeft op uitbetaling.
                                          m.a.w. als je vb op rond punt rijdt, en er flitst een auto de rotonde op, je kan nog net remmen, je doet dit niet, dan mag je fluiten achter je geld ....

Misschien kunnen we groepsaankoop doen om prijs te drukken?

leuke vergelijking dailyroads app android/blackvue
                                          http://www.youtube.com/watch?v=pFaZTFWYdVs
                                          Te zien waar iemands prioriteiten vallen he
                                          Ik heb me een goedkope aangekocht van 60 euro,voldoet ie niet aan wat ik *verwacht* dan koop ik toch gewoon een andere ? ga ik niet voelen hoor.
                                          Ik test me dit spulleke eens uit en als ie mij bevalt prima,is het niet zo eveneens prima,ist proberen waart voor dat geld.
                                          En als je vooraf niet te alte hoge verwachtingen hebt,kan het nog wel eens gaan meevallen.
                                          Groupbuy kan altijd interesant zijn dat wel

Comment

Working...
                                          X