Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dashcam : wel of niet ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Dashcam : wel of niet ?

Naar aanleiding van een artikel in de Standaard deze week,ben ik benieuwd naar jullie idee hierover.
    Is zoiets nuttig, of is het enkel maar een gadget. Zouden jullie het aanschaffen ? En voor diegenen die het hebben : waarom en welk type ? Ben je er tevreden van ?

Merci.

Is een nuttig gadget.

Comment

Heb je ook een link naar het artikel ?

Ben zelf ook aan het overwegen om een dashcam aan te schaffen ...

De vraag blijft : welke (er is zoveel keuze)

Langs de ene kant heb je een soort van bewijs tegenover agressors of in geval van een ongeval een getuige die dingen verklaart die er niet zijn oid.
      Anderzijds zie je zo'n cam ook altijd hangen van mijlenver en heb je meer kans dat ze in gaan breken in je voertuig..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
        en heb je meer kans dat ze in gaan breken in je voertuig..
        Zoiets?

2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
        2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
        2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

Comment

Inderdaad. Ik heb er zelf ook al zitten aan denken om eentje te installeren.
          Maar of het wel degelijk als bewijsmateriaal kan dienen (moest het ooit zover komen)? Ik weet niet of dat wel toegelaten wordt?

Verder is "welke" nog steeds een groot vraagteken.
          Het moet duidelijk zijn, nummerplaten moeten leesbaar zijn etc.
          Verder moet het ook oudere bestanden automatisch overschrijven.
          Maarja, heb nog niet direct eentje gevonden die aan mn wensen voldoet (ook nog maar weinig tijd in gestoken .. )

Ik zal dit topic even volgen, je weet nooit dat er enkele mensen ervaringen posten (hint!)

Comment

In het Belang van Limburg stond ook een artikel. (ik wet niet of het ook on-line terug te vinden is)

Als ik zie wat ik de laatste weken op de baan allemaal al heb meegemaakt dan zou ik er zeker wel een willen. De vraag is alleen welke te kiezen, want er zijn zoveel mogelijkheden.
            En ik ben daar nogal eene moeilijke in, want eigenlijk zou ik een systeem willen met twee camera's, eentje vooraan en eentje achteraan in de auto.
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Enkele uit dat grote bos :

+
              (dubbele, voor + achter dus)
              Lees nu online klanten reviews en aankoop tips voordat u een (HD) dashboard camera gaat kopen en bekijk de beste dash camera´s in onze shop.De dashboard camera's beleven een sterke opkomst en worden in steeds meer auto´s gebruikt. Veel mensen gebruiken een dergelijke auto'dashboard camera om sterker te staan bij verzekeringszaken door video bewijs aan te kunnen leveren.

+
              Lees nu online klanten reviews en aankoop tips voordat u een (HD) dashboard camera gaat kopen en bekijk de beste dash camera´s in onze shop.De dashboard camera's beleven een sterke opkomst en worden in steeds meer auto´s gebruikt. Veel mensen gebruiken een dergelijke auto'dashboard camera om sterker te staan bij verzekeringszaken door video bewijs aan te kunnen leveren.

+

keuze genoeg ......kom daar maar eens uit

Heb zelfs al gelezen dat er in sommige binnenspiegels van (nieuwe) auto's ook al camera's zijn ingebouwd !

Die zijn nog het meest interessant volgens mij omdat ze dus niet weten of er nu 1 in zit ja of nee.

Comment

Mijne is besteld maar nog steeds niet aangekomen. Ding moet van China komen en het duurde 22 werkdagen eer hij zou aankomen. Heb er ook één gekozen met 2 camera's

DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

Zou liever eentje hebben die 1080p filmt (met minimum 30fps)...

Comment

Ik heb laatst een voorvalletje gehad waarbij een cameraatje dik en dubben zijn prijs zou hebben opgebracht.
                    Om het verhaal kort samen te vatten: Ik stond stil toen er iemand vanuit een parkeerplaats achteruit reed op mijn wagen.
                    Hij beweerde samen met een "getuige" van dezelfde stam dat ik achterop zijn wagen was gereden.

Met als gevolg dat ik de schade aan de wagen zelf heb kunnen betalen. 1350Euro.

Vanaf dat iemand een systeem heeft gevonden dat voldoet direct posten aub.

Comment

In het artikel stond ook een link naar de invoerder van die dashboard cameras, maar ik weet niet of ik dat hier mag posten...

Comment

Wat ik denk dat noodzakelijk is.

Een goede camera die breed genoeg filmt.
                        Op 1 of andere manier simpele montage als het een afneembare camera is.
                        Onopvallend als het een vaste camera is.
                        Opnemen op een sd kaart. Dan kun je die verwijderen als door bv een ongeval ook de camera kapot is.

Ik denk wel standaard, maar zeker moet je systeem de oude bestanden overschrijven met nieuwe in een loop.

Comment

Nog een mogelijkheid die ik overweeg:

Een app op mijn iPhone. ik heb al zoiets, maar bij gebrek aan een deftige montage gebruik ik het niet. En wat als je moet bellen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gunther112 Bekijk Berichten
                            In het artikel stond ook een link naar de invoerder van die dashboard cameras, maar ik weet niet of ik dat hier mag posten...
                            Stuur me het dan via PM aub

Comment

Interessante liks

Een link met een paar verschillende banaderingen.

Goedkope Chinese rommel

Ik post het niet om reclame te maken, maar gewoon om de discussie levnd te houden door een paar verschillende systemen in de daglicht te zetten.

Comment

In Rusland blijkt iedereen zo een camera te hebben http://www.youtube.com/watch?v=5IVO6zUHL3Y
                                Last edited by krikkie; 16/12/2012, 15:21.
                                Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                                Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                                Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Goossens Bjorn Bekijk Berichten
                                    Mijne is besteld maar nog steeds niet aangekomen. Ding moet van China komen en het duurde 22 werkdagen eer hij zou aankomen. Heb er ook één gekozen met 2 camera's

http://www.benl.ebay.be/itm/HD-720P-...item4abf881747
                                    Ziet er wel goed uit, enkel die 720P, ik denk dat een 1080P toch wel intressanter is om alles in beel duidelijker te zien (vooral de nummerplaten dan).
                                    Maar het systeem met de 2 camera's is eigenlijk wel wat ik zoek.
                                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Tis ne keer om te proberen en ik wilde daar ni te veel geld aan besteden . Tis afwachten of hem op iets zal trekken
                                      DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

Als je smartphone hebt, daily roads voyager. Dit in combinatie met een raanhouder en je bent vertrokken.

Comment

Working...
                                        X