Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dashcam : wel of niet ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Je zou de beelden niet op youtube moeten zetten (wordt geconverteerd)....gewoon de ruwe beelden op dropbox of zo....
    op youtube zien die er allemaal hetzelfde uit

goede kwaliteit

Last edited by ; 01/01/2013, 19:16.

Comment

• idd, mijn beelden zien er op men pc ook een stuk scherper uit, dan het filmpje op youtube
      DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• tja, waar ik ook mee zit...heb een core2duo intel 2,4 Ghz (6 jaar oud)
        ik vermoed dat die H264 files ook niet meer kunnen gelezen worden door mijn pc (te veel rekenkracht nodig), laat staan bewerken....

Comment

• van kwaliteit zou het bij mij zoiets moeten zijn, op 2.55 min het perfecte voorbeeld van kwaliteit

Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

nu nog achterhalen welk type dashcam dat is

Comment

• 2:55: de hoge beeldkwaliteit, de achteraf opgeplakte data, de kleine beeldhoek (negatief voor een dashcam), vibraties bij kleine oneffenheden die duiden op een hoog gewicht van de camera

= ik vermoed dat dit een echte HD vidocamera of dslr is

(mijn eerste dashcam was ook een, SD, videocamera)
            ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

• awel ik zit ondertussen al te vergelijken en ik moet u idd gelijk geven.

Heb op youtube al demo filmpjes gevonden van al de camera's die op onderstaande site worden verkocht

Moet zeggen, dat ik het resultaat teleurstellend vindt -> http://www.youtube.com/channel/UCGNl1R0wYvq1dpKNSeLI4AA

ofwel verwacht ik gewoon te veel van die dingen
              Last edited by Namaz; 01/01/2013, 21:40.

Comment

• Te hoge verwachtingen, en al helemaal voor < 100€
                ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

• budget maakt me niet echt uit als de prestaties er ook naar zijn, enige suggesties?

Comment

• Behalve wat reeds gezegd is (zelf geen marktexpert)

Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
                    Gewoon deze, als 60€ (meer) geen verschil maakt, koopt dan toch gewoon de beste?

http://dashcamtalk.com/itronics-itb-100hd/
                    Volgens http://dashcamtalk.com/dash-cam-comparison/ de beste...

Anders heb je de go pro 3 black edition (4k met lage framerate) die je manueel (met remote) steeds moet aanzetten (edit: en wissen?) en daar moet je dan zelf een permanente stroomvoorziening voor maken, geen echte dashcam, ~1000€ voor twee stuks en installatie...

Dan zijn er nog de professionele voor o.a. de politie, maar meerdere duizenden euros voor zoiets en niet per se betere beeldkwaliteit ...
                    Last edited by Onehp; 01/01/2013, 23:15.
                    ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

• hoe zit het met de rechtsgeldigheid van zo'n filmpjes?
                      zeker als je bedenkt dat beelden die opgenomen zijn door een bewakingscamera in een metrostation niet als bewijs mochten gebruikt worden?

ik zou het eventueel wel willen kopen om eens onder de kever te hangen achteraan zodat ik eens kan filmen hoeveel plaats ik overheb tussen de bodem en de weg op sommige plaatsen maar dan moet dat wel een toestel zijn op batterijen die lang genoeg meegaan natuurlijk...

Comment

• Hier een review van mijn Dashcam op youtube.

A review of a compact, budget 720p car cam with a wired rear camera.BUY HERE http://goo.gl/ZgrVSMy Blog post (which has more purchasing info) Click http://go...
                        DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door astralogie Bekijk Berichten
                          hoe zit het met de rechtsgeldigheid van zo'n filmpjes?
                          zeker als je bedenkt dat beelden die opgenomen zijn door een bewakingscamera in een metrostation niet als bewijs mochten gebruikt worden?

ik zou het eventueel wel willen kopen om eens onder de kever te hangen achteraan zodat ik eens kan filmen hoeveel plaats ik overheb tussen de bodem en de weg op sommige plaatsen maar dan moet dat wel een toestel zijn op batterijen die lang genoeg meegaan natuurlijk...

Daarvoor heb je geen dashcam nodig, maar een go pro :-)

Rechtsgeldigheid? In eerste plaats voor de verzekering, en in tweede plaats de lokale politie die, doorgaans, hun gezond verstand gebruiken om uit te maken voor wie ze een pv schrijven en/of ze er werk van maken. Als er een echte rechtszaak van maken... wie hier zorgt voor een precedent?

Zowiezo is er geen incentive om je beelden te gebruiken als je in fout bent, das al iets...
                          ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Goossens Bjorn Bekijk Berichten
                            Hier een review van mijn Dashcam op youtube.

http://www.youtube.com/watch?v=X16ki...layer_embedded
                            das met geen zuignap?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
                              Daarvoor heb je geen dashcam nodig, maar een go pro :-)

Rechtsgeldigheid? In eerste plaats voor de verzekering, en in tweede plaats de lokale politie die, doorgaans, hun gezond verstand gebruiken om uit te maken voor wie ze een pv schrijven en/of ze er werk van maken. Als er een echte rechtszaak van maken... wie hier zorgt voor een precedent?

Zowiezo is er geen incentive om je beelden te gebruiken als je in fout bent, das al iets...
                              ik dacht dat alle openbare camera's vergund moesten zijn?
                              Als je Mechelen binnenrijdt, zie je ook eerst een bord met daarop info dat je gefilmd wordt, verwijzend naar het KB, in winkels moet dat ook hangen etc...

Comment

• gopro heb ik wel maar hang ik niet als dashcam hoor, daar kloppen ze effectief uw ruit voor in
                                gewone dashcam niet...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door astralogie Bekijk Berichten
                                  ik dacht dat alle openbare camera's vergund moesten zijn?
                                  Als je Mechelen binnenrijdt, zie je ook eerst een bord met daarop info dat je gefilmd wordt, verwijzend naar het KB, in winkels moet dat ook hangen etc...
                                  Ik ben geen rechtsexpert, maar ik zie geen verschil met het filmen met je smartphone op een willekeurige openbare plaats... of mag dat ook al niet in België?
                                  ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichten
                                    gopro heb ik wel maar hang ik niet als dashcam hoor, daar kloppen ze effectief uw ruit voor in
                                    gewone dashcam niet...
                                    Reken er maar niet te hard op, de mijne zie je niet hangen tenzij je er achter gaat zoeken...
                                    ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Goossens Bjorn Bekijk Berichten
                                      Hier een review van mijn Dashcam op youtube.

http://www.youtube.com/watch?v=X16ki...layer_embedded
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Goossens Bjorn Bekijk Berichten
                                      idd, mijn beelden zien er op men pc ook een stuk scherper uit, dan het filmpje op youtube
                                      Kun je het anders eens uploaden op een ander medium maar volledige kwaliteit?

Anderzijds; hoe lang kun je met het megeleverde SD kaartje opnemen?

Kun je hem ook laten laden en opnemen dmv de usb poort en dus zonder de bijgeleverde sigarettenaansteker?
                                      2009 BMW E91 320d
                                      2002 BMW E46 M3
                                      2013 ALPINA F11 D5 Biturbo Touring
                                      2010 MINI R56 Cooper S Mayfair

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                        das met geen zuignap?
                                        Dat is de reden waarom ik deze camera gekocht heb. Ik wil absoluut geen zuignap op de ruit.

Er was bij de mijne geen geheugenkaartje bijgeleverd dus heb ik zelf een micro SD gekocht van 16GB (klasse 6). Daarmee kan je ongeveer een 5 uur opnemen. Het toestel ondersteund micro SD tot 32GB.

Ik heb juist alles netjes weg gewerkt en de camera achteraan geplaatst.

Comment

• Die achterste is wel mooi discreet... die aan de voorruit minder...

Het grote verschil is dashcams hebben die werken, en geen dashcam... de rest zijn details ;-)
                                          ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

Working...
                                          X