Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Dashcam : wel of niet ?
Collapse
X
-
idd, mijn beelden zien er op men pc ook een stuk scherper uit, dan het filmpje op youtubeDAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E
Comment
-
Comment
-
2:55: de hoge beeldkwaliteit, de achteraf opgeplakte data, de kleine beeldhoek (negatief voor een dashcam), vibraties bij kleine oneffenheden die duiden op een hoog gewicht van de camera
-
awel ik zit ondertussen al te vergelijken en ik moet u idd gelijk geven.
Heb op youtube al demo filmpjes gevonden van al de camera's die op onderstaande site worden verkocht
Moet zeggen, dat ik het resultaat teleurstellend vindt -> http://www.youtube.com/channel/UCGNl1R0wYvq1dpKNSeLI4AA
ofwel verwacht ik gewoon te veel van die dingenLast edited by Namaz; 01/01/2013, 21:40.
Comment
-
Behalve wat reeds gezegd is (zelf geen marktexpert)
Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk BerichtenGewoon deze, als 60€ (meer) geen verschil maakt, koopt dan toch gewoon de beste?
http://dashcamtalk.com/itronics-itb-100hd/
Anders heb je de go pro 3 black edition (4k met lage framerate) die je manueel (met remote) steeds moet aanzetten (edit: en wissen?) en daar moet je dan zelf een permanente stroomvoorziening voor maken, geen echte dashcam, ~1000€ voor twee stuks en installatie...
Dan zijn er nog de professionele voor o.a. de politie, maar meerdere duizenden euros voor zoiets en niet per se betere beeldkwaliteit ...Last edited by Onehp; 01/01/2013, 23:15.ST Cupra 290 PP - GT86+
Comment
-
hoe zit het met de rechtsgeldigheid van zo'n filmpjes?
zeker als je bedenkt dat beelden die opgenomen zijn door een bewakingscamera in een metrostation niet als bewijs mochten gebruikt worden?
ik zou het eventueel wel willen kopen om eens onder de kever te hangen achteraan zodat ik eens kan filmen hoeveel plaats ik overheb tussen de bodem en de weg op sommige plaatsen maar dan moet dat wel een toestel zijn op batterijen die lang genoeg meegaan natuurlijk...
Comment
-
DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door astralogie Bekijk Berichtenhoe zit het met de rechtsgeldigheid van zo'n filmpjes?
zeker als je bedenkt dat beelden die opgenomen zijn door een bewakingscamera in een metrostation niet als bewijs mochten gebruikt worden?
ik zou het eventueel wel willen kopen om eens onder de kever te hangen achteraan zodat ik eens kan filmen hoeveel plaats ik overheb tussen de bodem en de weg op sommige plaatsen maar dan moet dat wel een toestel zijn op batterijen die lang genoeg meegaan natuurlijk...
Daarvoor heb je geen dashcam nodig, maar een go pro :-)
Rechtsgeldigheid? In eerste plaats voor de verzekering, en in tweede plaats de lokale politie die, doorgaans, hun gezond verstand gebruiken om uit te maken voor wie ze een pv schrijven en/of ze er werk van maken. Als er een echte rechtszaak van maken... wie hier zorgt voor een precedent?
Zowiezo is er geen incentive om je beelden te gebruiken als je in fout bent, das al iets...ST Cupra 290 PP - GT86+
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk BerichtenDaarvoor heb je geen dashcam nodig, maar een go pro :-)
Rechtsgeldigheid? In eerste plaats voor de verzekering, en in tweede plaats de lokale politie die, doorgaans, hun gezond verstand gebruiken om uit te maken voor wie ze een pv schrijven en/of ze er werk van maken. Als er een echte rechtszaak van maken... wie hier zorgt voor een precedent?
Zowiezo is er geen incentive om je beelden te gebruiken als je in fout bent, das al iets...
Als je Mechelen binnenrijdt, zie je ook eerst een bord met daarop info dat je gefilmd wordt, verwijzend naar het KB, in winkels moet dat ook hangen etc...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door astralogie Bekijk Berichtenik dacht dat alle openbare camera's vergund moesten zijn?
Als je Mechelen binnenrijdt, zie je ook eerst een bord met daarop info dat je gefilmd wordt, verwijzend naar het KB, in winkels moet dat ook hangen etc...ST Cupra 290 PP - GT86+
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichtengopro heb ik wel maar hang ik niet als dashcam hoor, daar kloppen ze effectief uw ruit voor in
gewone dashcam niet...ST Cupra 290 PP - GT86+
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Goossens Bjorn Bekijk BerichtenOorspronkelijk geplaatst door Goossens Bjorn Bekijk Berichtenidd, mijn beelden zien er op men pc ook een stuk scherper uit, dan het filmpje op youtube
Anderzijds; hoe lang kun je met het megeleverde SD kaartje opnemen?
Kun je hem ook laten laden en opnemen dmv de usb poort en dus zonder de bijgeleverde sigarettenaansteker?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichtendas met geen zuignap?
Er was bij de mijne geen geheugenkaartje bijgeleverd dus heb ik zelf een micro SD gekocht van 16GB (klasse 6). Daarmee kan je ongeveer een 5 uur opnemen. Het toestel ondersteund micro SD tot 32GB.
Ik heb juist alles netjes weg gewerkt en de camera achteraan geplaatst.
DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E
Comment
Comment