Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dashcam : wel of niet ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Beetje off-topic, maar er is weer iets ferm gefilmd met een dashcam...

Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

+ YouTube Video
    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
    ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

• Een Blackvue 500 gaat mijn volgende worden hoogst waarschijnlijk.
      Ik ga eerst wat gebruikerservaringen afwachten kwa overhitting eens 't wat warmer wordt.
      Ik zal 'm dan ook bestellen via uwdashcam, is iets duurder, maar je hebt meer geheugen, snel geleverd en service achteraf ( hopelijk )

Comment

• dashcams.be en carmera.eu / .be hebben dezelfde namen en prijzen voor hun cameras.
        Waarschijnlijk zit dezelfde erachter en ga je dan ook geen originele hebben.

Comment

• Ik kreeg een mail dat zij sinds kort blackvue reseller zijn geworden.
          Geven zelfs 2 jaar garantie..
          Gelegen in Bocholt...
          350€ is prijzig..

Sent from my iPhone using Tapatalk
          Sintruin till I die

Comment

• De kwaliteit van deze of gene dashcam beoordelen op basis van youtube video's geeft wat mij betreft slechts een vaag idee van wat een dashcam kan. De kwaliteit van een video is sterk afhankelijk van de omstandigheden waarin gefilmd wordt. En zoals blijkt uit voorgaande posts brengt de conversie/compressie die door youtube e.a. gebruikt wordt kwaliteitsverlies met zich mee.

Wat betreft de leesbaarheid van nummerplaten ben ik ervan overtuigd dat de resolutie HD (720p) en Full HD (1080p) in mindere mate een rol spelen. Die is hoog genoeg. Het verschil wordt vooral gemaakt door de framerate van de camera. Aangezien een beeld meer zegt dan duizend woorden heb ik een korte test uitgevoerd. Fototoestel (Canon EOS 400D) op statief, manuele focus voor consistent resultaat en een voorbijrijdende auto (50 km/u cruise control) met drie verschillende sluiterstijden.

De uitsnedes zijn telkens 100x60 pixels en komen uit foto's van 10 megapixels (3888x2592). Een veel hogere resolutie dan een stilstaand beeld uit een HD (1280x720 = bijna 1 megapixel) of full HD (1920x1080 = 2 megapixel) video. Als bij toeval *not* staat er op elk van die foto's een stilstaand voertuig. Die nummerplaat is op alle foto's perfect leesbaar aangezien het fototoestel en het stilstaand voertuig niet bewegen ten opzichte van elkaar. Zo weet je meteen waarom de nummerplaat van de auto die (aan min of meer dezelfde snelheid) voor je rijdt goed leesbaar is, maar de nummerplaat van een geparkeerde auto minder of zelfs niet leesbaar is.

Genoeg chit-chat, ik ben hier terechtgekomen omdat ik ook op zoek ben naar een dashcam. Welk model het precies zal worden weet ik nog niet. De kwalitatief mindere kandidaten vallen voor mij af omdat de kwaliteit van de beelden doorgaans minder is (in het bijzonder bij donkere omstandigheden). De modellen die op dit moment mijn aandacht hebben:
            - BlackVue DR500GW-JD
            - FineVue CR-500HD
            - Itronics ITB-100HD (Smart Plus)

Volgende factoren spelen een rol:
            - videokwaliteit overdag en niet te vergeten(!) 's nachts
            - betrouwbaarheid van de webshop, de kans om een namaak te krijgen i.p.v. een origineel exemplaar
            - gebruiksgemak
            - prijs
            Wat gebruiksgemak betreft. Ik zou ook kunnen filmen met m'n smartphone. De kwaliteit is behoorlijk, ook 's avonds en 's nachts. Maar dat is niet echt handig. En een smartphone in een geparkeerde wagen laten om te blijven filmen... ik dacht het niet.

Iemand geinteresseerd in een groepsaankoop?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door s4r1t Bekijk Berichten
              Iemand geinteresseerd in een groepsaankoop?
              Zeker!

Comment

• BTW
                Gezien het topic dat hier nu loopt over 'wegmisbruikers', bij hun kan de videocamera beelden afspelen op het navigatietoestel.
                Bij de R32 die ze gebruiken is dit dus de RNS 510. Kan ik dit ook?

Comment

Het verschil wordt vooral gemaakt door de framerate van de camera.
                  Inderdaad. Ook een videokamera heeft een sluitertijd die behoorlijk korter kan zijn dan de framerate (maar niet langer). Dus eigenlijk is de lichtgevoeligheid en dus de kwaliteit van de sensor minstens even belangrijk. Logisch eigenlijk
                  ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

• Groepsaankoop: interesse !
                    Sintruin till I die

Comment

• Vanmorgen in automoto is er een model getoond met 2 camera's voor 129€.
                      Verder zijn er redelijk wat gegevens die samen met de beelden worden opgeslaan.

Je kan de uitzending via de link bekijken.

Revoir tous les replays de vos émissions et séries préférées. Suivre vos programmes en direct live et découvrir des vidéos et news exclusives de vos animateurs, personnages et candidats préférés.
                      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

.... Het verschil wordt vooral gemaakt door de framerate van de camera...
                        Sorry wil mij niet moeien in een discussie waar ik eigenlijk niks van ken (maar zal het wel doen ) maar frame rate zegt niets over sluitersnelheid behalve dan dat de sluitersnelheid niet langer kan zijn dan de framerate (bij 30 fps dus niet langer dan 1/30 sec. ). De leesbaarheid van een plaat zal inderdaad bij beweging (dus snelheidsverschil tussen camera en op te nemen plaat) negatief beïnvloed worden door langere sluitersnelheden. Framesnelheid heeft vooral te maken met vloeiendheid van uw video een te lage framesnelheid zal zorgen voor schokkende beeldovergangen onze hersenen zet de afzonderlijke beelden om in een vloeiende beweging indien de framerate groot genoeg (en er dus niet veel verschil is tussen twee opeenvolgende beelden).
                        Hierbij enkele voorbeelden van wat wij als vloeiend zien
                        Film (zoals vroeger in de cinema) 24 beelden per seconde
                        TV (analoog) 50 halfbeelden per seconde (of 25 beelden) PAL
                        TV (analoog) 60 halfbeelden per seconde (of 30 beelden) NTSC
                        Computer 30 beelden per seconde
                        Hoe snel de sluitersnelheid van een camera zal moeten zijn om scherpe beelden (dus leesbare platen) te maken zal dus voornamelijk bepaald worden door enerzijds de beweging waaraan de camera zelf onderworpen is (net zaols vroeger uit de hand tov statief) en het eventueel snelheidsverschil tussen de camera en het op te nemen beeld, maar framerate zal hier niets over zeggen.
                        Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• Nuttige uitleg, maar laten we nu niet afdwalen vd essentie...

Groepsaankoop:
                          Welke ?

Sent from my iPhone using Tapatalk
                          Sintruin till I die

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
                            Groepsaankoop: interesse !
                            Ik ook!
                            2014 BMW 525da Touring http://www.autoforum.be/showthread.p...-525dA-Touring
                            2007 BMW 520da Touring http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47253
                            2005 Volvo S60 2.4i http://www.autoforum.be/showthread.p...i-Move-Edition

2010 MINI Cooper D Countryman http://www.autoforum.be/showthread.php?t=49104 (sold)
                            1999 Volvo V70 classic 2.5d
                            1967 Volvo 123 GT

Comment

• Ik denk dat we ons eerst moeten uitspreken welk toestel onze groepsaankoop zou zijn ?

mijn voorkeur gaat naar de Blackvue GW 500HD
                              Sintruin till I die

Comment

• Niemand interesse in een groepsaankoop van de Blackvue 500HD ?

Ik ga niet meer te lang wachten, zou graag tegen april zeker het toestel in de auto hebben hangen...

Startprijs: 334 € (power magic pro 49 € indien gewenst)

2 jaar garantie
                                mogelijkheid tot plaatsing
                                uitleg
                                Sintruin till I die

Comment

Niemand interesse in een groepsaankoop van de Blackvue 500HD ?

Ik ga niet meer te lang wachten, zou graag tegen april zeker het toestel in de auto hebben hangen...

2 jaar garantie
                                  uitleg
                                  Enig idee wat plaatsing zou kosten? Of is dat afhankelijk van auto tot auto?
                                  thx!
                                  2014 BMW 525da Touring http://www.autoforum.be/showthread.p...-525dA-Touring
                                  2007 BMW 520da Touring http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47253
                                  2005 Volvo S60 2.4i http://www.autoforum.be/showthread.p...i-Move-Edition

2010 MINI Cooper D Countryman http://www.autoforum.be/showthread.php?t=49104 (sold)
                                  1999 Volvo V70 classic 2.5d
                                  1967 Volvo 123 GT

Comment

Niemand interesse in een groepsaankoop van de Blackvue 500HD ?

2 jaar garantie
                                    uitleg
                                    Reken mij ebij. (inclusief installatie)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 123GT Bekijk Berichten
                                      Enig idee wat plaatsing zou kosten? Of is dat afhankelijk van auto tot auto?
                                      thx!
                                      De plaatsing voor BMW modellen kunnen ze zonder problemen doen heb ik vernomen, de andere auto's zijn ze uit aan het zoeken.... Maar zal snel volgen vermoed ik...
                                      Over de kostprijs hiervoor heb ik nog geen idee..
                                      Aangezien jij een BMW hebt zal dit geen problemen scheppen...
                                      Een installatie zonder magic pro battery zal sowiezo zonder problemen kunnen..
                                      Ik ga nog eens contact nemen met deze persoon.

Interesse groepsaankoop Blackvue GW500 HD:
                                      E90N (eventueel met installatie) en magic pro battery
                                      Dirk195 (met installatie)

Ik laat die gast hier zelf terug posten met de praktische kant...
                                      Last edited by E90N; 28/02/2013, 14:12.
                                      Sintruin till I die

Comment

• Heb ook wel interesse in de Blackvue:

Kristof S. (eventueel met installatie)

Comment

• Interesse groepsaankoop Blackvue GW500 HD:

E90N (eventueel met installatie) (magic pro battery)
                                          Dirk195 (met installatie)
                                          Kristof S. (eventueel met installatie)
                                          Sintruin till I die

Comment

Working...
                                          X