Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dashcam : wel of niet ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Gunther112 Bekijk Berichten
    Iemand ervaring met de Mio mivue 358 DVR, te koop bij Halfords voor 129 € ?
    Voor de 40 euro extra kan je beter gaan voor de Mio MiVue 388 , dan heb je er GPS positiebepaling en snelheid bij. Ook flitspaalinformatie zit er mee in. Ook niet te vergeten dat je dit toestel makkelijk kan draaien naar elke hoek.

Comment

• @ autocameras.be : You've got mail...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gunther112 Bekijk Berichten
        @ autocameras.be : You've got mail...
        Van mij ook.
        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Vandaag men eerste ongeval kunnen "vastleggen" Tis slecht te zien aangezien er juist nen otto voor staat. Stond er eentje te wachten aan het verkeerslicht en er rijdt er eentje in zen gat. Politie was in ieder geval zéér snel aanwezig :p

(video altyd op Full HD zetten voor wa duidelijk te kunnen kijken :p )

DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Al iemand ervaring met de nieuwe Blackvue DR550 2-channel? Eindelijk een camera voor en achter.

En aan de professionals hier: bouwen jullie die ook in? Zie mezelf er niet meteen aan beginnen...
            2014 BMW 525da Touring http://www.autoforum.be/showthread.p...-525dA-Touring
            2007 BMW 520da Touring http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47253
            2005 Volvo S60 2.4i http://www.autoforum.be/showthread.p...i-Move-Edition

2010 MINI Cooper D Countryman http://www.autoforum.be/showthread.php?t=49104 (sold)
            1999 Volvo V70 classic 2.5d
            1967 Volvo 123 GT

Comment

• Installatie heeft bij mijn blackvue mss 3 kwartier geduurt en je ziet bij mij niks meer van draden. Ik heb van uit mijn zekeringkast aftakt met deze dingen

Moeilijkste is nog zoeken welke zekering je juist kan gebruiken voor het aansluiten van je power magic pro. (geschakelde + en continu +
              DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Daarstraks op het nieuws is er een korte reportage geweest over de dashcam. Blijkbaar hechten de verzekeringen nog altijd meer aan de vaststellingen dan aan de beelden van de dashcam. En het zou zelfs kunnen dat de rechter oordeelt dat de privacy van de tegenpartij geschonden is als je jou beelden wilt gebruiken. En dit zou je dan zuur kunnen opbreken i.p.v. helpen.

Comment

• Dashcam kan inderdaad een inbreuk betekenen op de wet van de privacy. Om iets te publiceren (publiekelijk te gebruiken) moet men toestemming hebben van alle gefilmde (gefotografeerde) personen. Er is daar reeds zeer veel over geschreven en niet alleen in verband met dashcams.
                  Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                    Dashcam kan inderdaad een inbreuk betekenen op de wet van de privacy. Om iets te publiceren (publiekelijk te gebruiken) moet men toestemming hebben van alle gefilmde (gefotografeerde) personen. Er is daar reeds zeer veel over geschreven en niet alleen in verband met dashcams.
                    Inderdaad.
                    Als je aan de zee je kinderen filmt en dit deelt op je eigen FB moet je in principe ook de toestemming hebben van alle mensen die in beeld komen.

Daarom dat de politie hun nr platen camera niet meer mag gebruiken ook.
                    Ze zouden de privacy schenden van diegene die uw auto gestolen heeft.
                    Ons wetboek stamt nog uit de tijd van de ridders.
                    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                      Dashcam kan inderdaad een inbreuk betekenen op de wet van de privacy. Om iets te publiceren (publiekelijk te gebruiken) moet men toestemming hebben van alle gefilmde (gefotografeerde) personen. Er is daar reeds zeer veel over geschreven en niet alleen in verband met dashcams.

E30SHOP.be
                      - Alles voor uw BMW E30.
                      Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                      En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

• Motorrijders scoren $22.000 dollar boete dankzij helmcam : http://www.autoblog.nl/nieuws/motorr...399#post-62399

Bovenstaande gebeurde dus toen cops de motorrijders deed stoppen voor controle , hieronder bekend Belgisch verhaal waarbij filmmateriaal op Youtube belandde :

Dus ofwel geen camera ofwel ene waarbij maar paar min beemd opgeslagen worden voor ze overschreden worden tenzij je zelf nooit enige overtreding begaat

Comment

• Bwa zo een geheugenkaartje is snel verdwenen moest het nodig zijn.
                          Het is trouwens ook makkelijk te formatteren terwijl het in de camera zit.
                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Als de persoon op je camera komt als die uitstapt, dan knip je toch gewoon dat deel eraf.

Nummerplaten en dergelijke mag je wel filmen. Dus als nummerplaat A tegen mij rijdt. Dan zien ze duidelijk op de camera dat hij of zij een verkeerde handeling deed.

Comment

• Je moet filmpjes natuurlijk niet zomaar op het internet posten met mensen duidelijk zichtbaar, om anderen zwart te maken. Natuurlijk is dat schending van de privacy. Maar als je de filmpjes niet openbaar maakt, maar gebruikt als bewijsvoering bij politie/verzekering/rechter, dan is dit gewoon geldig. Als er een moord zou gepleegd worden, dan zou het ook gewoon gebruikt worden. Als ik toevallig met mijn telefoon een filmpje maak, dan is dat ook bewijs.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Robijn Bekijk Berichten
                                Je moet filmpjes natuurlijk niet zomaar op het internet posten met mensen duidelijk zichtbaar, om anderen zwart te maken. Natuurlijk is dat schending van de privacy. Maar als je de filmpjes niet openbaar maakt, maar gebruikt als bewijsvoering bij politie/verzekering/rechter, dan is dit gewoon geldig. Als er een moord zou gepleegd worden, dan zou het ook gewoon gebruikt worden. Als ik toevallig met mijn telefoon een filmpje maak, dan is dat ook bewijs.
                                Heb al vele wetteksten en discussies hierover gelezen en gevoerd , en dit is inderdaad een correcte korte samenvatting.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 123GT Bekijk Berichten
                                  Al iemand ervaring met de nieuwe Blackvue DR550 2-channel? Eindelijk een camera voor en achter.

En aan de professionals hier: bouwen jullie die ook in? Zie mezelf er niet meteen aan beginnen...
                                  Ik heb sinds kort zo'n 550 dual cam van BlackVue.
                                  Deze heb ik op anderhalf uurtje ingebouwd in combinatie met een Power Magic Pro zodat hij ook stroom krijgt als de wagen geparkeerd staat.

Comment

• Wat me wel opvalt bij die blackvue cams, is dat ze goed opnemen, maar dat je toch de nummerplaten van de andere auto's niet kan lezen.

Kan je met de bijgeleverde software frame voor frame bekijken ?

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Comment

• Je moet ook geen wonderen verwachten. Dit is effectief een 2 megapixel (HD) superbreedhoek kamera. Geen papparazi 36 megapixel tele... Tel daarbij nog wat bewegingsonscherpte als het wat slechter licht is, dan weet je dat een plaat van een auto 30m verder niet leesbaar kán zijn. Maar indien een incident tussen jezelf en een in beeld komende auto gebeurd dan zal hopelijk ( of juist niet) de betrokken auto dichtbij genoeg in beeld gekomen zijn...
                                      ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

• Het valt mij toch op in de filmpjes dat zelfs bij auto's die wel dichtbij in beeld komen de platen nog steeds slecht leesbaar zijn.
                                        Als ik dan de beelden van mijn camera bekijk, dan zijn de nummerplaten wel vrij goed leesbaar.
                                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stoffels70 Bekijk Berichten
                                          Wat me wel opvalt bij die blackvue cams, is dat ze goed opnemen, maar dat je toch de nummerplaten van de andere auto's niet kan lezen.

Kan je met de bijgeleverde software frame voor frame bekijken ?

Sent from my iPad using Tapatalk HD
                                          Ik heb de Blackvue DR500GW in mijn wagen hangen. Nummerplaten zijn meestal goed leesbaar en zoals je zelf zegt is het mogelijk om met de meegeleverde software frame per frame te kijken. Ook kan je met een vergrootglas inzoomen op de nummerplaat of zelf gans het beeld vergroten. Ik heb nog geen moment spijt gehad van mijn aankoop. Duidelijke beelden in alle omstandigheden (dag EN nacht)

Comment

Working...
                                          X