Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dashcam : wel of niet ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Over de rechtsgeldigheid heeft het Radio 2 programma 'Inspecteur de Caluwé' een tijd terug nog een onderzoek gedaan. Kan je hier beluisteren; http://uwdashcam.be/nl/content/14-rechtsgeldigheid

Gebruik is dus wel degelijk wettig, en kan zeker als aanvullend bewijs worden gebruikt bij een ongeval.

Comment

• Dashcam : wel of niet ?

De wifi functie is me niet geheel duidelijk van De BlackVue DR500GW.
      Wat is hiervan de exacte functie?

Voorbeeldsituatie:
      Je auto staat geparkeerd, je zit een kilometer verder te eten en je wil zien wat er rondom je wagen aan het gebeuren is.
      Kan je dan vanop je smartphone kijken vn wat de camera op dat moment aan het filmen is (in parkeermodus met de power magic pro)?

Of begrijp ik de functie hiervan verkeerd?

Nog een tweede vraag: is er veel verschil qua kwaliteit van het beeld tussen de 500 en de 400?

Sent from my iPad using Tapatalk.
      2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
      2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
      2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
      dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
      http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

• Met de wifi kan je met je smartphone verbinding maken met de dashcam. Je kan dan de beelden live op je smartphone zien ofwel de opgeslagen beelden terug bekijken. Omdat er geen scherm is op de dashcam dient eigenlijk je smartphone als scherm. Je kan dan ook de beelden downloaden naar je smartphone zodat je ze altyd op zak hebt en kunt laten zien. De wifi heeft mazr een beperkt signaal en kan dus enkel binnen en een paar meter van de wagen gebruikt worden.
        Last edited by Volvo_Bjorn; 15/12/2013, 22:48.
        DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Opel_Bjorn Bekijk Berichten
          Met de wifi kan je met je smartphone verbinding maken met de dashcam. Je kan dan de beelden live op je smartphone zien ofwel de opgeslagen beelden terug bekijken. Omdat er geen scherm is op de dashcam dient eigenlijk je smartphone als scherm. Je kan dan ook de beelden downloaden naar je smartphone zodat je ze altyd op zak hebt en kunt laten zien. De wifi heeft mazr een beperkt signaal en kan dus enkel binnen en een paar meter van de wagen gebruikt worden.
          Heb gemerkt aan je foto's/berichten eerder in dit topic (en je mail) dat je dit zelf geplaatst hebt.
          Het plaatsen en het wegwerken van de kabels moet zeker lukken maar het enigste waar ik wat 'schrik' voor heb is om de power magic zelf te installeren.
          Is dit gemakkelijk zelf te plaatsen voor een 'elektriciteit-leek' qua aansluitingen op de juiste zekering?

Bekijk

Comment

• Dat is in een paar minuten gefixt als je een beetje logisch nadenkt. Voor de power magic pro heb je 3 aan sluitingen nodig. Een geschakelde +, een continu +, en een massa -. Kijk naar je verbruikers en kijk wanneer deze ingeschakeld kunnen worden. Zo heb ik bij mij de geschakelde + van de sigarettenaansteker genomen (Deze werkt bij mij enkel als he contact is ingeschakeld). De continu + heb ik van mijn stoplichten (die werken zelfs als ik op de rem duw zonder dat er een sleutel op het contact zit). En de massa heb ik boven in mijn zekeringskast genomen waar een groot massapunt zit waar mijn verbruikers van het dashboard zijn op aangesloten. Dot alles heb ik gedaan met piggyback fuses (zie foto onderaan). Gewoon de originele zekering eruit, de piggybackfuse er in. In de piggybackfuse moet je 2 zekeringen steken. Eéntje voor de oorspronkelijke verbruiker en ééntje die naar je dashcam gaat. Zo heb je in één ruk zonder knippen afgetakt op een veilige manier. En meer is het niet. Je dashcam kan je gewoon met de sigarettenaansteker stekker in de power magic pro pluggen. En dan is het gewoon een kwestie om je dahcamdraden proper weg te werken. Heeft bij mij in totaal een 3 kwartier tot een uurtje in beslag genomen om alles netjes te krijgen. Maar werk er liever een uur langer aan, dan dat je snel snel iets doet en je iets kapot doet.

DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Dashcam : wel of niet ?

Oorspronkelijk geplaatst door Opel_Bjorn Bekijk Berichten

Sorry voor de 'leek-vragen' :p
              Dus waar de originele zekering steekt steek je diene piggy (te halen in de brico?) en in diene piggy steek je terug je originele zekering dat er voordien stak.
              De rode draad is dan de tweede verbinding voor de power magic pro?

Zijn er zo nog voorbeelden van dingen die continue stroom vragen, want ik denk niet dat men remlichten werken als mijn sleutel niet insteekt.

Bekijk

Comment

• Die piggyback's haal je in de betere automaterialen zaak. In wat voor wagen zou de dashcam komen?? Continu stroom kan je misschien verkrijgen van de sigarettenaansteker, radio, centrale vergrendeling, alarm,.... Aan die rode draad komt dan idd je power magic pro. In dieje piggyback zitten 2 zekeringen. Eén voor de originele verbinding die er al was en eentje voor je dashcam.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Opel_Bjorn Bekijk Berichten
                  Die piggyback's haal je in de betere automaterialen zaak. In wat voor wagen zou de dashcam komen?? Continu stroom kan je misschien verkrijgen van de sigarettenaansteker, radio, centrale vergrendeling, alarm,.... Aan die rode draad komt dan idd je power magic pro. In dieje piggyback zitten 2 zekeringen. Eén voor de originele verbinding die er al was en eentje voor je dashcam.
                  Het zou voor een bmw e91 zijn.
                  Dus als ik het goed begrijp heb je ook voor je dashcam zo'n blokje (zekering) nodig?

Dus samengevat heeft de piggyback 3 functie's: de originele zekering vervangen, een eigen zekering voor de dashcam en een verbinding naar de magic pro.

Bekijk

Comment

• Dat is juist. Je hebt zo dus 2 piggyback's nodig. Eén voor de geschakelde en één voor de continu +. Massa kun je zo wel ergens aanhangen.

Comment

• Duidelijke uitleg, Opel_Bjorn, thx. Maar wat ik me vooral afvraag is hoe je die kabels wegwerkt, hoe begin je daaraan zonder iets te beschadigen?
                      2014 BMW 525da Touring http://www.autoforum.be/showthread.p...-525dA-Touring
                      2007 BMW 520da Touring http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47253
                      2005 Volvo S60 2.4i http://www.autoforum.be/showthread.p...i-Move-Edition

2010 MINI Cooper D Countryman http://www.autoforum.be/showthread.php?t=49104 (sold)
                      1999 Volvo V70 classic 2.5d
                      1967 Volvo 123 GT

Comment

• Met een beetje geduld en een voorzichtige hand doe je al véél. Ga het ook nooit te ver zoeken! Zo kan ik mijn deurrubber erafhalen waardoor ik een grote spleet krijg waar ik de kabel netjes kan wegwerken zonder bekleding te moeten demonteren. En bekijk het liever eerst 2 X voor je ergens aan begint te trekken, want kapot is kapot

Comment

• Als je de draden tussen je deurrubbers steekt, doen die deurrubbers hun werk dan nog wel goed?

Oorspronkelijk geplaatst door Opel_Bjorn Bekijk Berichten
                          Dashcam kan altyd van pas komen. Bewijs maar eens dat je voorligger achteruit bolt aan verkeerslichten en vervolgens zegt dat jij achterop bent gereden. Of je vind je wagen vol krassen terug van één of andere trien die niet kan parkeren. (zoals in dit filmpje)

Voor de rest vind ik het zelf leuk om beelden terug te zien van onderweg of overtredingen.
                          Alleen al door ernaar te kijken, krijg ik er stress van! Zo'n mensen mogen van mijn part meteen van de weg gehaald worden..

E30SHOP.be
                          - Alles voor uw BMW E30.
                          Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                          En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

• Nee nee, als ik mijn deurrubber er volledig af trek, dan krijg ik een spleet tussen het plaatwerk en de plastieke dorpel. Daarin kun je makkelijk je draad in steken (die valt tot op de bodem) . Dan moet je de plastieke dorpel er niet liggen aftrekken. Deurrubber kunt ge er daarna weer op kloppen en ge ziet er totaal niks meer van en alles zit weer als tevoren.

Comment

• als ik de beelden zie... mensen moeten niet verschieten dat ik mijn trekhaak altijd laat steken. Soliede barrière om te nemen tijdens het parkeren.

En heeft die nu net 24 minuten geparkeerd...dringend tijd voor een paar uur rijschool.
                              www.peugeotforum.be

Comment

• op een ander forum had ik al wat ervaringen gepost over Dashcams, ik heb momenteel eentje van 18 euro vanop ebay. Echt supercheap met andere woorden en goed genoeg, je kan nummerplaten prima lezen. Enkel snachts is het waardeloos.

Heb de Carcam K5000, 720p @ 30fps maar een maat van me heeft er nu één gekocht voor 17 euro en die heeft reeds 1080p @ 30fps! Weet hiervan het type niet.

Onlangs het eerste accident gezien en dus ook gefilmd, hopelijk gaat het goed met de motard:

+ YouTube Video
                                ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                                Last edited by Liquid Li0n; 17/12/2013, 02:00.
                                Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

• Ik denk niet dat die motard daar iets aan zal ovehouden.
                                  Hopelijk heeft hem hieruit wel geleerd dat hem beter moet opletten en verder moet kijken dan de auto net voor hem.
                                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                    als ik de beelden zie... mensen moeten niet verschieten dat ik mijn trekhaak altijd laat steken. Soliede barrière om te nemen tijdens het parkeren.
                                    Trekhaak verhindert jammer genoeg wel niet dat men bij het uitrijden tegen de hoek van je achterbumper schuurt (wat naar mijn indruk zowat het vaakst voorkomt als er tegen auto's geschuurd wordt bij het parkeren, slechte inschatting van de afstand terwijl men al denkt "vrij" te zijn om uit te rijden).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                      Ik denk niet dat die motard daar iets aan zal ovehouden.
                                      Hopelijk heeft hem hieruit wel geleerd dat hem beter moet opletten en verder moet kijken dan de auto net voor hem.
                                      En het nut van een helm ook maar eens bewezen!

Comment

• Kan er iemand eens een filmpje van een blackvue 500 doorsturen via mail aub?
                                        Ik ben wel geïnteresseerd in deze dashcam maar ik zou graag eens de filmkwaliteit er van kunnen bekijken.
                                        Men internetverbinding is niet snel genoeg om 1080p af te spelen op youtube. Plus deze filmpjes zijn niet de 'echte' kwaliteit heb ik hier al gelezen.

Moest dit niet via AF kunnen stuur ik U wel mijn mailadres in PM!

Thx!

Bekijk

Comment

• heel mooi beeld voor "maar" 17euro betaald te hebben

ik heb een dashcam BlackVue DR350G 8GB Dashcam(resolutie van 640x480)

en heb wel spijt dat ik geen full hd gekocht heb

maar zal er een van deze nog wel vankomen

Comment

Working...
                                          X