Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dashcam : wel of niet ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik heb gisteren een full HD dashcam 1080p DOD-Tech LS400W gekocht bij www.dod-dashcam.nl, mooie webwinkel met goede uitleg. Prima apparaat met veel functies en perfect beeld, ook in het donker. Voor de dashboard camera heb ik een geheugenkaart 32G met adapter gekocht waarmee ik de beelden simpel op de ipad kan afspelen.

Comment

• Het nadeel van zulke dashcams is dat je met zo een lelijke zuignap tegen je voorruit zit. Alleen daarvoor zweer ik al bij blackvue!

Ik heb gisteren trouwens nog een bijna aanrijding met een ree gefilmd

(wel kwaliteit van youtube op 1080p zetten want Youtube verkracht mijn HD kwaliteit )

Last edited by Volvo_Bjorn; 17/12/2013, 21:27.
      DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Opel_Bjorn Bekijk Berichten
        Het nadeel van zulke dashcams is dat je met zo een lelijke zuignap tegen je voorruit zit. Alleen daarvoor zweer ik al bij blackvue!

Ree
        Idem, blackvue kan je mooi discreet wegwerken, nog niemand hebben de mijne ooit zien hangen van buiten (3 wagens) en mij daar over aangesproken, idem met de meeste korstondige passagiers. Alleen als ze een paar uur in de auto zitten krijgen ze hem soms int oog...

Ree: hier bijna dagelijks kost en eigenlijk de voornaamste reden (tesamen met zwaardere en hogere collegas) om de snelheid redelijk te houden...
        ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

• Heeft hier iemand enige ervaring met een goedkope oplossing voor de moto?
          Veronderstel dat helm camera het beste is en er zijn best veel op ebay maar ken er echt de ballen van :-).

Comment

• http://uwdashcam.be/nl/actioncams/43...ivue-m350.html Zit er toch een schoon en degelijk exemplaar uit voor aan u helm te bevestigen. En met duidelijk beeld!
            DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• dat is waar! mooi ding
              maar met 'goedkope' oplossing doelde ik naar de low budget ebay achtige toestanden.
              als ik serierus zou pendelen zou ik zeker investeren in een deftig exemplaar, maar ik heb het laatste jaar maar 5000 k met de moto gereden (en heb geen eigen wagen) dus ja.. niet echt zin om er dan bijna 200 tegen aan te gooien.

Comment

• Bestaan er nog andere stroomonderbrekers zoals de Power Magic? Ik wil namelijk een andere camera kopen dan een Blackvue (nog discreter).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TDJ Bekijk Berichten
                  Bestaan er nog andere stroomonderbrekers zoals de Power Magic? Ik wil namelijk een andere camera kopen dan een Blackvue (nog discreter).
                  Mezelf even quoten, blijkbaar zijn ze dus allemaal door mekaar te gebruiken (dashcam en stroomonderbreker) : http://dashcamtalk.com/battery-discharge-prevention/

Comment

• Wat is het nut van de 32gig ipv de 16gig als hij toch de oude opnames overschrijft?
                    Kom je dan met 16gig niet toe?

Sent from my HTC One using Tapatalk
                    2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
                    2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
                    2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
                    dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
                    http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

• Hoe meer gig ge hebt hoe langer het duurt voordat de oudere beelden weer overschreven worden, en dat is toch ook wel handig.
                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Idd, Ik heber een 16 GB kaartje insteken en daar staat ongeveer voor een 5u aan materiaal op. Maar binnenkort steek ik er eentje van 32GB. Altyd gemakkelijk dat je beelden van bijna héél de dag terug kunt opvragen.

Comment

• Bij mij is het maar 8G.
                          Automatische of zelf opgenomen "evenementen" worden toch niet gewist.
                          En de andere beelden kijk in toch nooit naar.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
                          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Uw opslagruimte hangt af van de kwaliteit waarin de dashcam opneemt. Ik heb soms met men 16GB te kort opslag ruimte. Wanneer? Als de auto geparkeerd staat en de camera in parkeermodus aan het opnemen is. Wanneer ik de volgende dag terug moest komen en er staat een deuk in, dan heb ik een 5u om terug in de tijd te kijken of er iets gebeurd is wat opgenomen is. Met 32GB zou ik dit al kunnen verdubbelen. Een camera die enkel opneemt als je aan het rijden bent, daarmee heb je met 16GB meer dan genoeg aan opslag ruimte.

Comment

• Heb het hier al eens verteld maar de parkeer modus gebruik ik niet omdat dit blijkbaar weer een extra reden is om in te breken.
                              den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Die gebruik ik ook niet als hem ergens int stad staat ofzo. Maar wel op het werk waar er al 4 keer ne loempe klant is tegen gereden zonder te stoppen natuurlijk! Daar staat hij voor mij int zicht maar ik heb er natuurlijk niet héél de dag mijn ogen op.

Comment

• En op welke manier maakt dat verschil uit voor een buitenstaander of kunnen die zien bij jou dat ie aanstaat?

Wat wel is, diefstal of problemen als deze zijn voor mij de voornaamste reden voor een discrete inbouw...
                                  ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

• Het probleem bij mijn wagen is dat ik hem onmogelijk discreet kan weg werken. Hij staat bij mij onder de binnenspiegel onder de licht en regensensor. Eerst had ik boven tussen de binnenspiegel en dakhemel geprobeerd maar daar past hij helaas niet tussen

Of heeft er misschien iemand een beter idee?? Ik wil wel duidelijk beeld hebben! Evenveel beeld links als rechts. Je zegt het maar las je een beter plan moest hebben :p

Comment

• Mat zwart wrappen of kleuren en met een zwarte sticker/plakband de onderrand van de regensensorpod naar beneden verlengen zodat er geen licht tussen de cam en de pod valt. Moet er oem uitzien, moderne wagens hangen vaak al vol met cameras...
                                      ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

• KBC had dit antwoord klaar:

Dag Brecht ,

Dashcam heeft geen officiële bewijskracht , hierdoor is er ook geen tegemoetkoming voorzien in de verzekering.

Met vriendelijke groeten,
                                        *
                                        Enig idee wanneer dit zal veranderen in de toekomst? (aanpassing van de wet) (misschien staat het hier al wel ergens geschreven, meteen dan ook mijn excuses voor de vraag )

Sent from my HTC One using Tapatalk
                                        Last edited by Brebelco; 22/12/2013, 23:48.
                                        2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
                                        2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
                                        2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
                                        dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
                                        http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

• mijn blackvue vooraan en achteraan werken 24/24 7/7.
                                          disabled all lights, niemand zien of ze aanstaan.

Alleen ik, kan ze uitschakelen met switches van powermagic pro

Comment

Working...
                                          X