Ben dik aan het overwegen om de DR-3500 in de Fiat 500 te plaatsen.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Dashcam : wel of niet ?
Collapse
X
-
Wat zijn prijs/kwaliteit de betere modellen op dit moment?Golf V GTI Edition 30 ---> Verkocht
2012 Audi A4 Avant ---> Verkocht
2014 Golf 7 R ---> Verkocht
2008 BMW E91 335i --> Verkocht
2015 Golf 7 GTD
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk BerichtenNu al problemen. Garantie zal ook niet direct helpen zolang de fout er blijft inzitten.
Toch vind ik de 0806 de moeite.
Comment
-
Heb ook al een paar keer zitten kijken voor zo'n cam, maar wat me irriteert is dat je net zoals met een after market gps steeds moet klungelen met een draad naar je sigarenaansteker. Of zijn er cams die echt lang meegaan op batterij? En wat doen jullie als de wagen geparkeerd staat? Telkens die cam van de vooruit tegen diefstal zoals men vroeger met zo'n gps moest doen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenHeb ook al een paar keer zitten kijken voor zo'n cam, maar wat me irriteert is dat je net zoals met een after market gps steeds moet klungelen met een draad naar je sigarenaansteker. Of zijn er cams die echt lang meegaan op batterij? En wat doen jullie als de wagen geparkeerd staat? Telkens die cam van de vooruit tegen diefstal zoals men vroeger met zo'n gps moest doen?
Aansluiting via een add-a-fuse op de zekering van de achterruitwisser, dus de camera start op wanneer ik het contact aanzet.
Ik laat de camera ook altijd zitten, je moet al echt goed kijken om hem erin te zien zitten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenHeb ook al een paar keer zitten kijken voor zo'n cam, maar wat me irriteert is dat je net zoals met een after market gps steeds moet klungelen met een draad naar je sigarenaansteker. Of zijn er cams die echt lang meegaan op batterij? En wat doen jullie als de wagen geparkeerd staat? Telkens die cam van de vooruit tegen diefstal zoals men vroeger met zo'n gps moest doen?Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk BerichtenBij mij loopt de stroomkabel van de zekeringskast binnen de raamstijl, door de dakhemel, dan door de kabelgoot waar de bekabeling van mijn regen/lichtsensor doorloopt, en zo door een klein gaatje in de behuizing van de spiegel naar de camera.
Aansluiting via een add-a-fuse op de zekering van de achterruitwisser, dus de camera start op wanneer ik het contact aanzet.
Ik laat de camera ook altijd zitten, je moet al echt goed kijken om hem erin te zien zitten.
Ik laat die coyote ook gewoon altijd hangen. Je ziet dat amper van buitenaf.
Comment
-
Gisteren heel wat problemen gehad met de dashcam. Alle verbindingen binnenin had ik eraf liggen, lompe kloot!
Na lang solderen, tot 01u 's nachts (ik heb niet de juiste fijne soldeerbout voor dat fijne werk) heb ik de camera terug in gang gekregen. Enkel de GPS werkt nog altijd niet. Dat draadje laat ik log. De camera nog eens opendoen en proberen de GPS te maken, kan ervoor zorgen dat alle andere draadjes weeral lossen en dan begint het spelletje opnieuw.
Ik had de toestemming van de fabrikant gekregen om de camera te openen en toch de garantie te behouden, mits ik enkel de GPS deel van de printplaat bewerkte.
Kabel kun je volledig wegwerken. Je kunt met een piggy back systeem, hier op het forum leren kennen, de dashcam op een zekering aansluiten.
Comment
-
Mijn camera zit wel nog ingestoken op de plug van de aansteker, maar verder zijn alle kabeltjes gewoon weggewerkt en is er niks van te zien.
Ook voor de camera achteraan is alles gewoon weggewerkt, van buiten af zijn de camera's amper te zien.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Bij de Mondeo is dat minder handig, de dashcam in de sigarettenaansteker steken. Deze geeft altijd stroom, ook al staat het contact af. Ahja, ik heb toestemming gekregen van de fabrikant om de mini 0806 om te ruilen voor een nieuwe, ook al heb ik een DIY poging ondernomen.
Nu nog een dashcam voor achteraan. Is niet echt nodig maar ik heb er goesting voor om dat te hebben.
Ik twijfel tussen de:
* Mobius
* Panorama X1
* Innovv C3.
Ik zal mijne AEE actiecamera nu maar verkopen zekers.
Comment
-
ik gebruik mijn gps als dashcam. heb hiervoor 1 geschakelde draad van de zekeringkast lands de Astijl, door de plafond naar de binnenverlichting gebracht in het dak. daar heb ik dan ook massa genomen (bespaard toch een hele draad nog extra bij de Astijl te trekken).
heb dan zo een sigarette-USB spul ding genomen, gedemonteerd en het printje in de plafond gehangen achter de binnenverlichting, en dan een smalle usb kabel van plafond aan de vooruit laten uitkomen voor de GSM.
als de binnenverlichting uit is, zie ik een hele zachte blauwe gloed achter het glaasje zitten, als teken dat de USB converter dus werkt.
met de auto uit, krijgt ide geen spanning en maakt de gsm een geluid dat hij van de lader is (zo vergeet ik de gsm ook niet).
dashcam hangt net boven de achteruitkijkspiegel en heeft zo een groot zicht op de weg, terwijl niemand de camera zelf ziet hangen in die donkere bovenkant.
ik zou het liefste men binnenspiegel vervangen door ene met camera ingebouwd, maar vind niet de goeie afmetingen (allemaal van die hele grote die 30cm breed zijn en dat vinden men zonnekleppen maar niks)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk BerichtenBij de Mondeo is dat minder handig, de dashcam in de sigarettenaansteker steken. Deze geeft altijd stroom, ook al staat het contact af. Ahja, ik heb toestemming gekregen van de fabrikant om de mini 0806 om te ruilen voor een nieuwe, ook al heb ik een DIY poging ondernomen.
Nu nog een dashcam voor achteraan. Is niet echt nodig maar ik heb er goesting voor om dat te hebben.
Ik twijfel tussen de:
* Mobius
* Panorama X1
* Innovv C3.
Ik zal mijne AEE actiecamera nu maar verkopen zekers.
Waarom niet ineens gekozen voor één toestel met camera voor vooraan en achteraan?Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
Comment